• solenlyser90

    Mitt liv förstördes av alla lögner

    Jag är 30 år och har tidigare varit en stark och glad person med mycket kärlek inom mig.

    Idag känner jag mig deprimerad med tankar på döden, och allt gick väldigt fort...

    Jag har aldrig levt i en bra relation. Har haft 4 längre förhållanden i mitt liv. Har alltid fått leva i lögner och otrohet. Blivit sårad gång på gång och jag stannade alltid kvar på något sätt.

    Jag levde många år i en relation som tillsist blev förmycket för oss båda.

    Jag blev därefter starkare än någonsin och jag var trygg med mig själv, jag mådde väldigt bra och mitt liv gick rakt upp, jag såg ljuset och meningen med det.

    Jag ville bara vara själv och njuta med att vara den jag var och den glädje jag hade i livet. Jag hade bestämt mig för att vara singel väääldigt länge, men så blev det inte.

    Jag träffade min drömkvinna. Min pusselbit i livet. Hon var så perfekt på alla sätt, det var verkligen vi två mot världen och så lycklig som hon gjorde mig... ja, det finns inga ord för det, det är något man bara måste uppleva för att förstå.

    Jag var så säker på henne, allt var precis det jag alltid velat ha i mitt liv som partner. Hon skulle inte ljuga för mig om någonting, inte ens om hon hade tagit en godis hade hon kunnat ljuga för mig... men jag hade fel...

    En kväll hemma hos mig när vi hade varit tillsammans ett tag ringde det i hennes telefon, det var ett killnamn och hon tröck bara bort ljudet.

    "Vem var det?" Svarade jag nyfiket.

    "Någon jag bara jobbat med någongång, känner han knappt." Svarade hon.

    Men min magkänsla sa något annat, så när hon gick och duschade så gjorde jag det förbjudna, jag kollade i hennes telefon....

    Jag hittade knappt 1 veckas gamla konversationer mellan dem där hon skrivit att hon bara ville hem till hans famn efter jobbet. Min värld stannade upp, mitt hjärta hoppade ut genom bröstet och jag fick panik inombords. Jag konfronterade henne om detta och hon hade inget svar på varför hon ljög...

    Vid en annan tidpunkt berättade jag för henne vart jag bodde när jag var yngre, hon säger då "ååh där har jag också varit en gång, jag träffade en kille, vi tittade på porr och hade sex".

    Jag tänkte då "varför berättar hon det här för mig?"

    Vid ett senare tillfälle läste jag ur en tidning om könssjukdomar och frågade henne om hon någon gång haft det.

    "Jaa jag skulle en gång testa att ha ett KK, som alla någongång har haft, och han gav mig klamydia" svarade hon.

    Vem är det jag egentligen har träffat? Tänkte jag. Vem är hon egentligen? Det här är inte bilden hon byggt upp om sig själv och definitivt inte bilden jag fått om henne.

    Det hade räckt med ett JA ellet NEJ och sen väntat på en fråga gällande det svaret.

    "Vet du, endel saker kan du hålla för dig själv" sa jag.

    En kväll när hon var och tränade så låg jag och kollade på bilder i hennes Ipad. Det var vanliga bilder som var ganska underhållande att titta på. Av nyfikenhet gick jag in på mappen "Borttaget" och ångrade mig djupt efter det...

    En rad olika konversationer som hon haft med alla möjliga killar fanns som Print screenat.

    När hon kom hem så ville jag bara veta så jag frågade henne om hur många hon varit med. Jag ville bara veta vem jag egentligen hade träffat. Den hon framställde sig själv till att alltid ha varit och som jag fått en bild av? Den man lever med vill man ju lära känna på djupet och inte leva med en falsk bild av.

    "Vet inte, under 10st" svarade hon och det blev på något sätt en lättnad för mig. Jag tyckte om henne för den hon var och antalet har egentligen ingen betydelse, men det blev ändå en lättnad över att få känna sig som "Han" och inte "En i mängden" (förstå mig rätt).

    Tiden gick och vi båda var väldigt lyckliga.

