• Anonym (Vad händer?)

    Snälla! Hjälp! Vad är det som händer med mig?

    Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller under psykisk ohälsa. Men det blev här.

    Det är väldigt svårt att exakt beskriva hur det känns. Men?.det är riktigt obehagligt.

    Allting började när jag satt framför skärmen och det sa bara KABOM och hela jag förändrades.

    Jag känner mig liksom instängd i en bubbla.

    Verkligheten är inte som förut. När jag tittar mig runt omkring känns allting som en dimma. Alltså typ suddigt. Som att jag inte riktigt når ut till verkligheten.

    Jag känner mig seg och inte riktigt klar i huvudet.

    Saker jag gör känns fejk. För hela omgivningen är fejk. Som att verkligheten är förvrängd på något vis.

    Sitter jag och tex spelar kort så känner jag mig inte närvarade. Jag hänger inte riktigt med vad det är som händer. Det är som en hinna mellan mig och verkligheten.

    Någon som vet vad detta kan vara för nåt?

    Jag har väldigt mycket huvudvärk också. Ont i tinningen nästan varje dag.

    Jag tror ju att det är något fysiskt men läkaren säger nej , eftersom efter ett EEG så såg allting normalt ut.

    Att befinna sig i denna ?dimma? är jätte obehagligt!!!

    Och jag går sån 24/7

    Vad är det som händer med mig???

  • Svar på tråden Snälla! Hjälp! Vad är det som händer med mig?
  • Anonym (Yes)

    Hade likadant. Först och främst byt läkare. Visade sig vara D och B vitaminbrist samt järn. Kolla upp dina värden, säger dem fortfarande att allting ser bra ut be att få se resultat efter analys. Bytte läkare och han fick städa upp efter föregående, hade så lågt att jag fick blodtransfusion samt blev akut inlagd. KS skällde på VCT och läkaren har fått avgå pga tjänstefel inte följt etiska riktlinjer inte bara i mitt ärende utan flertal patienter. Hade min nya läkare via VCT inte agerat så snabbt hade jag kunnat tappa min bebis pga svaghet dimsyn morrade personalen på KS. Vare sig du har barn el ej ta hand om dig och ge dig inte, om du nu förstås inte är en hypokondriker resurs slösare som tar upp plats för dem som verkligen behöver hjälp omgående faller mellan stolarna. Om så inte är fallet så stå på dig du känner din kropp bäst.

  • Anonym (Hej)

    Jag har känt liknande. Hade ett krampanfall i januari och samtidigt hjärnskakning. Några veckor efter fick jag migrän med aura och därefter ungefär samma känsla som du beskriver men samtidigt tyckte jag det kändes som yrsel/ostadighet ibland. Det varade i några veckor men har nu gått över. För mig var det dock bättre tidig morgon och kväll, det började nästan alltid när jag jobbade (jobbar framför dator). Vet inte om det är riktigt samma som du upplever, jag tycker det år svårt att beskriva exakt hur jag upplevde det då. Jag vet dock inte vad som orsakade det men kan ha varit migränen eller hjärnskakningen tror jag. Huvudvärk hade jag med och den kvarstår.

  • Anonym (Carinata)

    Du har ju fått göra EEG och inget var fel. Konstigt att de inte tog en blodstatus också. Dessutom borde de ha vidareremitterat dig till psyk. Men först kallat in en psykiatriker för en konsultation.

    Tror inte att det kom som pang utan har legat och pyrt ett bra tag. Men rätt hjälp och en bra medicinering är du snart på banan igen.

Svar på tråden Snälla! Hjälp! Vad är det som händer med mig?