• Anonym (Nyfiken)

Sexet över efter mannens orgasm

Jag undrar varför många(för att inte säga dom allra flesta män) verkar tycka att sexet är över när dom kommit. Oavsett om kvinnan fått orgasm eller, det hänger liksom på att när mannen kommer då är sexet slut. Hur tänker ni män här??

Skulle ni tycka att det var hel okej att eran kvinna till exempel skulle rida er tills hon kommer, sen bara kliver av och säger godnatt och lämnar er till ert öde.??

Väldigt intresserad av att höra er mäns åsikter i frågan, speciellt ni som gör såhär.

• Svar på tråden Sexet över efter mannens orgasm
  • Tukt
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-03-22 13:52:10 följande:

Jag undrar varför många(för att inte säga dom allra flesta män) verkar tycka att sexet är över när dom kommit. Oavsett om kvinnan fått orgasm eller, det hänger liksom på att när mannen kommer då är sexet slut. Hur tänker ni män här??

Skulle ni tycka att det var hel okej att eran kvinna till exempel skulle rida er tills hon kommer, sen bara kliver av och säger godnatt och lämnar er till ert öde.??

Väldigt intresserad av att höra er mäns åsikter i frågan, speciellt ni som gör såhär.

Om man är hyggligt sansad, vilket inte verkar vara fallet i tråden, inser man att det kan finnas många anledningar till detta. Saker är sällan svartvita.
    En orsak är att män är konstruerade så biologiskt att efter utlösning så får de slappetask och bli ofta väldigt trötta. Därför kräver det ett aktivt samarbete så båda får det de vill.
    En annan är såklart att man saknar social kompetens och förstår inte att njutningen är något som är bådas ansvar.
    En tredje kan vara att allt för många som klagar på dålig sex är ganska fixerade vid normativt sex som fokuserar på penetration. Släpp den fixeringen och ganska mycket kommer hända.
    Kan nog radda upp typ 100 orsaker till. Men generellt är ansvaret för att man ska ha det bra, bådas.
  • Anonym (Efterrätt)

Min älskare vill att jag kommer flera gånger, att han kan få mig att skaka av orgasmer bevisar för honom att vi är en match made in heaven. Han kommer sällan före min andra orgasm. Sedan kommer vi samtidigt och efter en kort stund smeker han mig till en sista orgasm, ofta den bästa. Sedan vilar vi i varandra och när vi duschar tillsammans efteråt kan det mycket väl bli en gång till.

Vi är båda över 60 och njuter av våra stunder tillsammans, så här var det aldrig med någon man när jag var ung.

• Lark
    Anonym (sådär) skrev 2021-03-23 21:54:50 följande:
    1) Hur vet du att majoriteten av männen gör så?

2) Trådens frågeställning är det ja, dina inlägg är betydligt mer generaliserande och det jag svarade på var ditt inlägg, inte trådens frågeställning.

Du pratar om inställning och attityd som om det enbart gällde mannen, jag menar att bådas inställning och attityd spelar roll. En kvinna som är passiv och förväntar sig att mannen ska göra allt åt henne och bara ge henne orgasmer är ju inte speciellt inspirerande.

Det motsvarar att en kille lägger sig ner och förväntar sig bli riden tills han kommer och blir arg om tjejen rider tills hon kommer och hoppar av. Visst kan man tycka att hon borde fortsatt tills han oxå kom, men samtidigt kan man även  tycka att han kanske borde varit lite mer aktiv... eller hur?

Som sagt, BÅDAS inställning och attityd spelar roll.
    1. Det vet jag inte. Jag har min egen erfarenhet, men eftersom detta endast är min erfarenhet så är det naturligtvis inte empiriska data.
    Mitt uttalande svar ett svar på Anonym's inlägg samt Trådens första frågeställning.
    2. Jag personligen är mycket mer generaliserande ja - och bygger på egen erfarenhet, inte empiriska data. Men det är i detta irrelevant.
    Jag svarade på  vad hela tråden handlar om.
    Jag pratar inte alls om inställning som om det gällde enbart mannens.
    Lark skrev 2021-03-22 15:51:58 följande:

En man som inte bryr sig om sin kvinna i sängen är inte värd att ha en kvinna!!!