    Träffade en bekant på stan en dag som hade hört att vi hade blivit ett par, och sa från tomma intet "Hon har ju varit med han och han och han".

    Det är omöjligt, tänkte jag. Hon har ju berättat allt för mig och skulle aldrig någonsin ljuga för mig. Men jag valde ändå att fråga henne om det eftersom rykten inte kommer från himlen.

    Då erkände hon det, och dem där "under 10" hade plötsligt dubblats.

    Det gjorde så ont inom mig. Jag hade ju träffat kvinnan i mitt liv som aldrig skulle ljuga. Kvinnan som gjorde mig till världens lyckligaste kille hade vänt och varje namn som dök upp kändes som en otrohet för att jag trodde så mycket på henne första gången. Varje namn gick ju utanför det som jag trodde var sanningen från början.

    "Jag lovar, det finns inga fler lögner, snälla ge mig en sista chans" sa hon och jag trodde på henne. Hon ljög en gång, det gör ont men det läker med tiden, tänkte jag.

    Men så blev inte fallet. Med tiden så kom det upp nya lögner, nya tårar, nytt svek och det tog aldrig slut. 7-8 gånger kom det upp nya lögner, nya namn, nya händelser och nya chanser. Varför kunde hon bara inte ha varit ärlig första gången när hon fick min idiotiska fråga?

    Jag älskade ju henne för den hon var, inte för hennes antal, så varför ljuga om det?

    Jag mådde bara sämre och sämre med tiden och en kväll satt jag vid min dator som hon lånat tidigare. Hon hade då fört över en massa filmer från sin telefon till min dator för att hon skulle klippa ihop en film om oss (fint gjort <3). Hon tog bort allt som hon hade fört över till datorn när hon var klar med filmen, trodde hon...

    När jag då satt där och kikade igenom min egna dator såg jag en mapp som jag inte sett tidigare.

    Jag gick in på den och fann då en massa inspelade filmer...filmerna var hemma gjorda porrfilmer på min flickvän och en annan kille... jag dog inombords den kvällen. Något hände med mitt psyke. Jag bröt ihop, jag grät, morgon som kväll. Jag var arg, jag var ledsen, jag var besviken. Jag sa väldigt elaka saker till henne varje gång alla känslor tog över, jag ville inte vara elak med mening, men mina känslor och min besvikelse över att känna mig lurad tog över varje gång. Jag är mänsklig med känslor och det blev bara förmycket.

    Jag frågar mig själv varje dag "Varför just jag? Vad har jag gjort för att förtjäna allt det här?"

    Jag ser dem här filmerna i huvudet dagligen, och inte bara filmen på dem 2, utan en film med hon och alla dem andra som jag vet hon varit med, och jag kan inte råför det. Jag vill ju inte ha dem här bilderna i huvudet. Jag mår så dåligt, jag har fått antidepp utskrivet, jag har tagit en skruvmejsel och rispat i mitt eget ben i hopp om att bli av med smärtan från bröstet. Jag tänker på döden dagligen efter allt som varit. Jag mår inte bra. Hon som gjorde mig till värdens lyckligaste, fick mig till att bli deprimerad på mindre än 2 år, och hon gjorde det inte ens med flit.

    Varför just jag? Kan någon svara mig varför?

    Allt jag ville var att leva lyckligt, ett ärligt liv och må bra....

    Hjälp mig !

  • Svar på tråden Mitt liv förstördes av alla lögner
  • Erika71

    Min första fråga är hur länge ni har varit tillsammans. Min andra fråga är varför du är så förvånad och chockad över hennes beteende, på bara de saker du nämner i texten (tänker att det finns mer som du inte skriver här) så har hon visat att hon inte är den tillbakadragna -nästan oskuldsfulla- kvinna som du trodde.

    Någonting har fått dig att leta runt efter tecken så du har anat att hon har fler sidor än hon visat dig, däremot har du kanske inte velat lyfta tanken ända upp till ytan.

    Jag tror mest att det är din dröm om din perfekta hälft som gått i kras som fått dig knäckt, sanningen är väl att det inte finns någon människa som är så fantastisk och underbar som du beskrev henne i början. 

