• Bampice

Svårt att bli gravid men har barn

Jag har 4 barn. Men vi har nu försökt aktivt bli gravid i 1 år men nope! Jag är fertil att hans simmare simmar medströms och allt testat. Jag är strax över 30 så jag är inte så gammal. Mannen har testosteronbrist och får sprutor för de, jag tar 2 mediciner för min diagnos.

Men va tusan liksom! Har alla appar i världen, tar alla extra tillskott som rekommenderas, kartlagt ägglossning, tempat mm. Men varför går de inte?

Finns de fler som har det såhär? Har ni fått hjälp?

Längtar ihjäl mig snart!

• Svar på tråden Svårt att bli gravid men har barn
  • Bampice
    Hoppas2022 skrev 2021-03-20 09:03:25 följande:

Jag hade liknande situation. Min första kom till oplanerat. Därefter försökte vi i tre år med att få vår andra och det tog ytterligare 10 år innan vi fick den tredje. När vi fick vår första då trodde jag att jag var super fertil så det var tufft sen när de andra inte kom när vi ville. Vi gjorde en fertilitetsutredning som visade att det inte var något fel på oss, oförklarlig sekundär barnlöshet. Jag hoppas du blir gravid snart!

Tack! De ger lite ljus i tunneln faktiskt. Men vist är de underligt. Samma man, flera ggr gravid innan och senaste barnet är 2 1/2 nu. Att de bara inte går liksom. Så gammal är jag inte kan jag tycka. Många får sitt första i min ålder. Gjorde ni något annorlunda då ni blev gravida igen?
Svar på tråden Svårt att bli gravid men har barn