• Bampice

    Svårt att bli gravid men har barn

    Jag har 4 barn. Men vi har nu försökt aktivt bli gravid i 1 år men nope! Jag är fertil att hans simmare simmar medströms och allt testat. Jag är strax över 30 så jag är inte så gammal. Mannen har testosteronbrist och får sprutor för de, jag tar 2 mediciner för min diagnos.

    Men va tusan liksom! Har alla appar i världen, tar alla extra tillskott som rekommenderas, kartlagt ägglossning, tempat mm. Men varför går de inte?

    Finns de fler som har det såhär? Har ni fått hjälp?

    Längtar ihjäl mig snart!

  • Svar på tråden Svårt att bli gravid men har barn
  • Hoppas2022

    Jag hade liknande situation. Min första kom till oplanerat. Därefter försökte vi i tre år med att få vår andra och det tog ytterligare 10 år innan vi fick den tredje. När vi fick vår första då trodde jag att jag var super fertil så det var tufft sen när de andra inte kom när vi ville. Vi gjorde en fertilitetsutredning som visade att det inte var något fel på oss, oförklarlig sekundär barnlöshet. Jag hoppas du blir gravid snart!

  • Bampice
    Hoppas2022 skrev 2021-03-20 09:03:25 följande:

    Jag hade liknande situation. Min första kom till oplanerat. Därefter försökte vi i tre år med att få vår andra och det tog ytterligare 10 år innan vi fick den tredje. När vi fick vår första då trodde jag att jag var super fertil så det var tufft sen när de andra inte kom när vi ville. Vi gjorde en fertilitetsutredning som visade att det inte var något fel på oss, oförklarlig sekundär barnlöshet. Jag hoppas du blir gravid snart!


    Tack! De ger lite ljus i tunneln faktiskt. Men vist är de underligt. Samma man, flera ggr gravid innan och senaste barnet är 2 1/2 nu. Att de bara inte går liksom. Så gammal är jag inte kan jag tycka. Många får sitt första i min ålder. Gjorde ni något annorlunda då ni blev gravida igen?
  • Hoppas2022
    Bampice skrev 2021-03-20 09:41:30 följande:

    Tack! De ger lite ljus i tunneln faktiskt. Men vist är de underligt. Samma man, flera ggr gravid innan och senaste barnet är 2 1/2 nu. Att de bara inte går liksom. Så gammal är jag inte kan jag tycka. Många får sitt första i min ålder. Gjorde ni något annorlunda då ni blev gravida igen?


    Ja, det är så märkligt när det blir så. Själv ville jag ha 4 barn tätt, har själv många syskon i nära ålder och det har gett mig så mycket glädje i mitt liv. Därför har jag varit sorgsen när det inte blev så. Med andra barnet fick jag en medicin som skulle ge bättre ägglossningar. Läkaren sa att jag har bra ägglossning men det skadar inte att testa 6 månader. Månaden efter jag slutade med medicinen blev jag gravid. Den månaden hade jag faktiskt gett upp i och med att medicinen inte fungerat på de sex månaderna och jag kunde inte föreställa mig att jag skulle bli gravid den månaden. När mensen inte dök upp gjorde jag ett test mest för att bekräfta att jag inte var gravid, men så till den stora glädjen var det ett plus :) Efter jag fick min dotter kände jag att jag aldrig kommer kämpa på det sättet igen för att få ett barn. Dels eftersom jag grät varje månad som mensen dök upp. dels eftersom sexet blev så olustigt, kände mig som en avelsko som skulle betäckas en gång i månaden, tillslut blev det som om vi var maskiner. Lite svårt att beskriva men sexlivet blev dåligt när vi inte hade sex utifrån lust. Så efter min dotter önska vi såklart fler barn men vi ville inte försöka på det sättet som vi gjort tidigare. Vår inställning var mer blir det så blir det annars får det vara så. Vi brukade ändå nästan alltid träffa äl eftersom jag har mer lust då. Men efter 8 år så gav vi upp tanken om ett barn till och jag började till och med känna att jag inte ville ha ett barn till eftersom barnen blivit stora. Ytterligare två år senare blev jag gravid :) Jag testade plus när min mens var 5 dagar sen, det var först då tanken slog mig att jag kunde vara gravid för det fanns inte i min verklighet. Det vi gjorde annorlunda den månaden var att min man åt en dyr honung från hälsokosten. Jag cyklade varje dag 1,5 timmar, drack cappuccino med grädde varje dag och åt ett wienerbröd med äpple och pekannötter. Jag drack även citronvatten varje morgon. Dessutom låg jag ner en timme efter sex. Det sista kan ha hjälpt men i övrigt vet jag inte om något av det andra bidrog, det var iallafall vad jag gjorde annorlunda den månaden :)

