Inlägg från: Anonym (St) |Visa alla inlägg
  • Anonym (St)

Jag blir tvingad till abort

Tjejmedpanik skrev 2021-03-16 16:36:10 följande:

Alltså jag tycker att svaren e sjukt otrevliga, jag är arab så jag vet hur våran kultur är, hans familj har ?godkänt ? mig o dem ÄLSKAR mig, men dem är så moderniserade o visste ätt vi hade sex osv o brydde sig inte, så trodde nt d skulle bli sånthär kaos av att ja blev gravid

Handlar väl knappast om moderna syrianer eller inte, även om de går med på att deras son är tillsammans med en arab och dessutom har sex innan äktenskap för att de kanske inte bryr sig om sådant, så innebär det inte att de klappar händerna av lycka för att deras 19-åriga son ska bli pappa i ett förhållande som knappt verkar ha någon framtid.

Ingen kan tvinga dig att göra abort, punkt.
  • Anonym (St)
    korngryn skrev 2021-03-17 19:41:25 följande:

Om hon på riktigt är arab eller syrian eller vad det nu var så kan de ju gifta sig inom sin egen kultur redan nu och sen bara fixa det juridiska när hon blir myndig. Det är ju vanligt, och då är det den religiösa ceremonin som gäller i praktiken. Många minderåriga flickor i Sverige är gifta på så sätt, och myndigheterna kan inte upptäcka det.

Men det är mycket som inte stämmer i den här tråden. Hon säger sig vara arab men pratar om syriansk kultur som ?vår? kultur. Araber och syrianer är inte samma sak.

Och att hennes mamma skulle ha varit 15 när hon fick ts - inte så troligt.

Fast hur spelar det någon roll att gifta sig redan nu när killens föräldrar inte vill ha något med henne att göra? De vill ju inte ha henne som fru till sin son, och hennes föräldrar (om det nu verkligen stämmer) har ju inga problem med situationen så vad skulle ändras vid ett äktenskap?
  • Anonym (St)
    Anonym (I) skrev 2021-03-18 16:48:52 följande:

Sluta tjata om att ts ska göra abort. Hon har tydligt sagt att hon inte vill, och utstår tillräckligt med sådana påtryckningar. Man får ajabaja absolut inte säga till någon som bestämt sig för att göra abort att inte göra det av någon anledning. Så hur är det ok att trycka på nån som INTE vill göra abort att göra det? Ts kanske ångrar sig resten av sitt liv och får psykiska men av att gå emot sin egen känsla och vilja. Inte ok att utsätta henne för det hon redan blir utsatt för. Inte ok alls.

"abort för barnets skull" så jävla arg jag blir när det tjatas om att det ska vara bättre för barnet att dö än att leva, om än med en ung mamma.

Det där med att det är för barnets skull är bara en lögn abortkvinnor kör för att slippa skuldkänslor.

Vill man ha respekt för att man gör aborter så ska man respektera att andra inte heller vill.. men nej, "kvinnan har rätt att bestämma" gäller bara vissa kvinnor tydligen.
Svar på tråden Jag blir tvingad till abort