Anonym (Ts) skrev 2021-03-24 22:04:45 följande:
Pratade med nya chefen idag. Sa att jag ville skriva under innan jag talat med min nuvarande chef. Hen sa att hen skulle ordna fram avtal så snart hen kunde men kunde ej garantera att det skulle ske idag (hen behöver kolla upp några bitar - som ej påverkar anställning. Men som ev kan dra ut på avtalet någon dag) Hen gav mig dock sitt ord på att tjänsten är min och att den ej kommer återtas av någon anledning, det är en tjänst de fått tillskott för att upprätta (Det är fler som vet på olika sätt att jag blivit erbjuden tjänsten och att jag tackat ja). Jag har ju också sms på att de erbjuder mig tjänsten och även sms där hen efterfrågar persondata till anställningsbeviset.
Jag ringde kort därefter och sa till min chef. Som tur är gillar hen mig. För det är inte direkt läge att lämna detta skepp egentligen. Men helt lägligt för mig.
MEN, nu har jag då ångest. För jag är sån person. Vill vara så ärlig alltid. Och nu grubblar jag. TÄNK om hen ej skickat ett avtal!? Jag tror ju inte det. Finns inga sådana indikationer men ändå får jag dessa spöken i skallen!! Varför ringde jag o meddelade att jag tackat ja till ny tjänst!!!! Fasiken!!
Kan någon lugna mig snälla!!
Smskonversationen är bevis som styrker att ni ingått muntligt avtal.
Skulle inte oroa mig alls om jag var du