Lchf/keto kost under graviditet
Gammal tråd, men, likt mig kanske någon annan hittar hit med 😅
En gravid kvinna behöver näring, så är det ju, men, en gravid kvinna kan också ha problem med att kroppen under graviditet inte "accepterar" allt som man vanligtvis äter.
För min del reagerade jag på minsta mängd sött och socker, jag som alltid haft problem med sötsug och kört olika dieter och hållt mig till keto/lchf så gott det går under senare år, kunde inte ens tvinga i mig en bit choklad eller glass tex hur mycket jag än önskade och försökte 😂 på gott och ont 😂 hade dålig matlust överlag så var nöjd med det jag ens fick i mig och behålla och det var lagom fett (för mycket fett kunde också få mig att må dåligt) men det gick också med någon brödbit/skorpor ibland (inga kex dock 🤷🏼?♀️).
Vart varken undernärd eller gick upp för mycket och dottern som föddes är i allra högsta grad välmående :)
Finns ju de som lidit stort under graviditet av kräkningar, svårt få i sig mat, viktminskning osv och ändå fött fullt friska barn :)
Så visst att man inte skall stressbanta kroppen, men vi har en otrolig förmåga att se till att den lille får vad den behöver ändå ☺️
(Och, aversionen mot sötsaker har "tyvärr" hållt i sig även efteråt😩 skumt det där 😂)