Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Blöder ur ändtarmen

Sök hjälp. På måndag!

Att man blöder ur anus kan vara allt möjligt, men det är alltid nåt som man måste åtgärda. Det kan vara så ofarligt som att du har sprickor, hemorrojder, känsliga slemhinnor i ändtarmen eller liknande. Det kan också vara cancer, blödningar i tarmen och andra otrevligheter. Om man ser blod på papperet varje gång man torkar anus är det en stark varningssignal!!

Det här måste du söka hjälp för!

• Anonym (A)
    Anonym (jos) skrev 2021-03-20 15:12:24 följande:

Oj så mycket svar, tack!

Jag är 32 år, risken är väl inte så stor att det är något allvarligt då?

Får givetvis söka om risken finns att det kan vara något som behöver behandlas, hade dock hoppats på att slippa det!

Det finns ingen åldersgräns för när man kan få cancer..... Likaså alla andra svåra eller lindriga saker det kan vara. Det måste kollas upp i vilket fall! Din ålder ger verkligen noll fördel om att det inte skulle vara allvarligt.

Så ja, det finns verkligen en risk att det kan vara något som behöver behandlas, snarare en garanti!
  • Anonym (A)
    Anonym (jos) skrev 2021-03-20 18:15:29 följande:

Tack för svar!

Nån mer som haft liknande problem och vad har det i så fall visat sig vara? Jag kan inte låta bli att tycka att det är lite obekvämt att söka vård för just detta, fast jag vet att man inte ska känna så...

Iofs lite obekvämt att dö också... Så även om det är helt ofarligt är det nåt man måste söka för, du är antagligen inte läkare själv.
Svar på tråden Blöder ur ändtarmen