  • mysmamma84

    Men nej fina du! Jag gör mig icke anonym så du får gärna skriva till mig!

    Men om du inte vill så förstår jag <3

    Men du måste gå och prata med någon det fungerar inte att bara äta antidepressiva tab.

    Skriv om du vill!

  • solenlyser90
    mysmamma84 skrev 2021-03-20 20:11:13 följande:

    Men nej fina du! Jag gör mig icke anonym så du får gärna skriva till mig!

    Men om du inte vill så förstår jag <3

    Men du måste gå och prata med någon det fungerar inte att bara äta antidepressiva tab.

    Skriv om du vill!


    Hej och tack för omtanke!

    Jag har gått och pratat med en psykolog. Men då det är privat och i mitt fall vad jag känner så kommer det att bli för dyrt med tiden.

    Har bokat in mig via vårdcentralen nu, vi ska även gå i parterapi.
  • solenlyser90
    Erika71 skrev 2021-03-20 20:07:16 följande:

    Min första fråga är hur länge ni har varit tillsammans. Min andra fråga är varför du är så förvånad och chockad över hennes beteende, på bara de saker du nämner i texten (tänker att det finns mer som du inte skriver här) så har hon visat att hon inte är den tillbakadragna -nästan oskuldsfulla- kvinna som du trodde.

    Någonting har fått dig att leta runt efter tecken så du har anat att hon har fler sidor än hon visat dig, däremot har du kanske inte velat lyfta tanken ända upp till ytan.

    Jag tror mest att det är din dröm om din perfekta hälft som gått i kras som fått dig knäckt, sanningen är väl att det inte finns någon människa som är så fantastisk och underbar som du beskrev henne i början. 


    Vi har varit ett par i snart 2 år.

    Jag vet att ingen människa är perfekt, det kommer aldrig att finnas.

    Förstår bara inte varför så mycket lögner? Sanningen kommer alltid fram förr eller senare och när hon såg hur ledsen jag blev första gången, andra gången, tredje gången... varför fortsätta såra då?.. =/
  • Anonym (E)

    Snälla du säg inte att du ger henne fler chanser. Det är aldrig, aldrig ditt fel att människor gör fel emot dig, men ge inte de fler chanser ifall de gjort dig fel flera gånger. 

     Det bästa för dig är att släppa henne helt ifrån ditt liv. Var ledsen och gråt ut ordentligt ett tag, sedan ta tag i dig själv och bara satsa och fokusera på dig själv en period. Bygg upp dig själv till den starkaste personen någonsin. 

     Det är farligt att bli kär i någon. Speciellt i fel person. Det bästa är att typ alltid hålla en liten del av sig själv kvar hos sig, som man aldrig ger till någon annan. Den biten som gör att du alltid kan återgå till dig själv när någon person gör dig fel, en bit som får dig stark, får dig att tänka resonligt och smart.

     Att fortsätta med henne eller ge henne fler chanser gräver din grav mer och mer. 
     

  • solenlyser90
    Anonym (E) skrev 2021-03-20 21:10:16 följande:

    Snälla du säg inte att du ger henne fler chanser. Det är aldrig, aldrig ditt fel att människor gör fel emot dig, men ge inte de fler chanser ifall de gjort dig fel flera gånger. 

     Det bästa för dig är att släppa henne helt ifrån ditt liv. Var ledsen och gråt ut ordentligt ett tag, sedan ta tag i dig själv och bara satsa och fokusera på dig själv en period. Bygg upp dig själv till den starkaste personen någonsin. 

     Det är farligt att bli kär i någon. Speciellt i fel person. Det bästa är att typ alltid hålla en liten del av sig själv kvar hos sig, som man aldrig ger till någon annan. Den biten som gör att du alltid kan återgå till dig själv när någon person gör dig fel, en bit som får dig stark, får dig att tänka resonligt och smart.

     Att fortsätta med henne eller ge henne fler chanser gräver din grav mer och mer. 

