Anonym (sådär) skrev 2021-03-23 21:54:50 följande:
1) Hur vet du att majoriteten av männen gör så?
2) Trådens frågeställning är det ja, dina inlägg är betydligt mer generaliserande och det jag svarade på var ditt inlägg, inte trådens frågeställning.
Du pratar om inställning och attityd som om det enbart gällde mannen, jag menar att bådas inställning och attityd spelar roll. En kvinna som är passiv och förväntar sig att mannen ska göra allt åt henne och bara ge henne orgasmer är ju inte speciellt inspirerande.
Det motsvarar att en kille lägger sig ner och förväntar sig bli riden tills han kommer och blir arg om tjejen rider tills hon kommer och hoppar av. Visst kan man tycka att hon borde fortsatt tills han oxå kom, men samtidigt kan man även tycka att han kanske borde varit lite mer aktiv... eller hur?
Som sagt, BÅDAS inställning och attityd spelar roll.
1. Det vet jag inte. Jag har min egen erfarenhet, men eftersom detta endast är min erfarenhet så är det naturligtvis inte empiriska data.
Mitt uttalande svar ett svar på Anonym's inlägg samt Trådens första frågeställning.
2. Jag personligen är mycket mer generaliserande ja - och bygger på egen erfarenhet, inte empiriska data. Men det är i detta irrelevant.
Jag svarade på vad hela tråden handlar om.
Jag pratar inte alls om inställning som om det gällde enbart mannens.
Lark skrev 2021-03-22 15:51:58 följande:
En man som inte bryr sig om sin kvinna i sängen är inte värd att ha en kvinna!!!
Och naturligtvis omvänt... även om det är mer sällsynt att kvinnan inte bryr sig.
Och svar ja - detta är återigen personlig erfarenhet och inte empiriska data.
Absolut, bådas attityd spelar roll.
Men detta är inte diskussionens fråga.
Diskussionens fråga är:
Varför verkar DE FLESTA MÄN (majoriteten) anse att sexakten (inte penetrationen) är över när de har kommit?