Inlägg från: Anonym (I) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I)

Jag blir tvingad till abort

Vill du inte göra abort så gör inte det. Ingen kan tvinga dig till något sådant. Många är snabba att skrika gör abort gör abort tänk på barnet även om mamman ifråga verkligen inte vill göra abort och till och med känner att det känns helt fel att göra det.

Som tur är så har man både rätt till att göra abort OCH behålla sitt barn i det här landet. Utan att behöva bli negativt bedömd för det.

Känns det fel att göra abort gör det inte. Punkt.

• Anonym (I)

Sluta tjata om att ts ska göra abort. Hon har tydligt sagt att hon inte vill, och utstår tillräckligt med sådana påtryckningar. Man får ajabaja absolut inte säga till någon som bestämt sig för att göra abort att inte göra det av någon anledning. Så hur är det ok att trycka på nån som INTE vill göra abort att göra det? Ts kanske ångrar sig resten av sitt liv och får psykiska men av att gå emot sin egen känsla och vilja. Inte ok att utsätta henne för det hon redan blir utsatt för. Inte ok alls.

"abort för barnets skull" så jävla arg jag blir när det tjatas om att det ska vara bättre för barnet att dö än att leva, om än med en ung mamma.

• Anonym (I)
    Anonym (St) skrev 2021-03-18 16:55:46 följande:

Det där med att det är för barnets skull är bara en lögn abortkvinnor kör för att slippa skuldkänslor.

Vill man ha respekt för att man gör aborter så ska man respektera att andra inte heller vill.. men nej, "kvinnan har rätt att bestämma" gäller bara vissa kvinnor tydligen.

Jo precis. Abort är för kvinnans skull. Jag skulle ha mer respekt för någon som säger det som det är, än någon som drar lögnen om att det är för barnets skull, och dessutom fördömer andra kvinnor för sina val. Jag har ingen respekt alls för dessa hycklare till kvinnor.

Ja till att alternativet abort finns, för de kvinnor som inte vill ha barn. Det är ju jättebra. Nej nej till hycklandet kring det och hetsandet på att kvinnor ska göra abort mot sin vilja. Det är inte syftet med abort liksom. Och det blir bara smutsigt och äckligt. Kvinnoförtryck förklätt till omsorg om barnet liksom. Eew.
  • Anonym (I)
    Stårschan2 skrev 2021-03-18 19:55:27 följande:

Du har en poäng. Man får ju inte köra bil innan man är 18, och inte köpa alkohol  innan man är 20. Du får inte heller skriva avtal för att köpa exempelvis en hund eller en häst. Men att ta det livsavgörande beslutet att skaffa barn ska man tydligen anses klara innan dess alltså?

Om barnet blivit till av misstag är det ju inget aktivt beslut att "skaffa barn". Barnet är där. Sen måste kvinnan själv bestämma om hon vill döda det eller låta det leva. Och ingen ska väl behöva pressas till eller övertalas om att ta död på sitt eget barn, oavsett ålder?
Svar på tråden Jag blir tvingad till abort