• Anonym (molle)

    Ont i armen, stressad...hjärtfel???

    Okej, vet att detta inte är någon läkarmottagning. Men känt ibland, när jag känner mig stressad på vissa sätt, att jag får liksom ont i vänster arm och vänster bröstmuskel. Är ju inte ens 40 så känns som sjukvården kommer avfärda oro för att det är nån infarkt eller skit. Sen har jag ju tagit Astras vaccin (jobbar i hemvården), men var ju typ 3 veckor sen. Nån som känt igen sig i de här symtomen?

    Är ju ömt att trycka på muskeln sen, som om den varit spänd för länge liksom.

  • Svar på tråden Ont i armen, stressad...hjärtfel???
  • Anonym (H)

    vaccinet har inte med det att göra iaf. Biverkningar gäller 2 veckor efter sen är det borta. 


    Jag kan tappa känseln i händerna när jag är väldigt stressad, så kan hända konstiga saker.. 

  • Anonym (FYI)

    Självklart kan det vara hjärtat. En kompis till mig fick hjärtinfarkt vid 29 pga stress, han hade inga hjärtfel innan heller. Sjukvården ska ta dig på allvar, det är deras skyldighet.

    Det kan vara stress, det kan vara hjärtinfarkt. När du får sådana känningar är det akuten som gäller, iaf om du frågar 1177 för det är vad de måste råda dig till med de symptomen.

Svar på tråden Ont i armen, stressad...hjärtfel???