     


    Det är svårt, det är svårt när jag älskar henne så fruktansvärt mycket som jag gör.

    Det är samtidigt jobbigt att känna sig lurad och så besviken på den personen som betyder så mycket för mig =/
  • Anonym (E)

    Ja men hon har ju ljugit gång på gång och gjort fel mot dig? Varför skulle hon någonsin ändra sig när hon inte verkar ha respekt nog för dig och verkar vara med dig bara för att du aldrig låter henne gå vad hon än gör? Tro mig, du SLÖSAR verkligen tid och år på henne som du aldrig får tillbaka. Någonstans inom dig vet du att det är fel att stanna med en person som gör såhär mot dig. Du behöver skaffa lite självrespekt och självkänsla, för du kommer bara respektera dig själv mindre och mindre om du stannar med henne!

    Jag var med en kille som ljög och ljög och ljög, ändrade i historier rakt i mitt ansikte, var otrogen och skrev även med andra bakom min rygg. Jag var så svag för honom att jag inte ens kan beskriva, min självrespekt och självkänsla var i botten så länge jag stannade med honom, och hade absolut INGEN tillit vad han än sa till mig. Det var en blessing sen när han väl gjorde slut med mig, även om det gjorde ont som själva fan- så byggde jag upp mig själv så pass efteråt att jag kom över honom helt och slapp hans toxic skit och lögner. Är så arg nu i efterhand att jag lät mig vara så svag för honom och att jag lät honom göra som han gjorde, han gjorde mig så svag. Kommer aldrig mer tillåta någon göra så mot mig!

  • Anonym (Johanna)

    Vad tråkigt att läsa allt du gått igenom!

    Jag lider verkligen med dig och jag förstår om det är mer som hänt som inte är skrivet.

    Det är aldrig OKEJ att säga elaka ord till någon annan, men jag och säkert många här inne på FL förstår att när känslorna tar över hoppar grodor ur mun. Du är människa och ord som sägs när man är ledsen och besviken borde din tjej förstå, så korkad kan hon inte vara även om det gör ont där och då att höra. Vi alla har sagt något dumt på grund av våra känslor.

    Nu står det inget antal, men om jag läser mellan raderna i din text så är det mer än dubbelt så många än vad hon själv sa från början, och jag förstår att det gör ont.

    Jag är själv en kvinna på 35 år och förstår inte alls varför, kvinnor som män, ska ljuga om sitt antal? Dem har själva satt sig i den skammen dem känner och många har säkert fortsatt att bygga på den, vilket betyder att dem får skylla sig själva och ska inte få andra till att må dåligt över sina egna lögner och beteende.

    Det låter hemskt men hon har haft ett väldigt "slampigt" förflutet, och det vet hon (och många andra, som ändå pratat med dig) nog själv om. Varför skulle hon annars ljuga för dig?

    Hennes val kommer att följa med henne resten av livet, och hon kommer mest troligt aldrig att träffa någon som kommer att älska henne lika mycket som du verkar göra (tolkning av vad jag läst). Framförallt inte över sin höga siffra av sexpartners.

    Du förtjänar någon som är dig ärlig ända in i döden och hon är absolut inte den kvinnan om du frågar mig!

    Ta hand om dig nu!

  • Anonym (Elin)

    Alltså fyyyfan vad jag blir arg och ledsen på alla oss kvinnor där ute som håller på såhär!

    Finns det ingen respekt alls för sin partner??? Självklart säger man dumma saker när man blir påverkad av negativa känslor! Och jag hoppas verkligen att du kräktes ut allt så hon verkligen förstår vilket svin hon är!!

    Med all rätt att du har kollat i hennes telefon/Ipad, din magkänsla sa något som visade sig också vara sant!

    Hur i H-vete kan man ha kvar en inspelad sexfilm på sig själv och en annan på sin mobil när man lever ihop som ett par? Hon måste vara helt bakom flötet och förtjänar vartenda ord som du sagt till henne!

    Hon är verkligen en skam för oss kvinnor som jobbar så hårt i detta samhälla genom att få vår röst hörd. Hon förstör allt!