    Har du testat bidrottningsgele? Har läst att det kan hjälpa. Själv vill jag ha ett till barn så snart som möjligt så jag tänkte testa det :)
  • Anonym (Vill ha en 4a!)

    Jag har 3 barn födda 10, 12 och 14, jag själv blir 30 om 3 månader. Vi har haft 1 tidigt missfall (2019) plus 2 missed abortions i vecka 7 (2019 och 2020). Nu är vi på 6e försöket sedan senaste förlusten men inget verkar hända... har tappat stinget och sexet blir mer och mer schemalagt och konstgjort! :(

  • Anonym (Vi med!)

    Vi med!

    Vi försöker också få en 4:a

    Jag har tre barn sedan innan och jag har blivit oplanerat gravid två gånger och den tredje tog sig på andra försöket.

    Nu har jag och min man försökt sedan Oktober 2019 och har på denna tid fått ett MA och ett MF

    Det är inget fel på någon av oss

    Konstigt är det allt

  • Anonym (Vill ha en 4a!)
    Anonym (Vi med!) skrev 2021-03-24 22:04:15 följande:

    Vi med!

    Vi försöker också få en 4:a

    Jag har tre barn sedan innan och jag har blivit oplanerat gravid två gånger och den tredje tog sig på andra försöket.

    Nu har jag och min man försökt sedan Oktober 2019 och har på denna tid fått ett MA och ett MF

    Det är inget fel på någon av oss

    Konstigt är det allt


    Får jag fråga hur gammal du är? :)

    Mina andra barn har också varit oplanerade och kommit till på första försöket. Nu när jag väl blir gravid, tar det 6-8 månader, men sen får jag bara mf och ma :(
  • Anonym (Vi med!)
    Anonym (Vill ha en 4a!) skrev 2021-03-25 18:01:22 följande:

    Får jag fråga hur gammal du är? :)

    Mina andra barn har också varit oplanerade och kommit till på första försöket. Nu när jag väl blir gravid, tar det 6-8 månader, men sen får jag bara mf och ma :(


    Absolut

    Jag fyller 35 nu i Juni och min man är 36

    Så jag tycker inte att det ska vara några problem

    Jag var 33 när vi började försöka

    Hur gamla är ni?
  • Anonym (Vill ha en 4a!)
    Anonym (Vi med!) skrev 2021-03-25 19:48:18 följande:

    Absolut

    Jag fyller 35 nu i Juni och min man är 36

    Så jag tycker inte att det ska vara några problem

    Jag var 33 när vi började försöka

    Hur gamla är ni?


    Nej ni borde ha goda chanser åldersmässigt!

    Jag är 30 och min man 32. Nu har jag typ 1 diabeted sedan 24 år tillbaka, så vet inte om det är det som påverkar min fertilitet och även mina mf.. sjukvården tror det och vill jag får bättre värden innan vi ev. söker för utredning. Så nu har jag jobbat på mitt blodsocker sedan vårt senaste ma men ännu inget plus... det är så frustrerande! :(
  • Anonym (Samma)

    Hur går man tillväga för att kolla sin testosteronnivå? Genomgick ni en infertilitetsutredning där det ingick eller?

    Vi står nämligen inför samma problem att inte lyckas bli gravida, har försökt i många, många månader nu. Har två barn som vi fick på naturlig väg.

Svar på tråden Svårt att bli gravid men har barn