Och naturligtvis omvänt... även om det är mer sällsynt att kvinnan inte bryr sig.

Och svar ja - detta är återigen personlig erfarenhet och inte empiriska data.

Absolut, bådas attityd spelar roll.
    Men detta är inte diskussionens fråga.

Diskussionens fråga är:
    Varför verkar DE FLESTA MÄN (majoriteten) anse att sexakten (inte penetrationen) är över när de har kommit?

• Lark
    Anonym (Efterrätt) skrev 2021-03-24 06:59:42 följande:

Min älskare vill att jag kommer flera gånger, att han kan få mig att skaka av orgasmer bevisar för honom att vi är en match made in heaven. Han kommer sällan före min andra orgasm. Sedan kommer vi samtidigt och efter en kort stund smeker han mig till en sista orgasm, ofta den bästa. Sedan vilar vi i varandra och när vi duschar tillsammans efteråt kan det mycket väl bli en gång till.

Vi är båda över 60 och njuter av våra stunder tillsammans, så här var det aldrig med någon man när jag var ung.

Låter faktiskt väldigt likt jag och min fru.
    När min fru endast får EN orgasm anser jag vara en "dålig" omgång.
    Jag vill att hon ska ha minst TVÅ.
    Jag ser alltid till att hon kommer först. Sen kan vi komma tillsammans.
    Ibland fortsätter jag efter det och slickar och fingrar henne om hon är riktigt kåt.
    Då får hon oftast en tredje orgasm som blir en enda låååång orgasm... det har hänt att det svartnat för ögonen på henne av njutning.

Då känns livet riktigt bra :)
  • Underhill
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-03-22 19:33:15 följande:
    Fortfarande har ingen svarat på mina frågor.
    Frågan var dessutom stälkd till män som gör på det här sättet.
    1. Varför anser vissa män att sexet är klart i och med deras utlösning?
    2. Vad skulle ni tycka om kvinnan efter sin orgasm ansåg att sexet var klart?
    Skulle väl säga att det beror helt på...
    ...på om båda är öppna för att fortsätta 
    ...på hur båda skulle vilja fortstätta...
    ...osv...
    Men håller med att det troligen är så generellt...som du beskriver.
    Personligen håller jag gärna ut tills kvinnan når orgasm innan jag som man kommer. Men rör det sig om en snabbis blir det inte så :) För egen del hade jag gärna fortsatt och gått för en andra orgasm och kanske en tredje, men som sagt...beror ju på hur man tillsammans önskar ha det och "lägger upp det".

Vad skulle du som kvinna kunna göra för att få en fortsättning?
  • Anonym (VF)

Ja, här är sexet slut då mannen kommer. Men, å andra sidan så har kvinnan redan kommit 3-5 ggr då och vill inte ha fler orgasmer, så vi tycker det är ett rätt bra upplägg...

• Anonym (För tidig utlösning - Nej tack)
    Anders 386 skrev 2021-03-23 13:27:19 följande:
    Skål
    Exakt, bra jämförelse.

Det finns ingen man som skulle ge kvinnan "skulden" för utebliven orgasm - istället letar man fel hos sig själv och undrar varför man inte duger...
    Vilket heller inte är bra eftersom många kvinnor upplever det stressande att mannen inte känner sig tillräcklig utan att kvinnan får orgasm. Det är nog där fejkandet dyker upp i många fall?
    Tycker du verkligen på riktigt att det är en så enormt orealistisk förväntning att en vuxen man i säg 40-årsåldern som varit sexuellt aktiv i 20-25 år i och nu befinner sig i en etablerad relation ska ha så pass mycket kroppskotroll att han klarar av att hålla tillbaka sin utlösning tills kvinnan kommit ?

I så fall har du inte särskilt höga tankar om män i allmänhet.

Jag pratar inte om några orealistiska krav på att mannen måste kunna tima in sin orgasm så att den sker simultant med kvinnans, eller om några maratonsamlag på en halvtimme, eller om att mannen måste vänta tills kvinnan fått multipla orgasmer.