    Hon får ligga runt hur mycket hon vill och dra på sig all världens könssjukdomar, men då får hon också stå för det i slutänden! Usch och fy för den kvinnan!

    Hon kommer aldrig kunna finna någon som vill ha henne efter allt det här som kommit fram. Ingen vill leva som "En i mängden".

    Jag tycker verkligen synd om dig och förlåt om jag verkar vara för hård!

    Men att få någon annan att lida för sina egna val och handlingar på det här sättet gör mig bara arg och ledsen!

    Du verkar vara en underbar kille! En riktig skatt som säkert alla vill ha men väldigt få kan få!

    Så ta inte på dig någonting! Oavsett dina ordval, hon förtjänar det!

    Jag är 29 år och varit med om det mesta här i livet men aldrig hört eller läst något liknande!

    Jag har väldigt många vänner, både manliga och kvinnliga och ingen är ens inärheten av hennes antal!

    Hon har varit en billig madrass och som valt att ljuga och förneka det.

    Som dem andra säger så förtjänar du tusen gånger bättre!

  • Anonym (Rew)

    Jag förstår inte helt om de män hon varit med - har hon varit otrogen med dem eller är det saker som hänt innan hon träffade dig? Har hon varit otrogen gång på gång förstår jag till 100% din upprördhet. Annars tänker jag så här: du har en bild av din drömkvinna som ren och oskuldsfull. Det har hon förmodligen känt av från början och därför inte vågat berätta om sina tidigare sexuella erfarenheter. Och dina reaktioner har ju verkligen spätt på hennes bild av att du inte kan hantera vem hon egentligen är. Hon är inte din drömkvinna. Antingen får du gå vidare eller jobba med att acceptera alla hennes olika sidor.

    Känner du till teorin om hora-madonnakomplex? Det är inte helt överensstämmande med dig och din situation men beskriver kanske ändå lite av dina känslor.

    Men, som sagt, rör det här sig om relationer hon har samtidigt som relationen till dig, då är hon helt enkelt en lögnare rakt av och förmodligen inte någon att satsa på i längden.

  • Anonym (Anna)

    Ok? Men jag tycker man har all rätt att ljuga om sitt tidigare liv om man är tillsammans med någon som tänker sämre om en på grund av det tidigare livet. 

    När jag var yngre så jag söt och oskuldsfull ut och vissa killar drogs till det. Jag undvek dem oftast, för jag märkte snabbt att de inte skulle acceptera mig fullt ut. Men ibland var det ju någon som jag var intresserad av tillbaka. Då var det besvärligt, eftersom de här killarna limmade på mig egenskaper som jag inte hade. Gärna feminina egenskaper som blyghet och oskuldsfullhet. Många gånger krockade deras bild av mig med min egen bild av mig och jag hade svårt att värja mig mot deras föreställning kring vem jag var. Jag var den som gjorde slut, och det berodde alltid på att jag kände att jag inte ville vara den där fina flickan som de ville ha mig till att vara. Jag ville vara mig själv.

    Hon kunde inte lita på att du skulle acceptera hennes tidigare liv helt enkelt. Jag förstår inte att hon vill vara tillsammans med dig ändå. Hon måste vara väldigt kär och du håller på att sabba det helt. 

  • Anonym (Rew)
    Anonym (Anna) skrev 2021-03-21 07:35:00 följande:

    Ok? Men jag tycker man har all rätt att ljuga om sitt tidigare liv om man är tillsammans med någon som tänker sämre om en på grund av det tidigare livet. 


    Typ min första tanke när jag läste trådstarten. Hon blev kär i TS men insåg snabbt att han har en ganska gammeldags syn på kvinnors sexualitet. Därför mörkar hon vem hon är av rädsla för hans reaktioner (som hon uppenbarligen hade rätt föraningar om).

