• Johannus

Let´s Dance

Hej alla dansglada och även ni som inte gillar att dansa. I kväll börjar Let`s Dance och det ska bli kul och följa deltagarna.

Hoppas vi kan diskutera deltagarna här och heja på dem som är med.

• Svar på tråden Let´s Dance
  • molly50
    sextiotalist skrev 2021-03-31 06:44:28 följande:
    Fast det är ju en del av detta programs koncept.

Då blir det inget fel, även om man inte gillar resultatet.

Den enda gången jag reagerade negativt var när man röstade kvar Brandeby, trots att han inte ville vara kvar och mådde fysiskt dåligt. Han var så lojal så han stannade kvar istället för att hoppa av
    Ja,visst är det så.
    Men varför rösta om man inte röstar på prestationen?
    Som du skriver om Brandeby t ex. Där röstade man ju bara på honom som person. Inte på hans prestation.
    Och det är det jag menar blir så fel.
    Det är många gånger som folk har röstats ut trots att andra har dansat sämre.
    Så även i fredags.
    Och det är det jag reagerar på.
    Det är ju en tävling om vem som lär sig dansa bäst.
    Röstar man då på person istället för på prestation så blir ju hela konceptet meningslöst.
    Även juryn verkar ju reagera på detta.
  • sextiotalist
    molly50 skrev 2021-03-31 09:00:24 följande:

Ja,visst är det så.

Som du skriver om Brandeby t ex. Där röstade man ju bara på honom som person. Inte på hans prestation.

Så även i fredags.

Röstar man då på person istället för på prestation så blir ju hela konceptet meningslöst.

Men nu är det ett program där man valt att ta in tittarna och då får man ta konceptet. Det är ju mer än show än en seriös tävling. Det är ju ett inköpt koncept så då kan det finnas regler som ska följas
  • molly50
    sextiotalist skrev 2021-03-31 09:39:25 följande:
    Men nu är det ett program där man valt att ta in tittarna och då får man ta konceptet. Det är ju mer än show än en seriös tävling. Det är ju ett inköpt koncept så då kan det finnas regler som ska följas
    Ja,vi ser helt enkelt olika på saken. 
  • sextiotalist
    molly50 skrev 2021-03-31 09:47:22 följande:
    Ja,vi ser helt enkelt olika på saken. 
    Tja, jag accepterar att det så Let´s dance-konceptet är uppbyggt, inga krav att allmänhetens domare ska ha kunskap om varken danssteg eller hur man gör korrekta domslut.
  • molly50
    sextiotalist skrev 2021-03-31 09:56:34 följande:
    Tja, jag accepterar att det så Let´s dance-konceptet är uppbyggt, inga krav att allmänhetens domare ska ha kunskap om varken danssteg eller hur man gör korrekta domslut.
    Jag accepterar det också. Tycker bara att det blir lite tokigt ibland.
  • sextiotalist
    molly50 skrev 2021-03-31 10:33:35 följande:

Jag accepterar det också. Tycker bara att det blir lite tokigt ibland.

Väldigt tokigt
  • molly50
    sextiotalist skrev 2021-03-31 10:38:13 följande:
    Väldigt tokigt
    Ja,verkligen.
  • Johannus
    molly50 skrev 2021-03-31 09:00:24 följande:
    Ja,visst är det så.
    Så även i fredags.
    Bra skrivet ...Håller med dig.
  • Johannus
    sextiotalist skrev 2021-03-31 09:39:25 följande:
    Den som i slutet ska vinna skon ska ha lärt sig och dansa. Inte bara vinna  skon för att dennes vänner, vänners vänner, arbetskamrater, hela tjocka släkten röstar på personen.
  • molly50
    Johannus skrev 2021-03-31 20:05:39 följande:
    Bra skrivet ...Håller med dig.
    Tack! 
Svar på tråden Let´s Dance