Nn89 skrev 2021-03-21 20:34:37 följande:
Mycket möjligt att dom träffats tidigare, dom har haft sitt förhållande över Skype.....
Jag förstår att det gör ont, när du har investerat så mycket i honom och att hålla honom "på banan".
Så gissningsvis är du hans trygga hamn och räddning, men efter tio år tydligen inte tillräckligt spännande längre. Taskigt beteende. Men tror han verkligen att den andra kvinnan kommer att lämna sin man för honom? Och vill han dra på sig två barn som inte är hans egna?
Eller har jag missuppfattat och detta gäller en djup vänskap som du inte vill låta honom ha? Jag är lite hobbypsykolog till min manliga omgivning, har fyra manliga vänner som skriver om rätt privata grejer till mig sedan många år, och det har väldigt sällan handlat om något sexuellt utan oftast bara behov att diskutera svåra saker med någon som står utanför ens relation och vardag. Problem med chefen, släkten, den egna hälsan.
Men okej, en av dem behövde omskära sig i vuxen ålder och ville ventilera det och en annan ville förstå varför hans ex var så anti-sex så lite samliv har också diskuterats. Fast bara efter att en relation tagit slut.
Jag tror i vilket fall att du skulle få stabilare barn med en man utan alkoholproblematik, och jag tror han kommer att ångra sig som bara den efter att du har lämnat honom.