• Elsa03

    Sjuk ofta...GAD och utbrändhet

    Kvinna i mina bästa år med familj och barn.

    Jag blev utbränd för länge sedan och det sitter fortfarande var i kroppen Jag har också generaliserarad ångest.

    Till min fråga: jag blir sjuk ofta minst en gång varje månad eller så. Det känns som att man har typ influensa eller nåt fast det kan inte vara så ofta..

    Jag brukar vara extremt trött, har huvudvärk, får lite ont i halsen, ibland snuva eller illamående...

    Jag vet att det låter inte som anledning att stanna hemma men jag mår dåligt

    på riktigt. Det kan vara ångestrelatetad och då förstår jag det för jag får hjärtklappning

    och liknande men oftast känns det som utmattning med lättare

    förskyllningssymton. Det är pinsamt att vara borta från jobbet så ofta och jag vill

    helst undvika det men det är svårt. Går jag till jobbet under såna omständigheter

    vilket jag gör ibland gör jag fel för hjärnan är så trött och kan ej fungera optimalt.

    Jag måste också nämna att jag ofta sover dåligt samt att jag tar antidepressiva

    som hjälper mot ångesten. Är det någon som kan känna igen sig hos min berättelse?

    Är det utmattning, GAB eller vad? Jag uppskattar svar från människor som har liknande erfarenheter för det är svårt för nån annan att förstå vad det handlar om.

    Dem flesta tror att man är lat men verkligheten är att man har alltid varit så duktig

    vilket ledde till en mycket försämrad hälsa. Tack på förhand!

Svar på tråden Sjuk ofta...GAD och utbrändhet