• Anonym (Nyfiken)

Sexet över efter mannens orgasm

Jag undrar varför många(för att inte säga dom allra flesta män) verkar tycka att sexet är över när dom kommit. Oavsett om kvinnan fått orgasm eller, det hänger liksom på att när mannen kommer då är sexet slut. Hur tänker ni män här??

Skulle ni tycka att det var hel okej att eran kvinna till exempel skulle rida er tills hon kommer, sen bara kliver av och säger godnatt och lämnar er till ert öde.??

Väldigt intresserad av att höra er mäns åsikter i frågan, speciellt ni som gör såhär.

• Svar på tråden Sexet över efter mannens orgasm
  • Anonym (Kingen)
    Anonym (sådär) skrev 2021-03-26 10:15:45 följande:
    Vad är det som är konstigt med att påstå att båda har ett ansvar för att sexet ska bli bra?

Med samma "uppoffringsargument" kan väl mannen tycka att "ska det vara en sån uppoffring för henne att vara aktiv istället för att låta mig göra allt?
    Det är verklighetsfrånvänt. Människor som hävdar att kvinnor har lika stort ansvar kan man inte på allvar.
  • Anonym (Kingen)
    Anonym (Kingen) skrev 2021-03-26 10:25:04 följande:
    Det är verklighetsfrånvänt. Människor som hävdar att kvinnor har lika stort ansvar kan man inte på allvar.
    +ta
  • Lark

Som sagt - diskussionen är fullständigt bisarr.

• Anonym (sådär)
    Lark skrev 2021-03-26 10:41:46 följande:

Som sagt - diskussionen är fullständigt bisarr.

Nejdå, det är EN person som kommer med bisarra argument, det betyder inte att hela diskussionen är bisarr, eller hur?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Kingen) skrev 2021-03-26 10:25:04 följande:
    Enlig dig ja. 
  • Lark
    Anonym (sådär) skrev 2021-03-26 11:21:16 följande:
    Nejdå, det är EN person som kommer med bisarra argument, det betyder inte att hela diskussionen är bisarr, eller hur?
    Det faktum att detta ens ÄR eller BLIR en diskussion är ju helt bisarrt i sig.
    Eller rättare sagt - det faktum att det KAN bli en diskussion är fullständigt bisarrt enligt mig.

Hur kan det finnas personer som INTE engagerar sig 100% i sin partners njutning???

Alltså detta är ju på primat-nivå!
  • Anonym (sådär)
    Lark skrev 2021-03-26 11:30:48 följande:
    Det faktum att detta ens ÄR eller BLIR en diskussion är ju helt bisarrt i sig.
    Eller rättare sagt - det faktum att det KAN bli en diskussion är fullständigt bisarrt enligt mig.

Hur kan det finnas personer som INTE engagerar sig 100% i sin partners njutning???

Alltså detta är ju på primat-nivå!
    Tja, människor är ju inte alltid moraliska eller rationella.

1/3 av befolkningen springer omkring och bedrar varandra i Sverige. Sätter sitt förhållande och sina barns trygghet på spel för några knull, Hur fan förklarar man det? Finns ingen logik i det... folk gör tyvärr jävligt duma saker ibland.
  • Anonym (Kingen)
    Anonym (sådär) skrev 2021-03-26 12:53:31 följande:
    Tja, människor är ju inte alltid moraliska eller rationella.

1/3 av befolkningen springer omkring och bedrar varandra i Sverige. Sätter sitt förhållande och sina barns trygghet på spel för några knull, Hur fan förklarar man det? Finns ingen logik i det... folk gör tyvärr jävligt duma saker ibland.
    Är det ditt vetenskapliga utlåtande? Du brukar ju fråga efter källa och att man ska backa upp med vetenskap.
  • New  Dawn
    Anonym (sådär) skrev 2021-03-26 10:15:45 följande:

Vad är det som är konstigt med att påstå att båda har ett ansvar för att sexet ska bli bra?

Med samma "uppoffringsargument" kan väl mannen tycka att "ska det vara en sån uppoffring för henne att vara aktiv istället för att låta mig göra allt?

Har du citerat fel inlägg?!?

Jag har aldrig skrivit något om att sexlivet inte är bådas ansvar. Det är det definitivt.

Det jag reagerar på är att flera i tråden inte tycker man kan ge njutning om man inte är kåt just då.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Kingen) skrev 2021-03-26 13:11:33 följande:
    Är det ditt vetenskapliga utlåtande? Du brukar ju fråga efter källa och att man ska backa upp med vetenskap.
    Nu är det iof DU som kommer med generaliserande åsikter om kvinnor och män, alltså faller bevisbördan på dig. Så varsågod, lägg gärna fram vetenskapliga bevis för dina påståenden.
Svar på tråden Sexet över efter mannens orgasm