Ja, att känna stress och press över utebliven orgasm är säkert ganska vanligt hos kvinnor som inte får orgasm och för många kan säkert orgasmkraven till och med vara ett värre och större problem än utebliven orgasm och dessutom  leda till en ond cirkel där det blir ännu svårare att få orgasm. Det finns mycket skrivet på nätet om just orgasmkrav och orgasmpress. Men nu är det inte det just den här tråden handlar om. Vill du diskutera ämnet orgasmkrav /orgasmstress/orgasmtvång föreslår jag att du startar en egen tråd om det.

• Anonym (Kingen)

Mannens orgasm är det som räknas. Tänk bara när du kollar porr. Du vet inte om kvinnan fejkar. Mannen däremot... där ser du tydligt när han får orgasm.
    Det är ingen tillfällighet.

• Anonym (sådär)
    Anonym (Kingen) skrev 2021-03-24 13:52:05 följande:

Mannens orgasm är det som räknas. Tänk bara när du kollar porr. Du vet inte om kvinnan fejkar. Mannen däremot... där ser du tydligt när han får orgasm.
    Det är ingen tillfällighet.

Om man är porrskadad så kan man lätt tro det, för i porren ska ju snubben alltid dra ut kuken och spruta ner både tjejen och gärna halva rummet oxå om det går.

Men i verkligheten kan en man absolut fejka orgasm om han vill och det är inte alls tydligt om man inte har 14 lampor, 4 mikrofoner och en stor fet kamera instucken mellan benen som fångar allt ink varenda lilla por och kvalster in i minsta detalj. För du har väl insett att man faktisk kan komma (eller låtsas komma) I tjejen och inte nödvändigtvis alltid agera spermasprinkler va?
  • Anders 386
    Anonym (För tidig utlösning - Nej tack) skrev 2021-03-24 12:28:02 följande:
    Tycker du verkligen på riktigt att det är en så enormt orealistisk förväntning att en vuxen man i säg 40-årsåldern som varit sexuellt aktiv i 20-25 år i och nu befinner sig i en etablerad relation ska ha så pass mycket kroppskotroll att han klarar av att hålla tillbaka sin utlösning tills kvinnan kommit ?

I så fall har du inte särskilt höga tankar om män i allmänhet.

Jag pratar inte om några orealistiska krav på att mannen måste kunna tima in sin orgasm så att den sker simultant med kvinnans, eller om några maratonsamlag på en halvtimme, eller om att mannen måste vänta tills kvinnan fått multipla orgasmer.

Ja, att känna stress och press över utebliven orgasm är säkert ganska vanligt hos kvinnor som inte får orgasm och för många kan säkert orgasmkraven till och med vara ett värre och större problem än utebliven orgasm och dessutom  leda till en ond cirkel där det blir ännu svårare att få orgasm. Det finns mycket skrivet på nätet om just orgasmkrav och orgasmpress. Men nu är det inte det just den här tråden handlar om. Vill du diskutera ämnet orgasmkrav /orgasmstress/orgasmtvång föreslår jag att du startar en egen tråd om det.
    Du vet att man räknar med att ca 20% av alla kvinnor kommer av enbart penetrerande sex? Iofs kan det delvis bero på problemet vi diskuterar - men för dom flesta kvinnor är det ändå så att det är stimulansen av klitoris som räknas och som krävs för att kvinnan ska få orgasm. För många kvinnor har det liksom ingen betydelse hur länge samlaget håller på - resultatet blir fortfarande att hon inte får nån orgasm. Det är stimulans av klitoris som ger henne orgasm.

Jag har full respekt för att du har vissa krav och förväntningar. Men du talar inte för en majoritet av kvinnor. Men jag accepterar såklart att du har höga krav. Men för den som ändå inte uppnår orgasmen under samlaget är det viktigt att mannen stimulerar klitoris med t.ex.tunga eller fingrar innan samlaget för att ge henne en orgasm. - sen är det är ganska oviktigt hur länge själva samlaget håller på.

Svar på tråden Sexet över efter mannens orgasm