Inlägg från: Jozsan |Visa alla inlägg
  • Jozsan

BF December 2021

Lofffsan skrev 2021-04-19 21:48:59 följande:

Ja det var så skönt att faktiskt kunna urskilja att det är något foster med ett hjärta där inne! :) sen tyckte barnmorskan att vi ska boka in ett till om två veckor ungefär då det finns en oro med tanke på tidigare missfall! Vilket också känns skönt!

Jag blev flyttad en dag bak, så vecka 7+1 nu istället för 7+2, så bf 5 december :)

Skulle du göra något tidigt ultraljud?

Det förstår jag! Har du fått missfall innan v.12 tidigare?

Jo jag har en tid nästa vecka, är då i v.8

Beräknad nu 8/12 efter sista mens.
  • Jozsan

Var på nytt vul idag och en liten 8 veckors böna syntes med tickande hjärta <3

Sån lättnad även om det fortfarande är väldigt tidigt.

Dock rätt olustig känsla från den som utförde undersökningen, han var stressad och undersökte rätt ?hårt? och snabbt. Det är så olika från vem man får möta tycker jag, vissa är så himla försiktiga och lugna- så jag tycker det ska vara iofs. Detta kändes bara obekvämt :(

• Jozsan
    Rosahimmel86 skrev 2021-04-27 16:51:28 följande:

Men åh vad härligt att du har fått se den lilla bönan.

Jag har tid i morgon för VUL

Hoppas så på att få se samma sak :)

Så spännande, lycka till imorgon <3
  • Jozsan
    KNAS2 skrev 2021-04-27 17:42:39 följande:

Jag kan relatera, hade exakt samma upplevelse.

Han som gjorde mitt VUL tryckte in redskapen och var inte alls lika försiktig son de som gjort VUL på mig tidigare. Kändes inte alls bra efteråt trots att jag fuck se ett tickande hjärta.

Nej usch, så hemskt.. Jättetråkigt att få uppleva det så, situationen är redan så intim på alla vis.

Vilken vecka är du i nu?
  • Jozsan
    KNAS2 skrev 2021-04-27 18:52:28 följande:

Är I vecka 9 nu, 8+1 :)

Har inskrivning hos BM nästa vecka.

Då är vi nästan exakt samma vecka, jag är 8+1 idag

Ska på inskrivning på måndag!
  • Jozsan

Hej!

Hur går det för alla?

Jag hade ett till vul idag och beräknas vara i v. 10+5, en liten sprattlande bebis ser man på skärmen nu. Så häftigt och helt underbart <3

Mår riktigt dåligt tyvärr, kräks flertalet gånger per dag och tröttheten sitter som ett block över mig. Har ju två barn sedan tidigare och aldrig mått såhär tidigt, något särskilt med trean kanske ;)

• Jozsan
    Rosahimmel86 skrev 2021-05-13 18:06:20 följande:

Här går det bra

Jag var på VUL igår i 9+5 och fick också se en sprattlande bebis

Så nu har vi vågat gå ut med det :)

Annars så mår jag bättre än tidigare veckor även om tröttheten och illamåendet infinner sig ibland

Vad härligt! Det är ju en speciell känsla att få se den lilla utvecklas så snabbt.

Kommer du göra kub?

Jag ska göra både nipt och kub, kommer ta blodprov imorgon för nipt och göra kub om två veckor.
  • Jozsan
    Anonym (Marfie) skrev 2021-05-14 08:23:14 följande:

Hur tänker ni i gruppen att ta vaccin?

Jag kommer ta vaccin om det rekommenderas till gravida!
  • Jozsan
    Jolly74 skrev 2021-05-14 17:53:22 följande:

Idag blev en besvikelse för mig. Det gick inte att se något foster längre. Jag är så ledsen. Det här var verkligen sista chansen för mig. Redan förra veckan antydde gynekologen att fostret var mindre än det borde varit då och att jag kunde förvänta mig missfall under veckan som kom. Eftersom inget hade hänt så trodde jag idag att det skulle ha vuxit till sig och att allt var frid och fröjd. Men tyvärr kunde vi bara se en hinnsäck och inget mer. Jag fick åka till gynakuten på sjukhuset för en second opinion men de hade inga tider utan jag får komma tillbaka efter helgen och vänta på akuten. Känns så trist nu. Jag hade glatt mig så mycket åt det lilla livet men nu är det bara tomt.

Jag önskar er andra all lycka framöver med era bebisar de är små mirakel alla och envar.

Beklagar så mycket!

Kram till dig <3
  • Jozsan

Hej och Grattis till er nya som hittar hit!

Jag är nu i v.13 och fick svar på Nipt i veckan, låg risk för trisomi.

Har kub på måndag så ska bli spännande att få se bebisen igen.

Dras dock med blödningar från och till fortfarande, så himla tråkigt och jag blir ju såklart orolig varje gång det blöder. Hoppas det går att avgöra på kub varifrån blödningen kommer..

Vi valde på Nipt att kryssa i rutan för kön men vill göra en ?rolig? grej av det så bara min syster vet könet just nu så ska vi överraskas nästa helg, mest för barnens skull

95% säker på pojke, min känsla och drömmar tyder på det.

