Inlägg från: Anonym (21) |Visa alla inlägg
  • Anonym (21)

Jag blir tvingad till abort

Anonym (01a) skrev 2022-11-10 23:00:41 följande:

Jag vill inte säga vad du bör göra eller inte gällande abort. Det är ditt beslut och ingen annans! Det jag vill säga är att jag är gift med en syrisk man och väntar barn med honom. Jag har en väninna som dejtat en syrian och min man har sagt sitt om syrianer när han gett henne råd om deras komplicerade förhållande. Han säger att deras kultur och traditioner kring äktenskap är MYCKET strängare än muslimska arabers traditioner och att det inte finns en chans i världen att en syrisk familj någonsin kommer acceptera att deras barn gifter sig och skaffar familj med någon annan än en syrian. Inte ens om personen i fråga skulle vara en mycket god troende kristen. Etniciteten är det enda avgörande i den frågan. Och det finns säkert något enstaka undantag om nu någon här säger ?men jag är faktiskt gift med en syrian!?, men hans familj har ju varit väldigt tydlig. De är som de allra flesta syrianer är. Och min egen erfarenhet av män från hela Mellanöstern inklusive syrianer är att de i slutändan inte kommer gå emot sin familj. Familjen har alltid sista ordet för blod är starkare än vatten. 
    SÅ, behåller du får du planera för att bli en ensamstående mamma. Hoppas allt blir bra oavsett vad du beslutar dig för! 

Tråden startade i mars 2021 och ts svarade den 9 Nov i år. Alldeles innan ditt inlägg. 
Svar på tråden Jag blir tvingad till abort