Inlägg från: Jozsan |Visa alla inlägg
  • Jozsan

BF December 2021

Hej alla!

Vill vara med i denna grupp, plussade svagt i helgen och idag är beräknad bim. Tog ett digitalt som visar att jag är gravid :)

Bf 8-9/12

Grattis till alla som fått ett +

Två barn sedan tidigare 13 och 6 år så detta blir förhoppningsvis en liten sladdis. Känns så overkligt men otroligt härligt <3

Har mensvärk och ryggont, brösten känns annorlunda och flytningarna är rikliga. Hade en lätt blödning i förra veckan och sen bruna flytningar, men de har försvunnit och jag vill inte se mer sånt igen..

• Jozsan

1/12 Barnlängtan

1/12 Elin

1/12 Grapefrukt89

2/12 KL

4/12 Birdiz

5/12 eae95

5/12 SC85

7/12 (December)

9/12 Rosahimmel86

9/12 Jozsan

10/12 mamma91

• Jozsan
    Rosahimmel86 skrev 2021-03-28 12:35:59 följande:

Jag har nu gjort tre babyplans tester både i går och i dag som visar positivt så jag vågar nog tro att jag är gravid.

Jag har fortfarande ett par dagar kvar till BIM

Men jag lägger till mig i tråden här ändå ????

1/12 Barnlängtan

1/12(?) Elin

2/12 KL

4/12 Birdiz

5/12 eae95

9/12 Rosahimmel86

Woho, vi har samma bf just nu. Häftigt att vi plussade typ samtidigt också <3

Hur mår du?
  • Jozsan
    iior skrev 2021-04-02 10:03:03 följande:

Du missade mig :(( haha

Sorry, kopierade listan ovan bara ;)

Mysigt med decemberbebisar <3
  • Jozsan
    Rosahimmel86 skrev 2021-04-02 18:28:11 följande:

Wow vad häftigt!

Jo jag mår faktiskt väldigt bra

Men jag är väldigt svullen i magen och min mage har blivit så trög.

Sen funkar inte alls

Men i övrigt så mår jag fint :)

Hur mår du just nu?

Vad härligt att höra att du mår bra. Jag mår också bra, men är väldigt trött och magen bökar med mig också, har sån mensvärk särskilt på kvällarna och känner mig väldigt yr rätt ofta :S

Vill bara att veckorna ska gå nu så de mest kritiska är över. Men försöker samtidigt glädjas över att jag är gravid <3
  • Jozsan
    camifranky skrev 2021-04-03 17:38:28 följande:

Tiden går så jobbigt långsamt. Går det att tänka på något annat? Vill bara att den mest kritiska tiden ska vara över nu. Räknar ner dagarna till jag förhoppningsvis ska få se ett hjärta ticka. Mina symptom är trötthet, molande värk, trög i magen, yrsel och mer flytningar.

Samma symtom här, känner mig verkligen gravid och det är ju så härligt men oron över att det ska vara något tokigt tar kål på mig.. Har du barn sen tidigare? Grattis till plusset <3
  • Jozsan

Jag gjorde också ett tidigt vul idag och läkaren kunde bara se en hinnsäck, ingen gulesäck och mätte hinnan till drygt 14 mm.

ska tillbaka om 2 veckor igen. Läkaren beräknade mig till att vara i v.4 så känns ju mest troligt att detta tyvärr inte är som det ska få jag borde vara i iaf v.5-6 nu

• Jozsan
    Lofffsan skrev 2021-04-14 16:04:52 följande:

Vi får hoppas att du bara blev gravid senare än du trott och att det om två veckor ser bra ut! Det är det svåra med tidigt vul :/

Åh tack, men är rätt saker på när jag hade äl men kan ju skilja någon dag förstås och det är ju rätt mycket nu i början.

Vilken vecka är du i nu?
  • Jozsan
    Lofffsan skrev 2021-04-14 16:23:03 följande:

Jag förstår dig helt! Hade ju ett missfall här precis innan denna graviditeten, och skulle då vara i vecka åtta men det va bara en liten hinnsäck och jag började blöda spontant. Vi kvinnor brukar vara bra på att känna våra kroppar! <3 men ge det tid till nästa vul så får vi hoppas, ändå det sista som överger en!

Jag är i vecka sju nu (6+4) :)

Ja verkligen!

Hoppas allt ser bra ut när du har vul nästa gång, och att den lill* vill visa sitt fina tickande hjärta <3
  • Jozsan
    Lofffsan skrev 2021-04-19 12:36:26 följande:

Välkommen och grattis :)

Jag mår riktigt jävla illa. Kan knappt äta mat, spyr emellanåt.. Men ser det som ett gott tecken! :)

Jag är 7+1, va på vul idag och fixk se ett tickande hjärta. Så skönt då jag precis kommer ifrån ett missfall! Nu hoppas vi bara på att det är ett starkt hjärta!! <3

Hur mår du?

Åhh vad fint att se ett tickande hjärta<3 En lättnad för dig kan jag förstå på något vis.

När är du beräknad just nu?
Svar på tråden BF December 2021