Har ni någon känsla om kön eller någon som redan vet? <3

• Jozsan
    Lofffsan skrev 2021-05-29 12:30:22 följande:

Åh vad skönt att det såg bra ut på nipt! :) jag har lite dålig koll på just nipt. Inget det pratades om så mycket förra graviditeten. Är det något ni gör privat eller regionalt? :)

Jag ska på kub på onsdag, ser så mycket fram emot det men är också livrädd inför det! Många känslor, men ska bli så skönt efteråt!

Vi kommer inte ta reda på kön denna gången heller, men magkänslan säger helt klart en pojk. Fast jag är ju hemma och sjukskriven pga illamående och spyor så det säger väl emot xD

Vi gjorde Nipt privat, kostar en slant men är ju också väldigt tillförlitligt.

Åh så spännande, vilken vecka är du i nu?

Hur många barn har du sedan tidigare?

Vi har två, en pojke som är 13 år och en flicka som är 6 år!
  • Jozsan
    Lofffsan skrev 2021-05-29 13:42:07 följande:

Jo, jag har förstått att det görs oftast privat. Men skönt att få lite resultat och att veta att det är tillförlitligt :)

Jag går in i vecka 14 idag. Så kommer göra kub på 13+4,tycker själv det känns lite sent... Men fick ingen tid innan.

Vi har en dotter som är 2 nu i sommar :) ska bli kul med ett syskon om att får vägen. Men även intensivt. Småbarnsåren är väldigt intensiva haha!

Jag gör kub imorgon och ska bli spännande att höra om bf datumet kommer flyttas fram eller bak, eller stå kvar så som jag räknat ut :)

Ja småbarnsåren är ju krävande, nu har mitt äldsta en diagnos som gör att han krävt mer än vanligt men att få två tätt i ålder har jag inte testat, ännu ;)
    Rosahimmel86 skrev 2021-05-29 20:55:41 följande:

Jag gjorde nipt i tisdags så nu väntar jag på provsvaren

Vi är för nyfikna och kommer att titta om det är en flicka eller en pojke :)

Hoppas få svar nu i veckan så man slipper oroa sig

Så spännande, varför valde ni att göra Nipt om jag får fråga? :)
  • Jozsan

Välkomna ni nya och grattis :)

Jag hade kub idag och allt såg fint ut, bm kunde även se kön. Trodde inte det gick att avgöra såhär tidigt, 12+5 såå häftigt!

• Jozsan
    Jozsan skrev 2021-05-31 21:31:26 följande:

Bm bekräftade min känsla, så det är en liten pojke <3

Hur ska ni göra?

Ni skulle ju inte det ;)

Mitt bf datum är nu den 8/12
  • Jozsan
    Lofffsan skrev 2021-05-31 22:11:15 följande:

Åh vad mysigt med en liten pojk! :) det hade verkligen varit kul med en pojk här med, tänker att det är en pojk jag har i maggen! Men vem vet ;)

Blev du flyttad någon dag?

Åh, min känsla har varit pojke hela tiden <3

Jag har bf 8/12, så stämmer väldigt bra med vad apparna skriver!
  • Jozsan
    Rosahimmel86 skrev 2021-06-01 16:20:56 följande:

Jag bor i Blekinge och här gör dom NIPT istället för KUB

Det är bara därför :)

Jag förstår, det skiljer sig verkligen beroende på vart i landet en bor vad som erbjuds och inte.

Har ni fått svar på Nipt nu?
  • Jozsan
    Rosahimmel86 skrev 2021-06-01 21:10:15 följande:

Nej tyvärr har vi inte fått svar än.

Det var en vecka sedan jag tog proverna i dag

Hoppas få svar innan helgen i alla fall

Åh jag vet hur väntan är, håller tummen att svaret kommer nu i dagarna
  • Jozsan
    Rosahimmel86 skrev 2021-06-02 16:32:22 följande:

Ja jag hoppas verkligen att svaret kommer innan helgen

Jag drömde om det i natt.

Att svaret kom tillbaka och att det var fel på det.

Så jag fick göra om det igen

Då kom svaret att bebisen var frisk och att det var en flicka

Hoppas det var en sanndröm <3

Väntan är olidlig

Jag drömde också så mycket om det, sen kom ett svar att de inte kunnat utföra testet på första blodprovet så fick vänta ytterligare 1 vecka på analys för det andra röret. Längsta veckan i mitt liv kändes det som ;)

Har du någon dotter idag, är din känsla att det är en tjej?
  • Jozsan
    Rosahimmel86 skrev 2021-06-02 21:50:48 följande:

Det lät ju nästan som min dröm

Ja jag har 3 tjejer I dag och inga pojkar :)

Jag är bara glad om det är friskt

Wow tre tjejer, vilken triss!

Så kände jag också, könet hade jag egentligen inte behövt veta men det är mest för barnens skull.

Sen sa ju bm på kub vad det var för kön och han visade ju upp sig rätt tydligt :)

Nu är nästa väntan till rul i juli, evigheters evighet.
Svar på tråden BF December 2021