Inlägg från: Anonym (??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (??)

Stämde bf?

Anonym (Myran) skrev 2021-03-22 15:07:40 följande:

Jag blev flyttad 3 veckor på ultraljudet trots koll på allt med 2 barnet. Jag blev gravid ett datum enl läkarna. Detta datum var efter att jag plusade för graviditet. INGEN blödning eller liknande efter att jag plusade eller före heller för den delen. Grabben är sen född 5 dagar efter det nya datumet jag fick på ul. Ut kom en bebis på 4.8kg och 56cm lång.

Var han 3 veckor ?Mindre? enligt ultraljudet än vad han egentligen var?
  • Anonym (??)

Vad menas med bakåt o framflyttad ?? Va e skillnaden? När någon skriver att den blivit bakåtflyttad, är det att man är kortare gången en man trott ? :)

• Anonym (??)
    Anonym (ED) skrev 2021-03-22 16:27:38 följande:

Och det ska ju helt enkelt inte ske. Mitt första barn var långt större än hans ålder på RUL. Nåt TUL senare låg han på +34%! B.f ändrades dock inte eftersom jag gjort IVF. 

Men b.f som absolut inte kan stämma händer rätt ofta. Kvinnor som plussat innan de ens skulle blivit gravida, kvinnor som skulle blivit gravida under en period när de inte ens haft sex och en massa varianter. En vän till mig tyckte hela tiden när hon väntade 3:e barnet att b.f inte stämde. Hon trodde hon var längre gången. Det visade sig när han föddes att hon hade rätt för han var klart överburen.

Oj hur mkt skilde det från din egen uträkning & åldern du fick på ul ?
Svar på tråden Stämde bf?