    Jag tycker att det var fel beslut av henne att ljuga. Man kan inte inleda en relation med lögner. Det blir aldrig bra och det är inte schysst. Men jag jag förstår varför hon gjorde det. Hade TS vetat från början vem hon är hade han förmodligen avfärdat henne som slampa och inte gett förhållandet en chans.
  • siiimpan90
    Anonym (Anna) skrev 2021-03-21 07:35:00 följande:

    Ok? Men jag tycker man har all rätt att ljuga om sitt tidigare liv om man är tillsammans med någon som tänker sämre om en på grund av det tidigare livet. 

    När jag var yngre så jag söt och oskuldsfull ut och vissa killar drogs till det. Jag undvek dem oftast, för jag märkte snabbt att de inte skulle acceptera mig fullt ut. Men ibland var det ju någon som jag var intresserad av tillbaka. Då var det besvärligt, eftersom de här killarna limmade på mig egenskaper som jag inte hade. Gärna feminina egenskaper som blyghet och oskuldsfullhet. Många gånger krockade deras bild av mig med min egen bild av mig och jag hade svårt att värja mig mot deras föreställning kring vem jag var. Jag var den som gjorde slut, och det berodde alltid på att jag kände att jag inte ville vara den där fina flickan som de ville ha mig till att vara. Jag ville vara mig själv.

    Hon kunde inte lita på att du skulle acceptera hennes tidigare liv helt enkelt. Jag förstår inte att hon vill vara tillsammans med dig ändå. Hon måste vara väldigt kär och du håller på att sabba det helt. 


    Har du verkligen läst hela texten? Han skriver ju att antalet inte har någon betydelse, men att varje lögn gjorde så ont eftersom han litade så starkt på att hon aldrig skulle ljuga för honom.

    Fullt förståligt att man kan känna som att varje lögn är en ny otrohet om man litar på en person så starkt som han uppenbarligen gjorde från början. Om hon väljer att ljuga så måste hon ju också förstå att hon sårar när sanningen kryper fram, och om hon sårar han gång på gång så kanske hon ska fråga sig själv vad det är för fel på henne som gör såhär?

    Hur får du för dig att han tänker sämre om henne på grund av hennes tidigare liv? Han ville ju bara att hon skulle vara ärlig mot honom och hon var inte det så hon får skylla sig själv som satt dem i den här sittsen. Hade hon bara varit ärlig från början så hade det aldrig funnits något svek gällande lögner.

    Väljer man att ljuga så får man också stå till svars för det när sanningen kommer fram.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Anna) skrev 2021-03-21 07:35:00 följande:

    Ok? Men jag tycker man har all rätt att ljuga om sitt tidigare liv om man är tillsammans med någon som tänker sämre om en på grund av det tidigare livet. 

    När jag var yngre så jag söt och oskuldsfull ut och vissa killar drogs till det. Jag undvek dem oftast, för jag märkte snabbt att de inte skulle acceptera mig fullt ut. Men ibland var det ju någon som jag var intresserad av tillbaka. Då var det besvärligt, eftersom de här killarna limmade på mig egenskaper som jag inte hade. Gärna feminina egenskaper som blyghet och oskuldsfullhet. Många gånger krockade deras bild av mig med min egen bild av mig och jag hade svårt att värja mig mot deras föreställning kring vem jag var. Jag var den som gjorde slut, och det berodde alltid på att jag kände att jag inte ville vara den där fina flickan som de ville ha mig till att vara. Jag ville vara mig själv.

    Hon kunde inte lita på att du skulle acceptera hennes tidigare liv helt enkelt. Jag förstår inte att hon vill vara tillsammans med dig ändå. Hon måste vara väldigt kär och du håller på att sabba det helt. 


    Vad mear du med att du var söt och oskuldsfull och märkte att killar inte skulle acceptera dig?

    Hur menar du med att han håller på och sabba det helt? Var det han som ljög? Var det han som ville se en sexfilm på sin flickvän med någon annan? Var det han som skrev till någon annan att han ville lägga sig i någon annans famn efter jobbet?

    Klart som fan killen känner sig ledaen och besviken! Det förstår nog du också!

    Tänk till nästa gång innan du kastar ur dig saker!
Svar på tråden Mitt liv förstördes av alla lögner