Inlägg från: Anonym (Soc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Soc)

Olika syn på barnuppfostran

Funkar inget så kan du anmäla honom till soc då det han gör är högts olämpligt och nej att du haft en dålig barndom har inget med saken att göra äns. Berätta på förskolan annars då kommer dom anmäla O'boy till små barn är inte bra min dotter är 9 månader och folktandvården har redan skickat 3 tandborstar då Sverige har startat upp att tandvård är viktigt. på dagis har dom ju även infört att borsta barnens tänder flera gånger om dagen just pga att det kommer in barn på dagis med ruttna tänder pga läsk/O'boy. Min dotters ändå skärmtid är 10 minuter på morgonen med babblarna vilket hon tycker är kul och det får igång henne att prata mycket och jag får ligga å vila lite extra då hon vaknar vid 5 och även vaknar runt 10 ggr på natten. När hon blir äldre lär det inte bli nån tid alls då det är skadligt kanske en film här och där eller spela Mario party hela familjen men inte mer

• Anonym (Soc)
    Anfield12 skrev 2021-03-26 13:54:55 följande:

Okej, berätta mer om saker som aldrig hänt. Det mesta av det du skriver är ju direkt ljug: till exempel finns det inte en förskola i världen som borstar barnens tänder flera gånger och första - och enda! - tandborsten från Folktandvården får man när man är där på besök eller liknande och då är barnen kring ungefär året. Och om förskolan skulle göra orosanmälningar till sociala myndigheter för att barnen dricker O?Boy skulle de inte göra annat än sitta i telefon. Så sluta dumma dig.

Till TS: ingenting av det här är saker dina barn kommer dö av. Ni gör olika, helt enkelt, och din man är inte riktigt lika ambitiös som du. Min man och jag gör också olika och det går att lära sig leva med. Försök kompromissa med honom istället för att kräva att han ska göra som du hela tiden: kan du till exempel försöka kvitta skärmtid mot något annat? Typ okej om de sitter på morgonen, men då vill du att han tar med dem till parken sen? Eller att det är okej att de får O?Boy till frukost men då vill du att han styr upp en extra tandborstning?

Du kan få se alla brev jag fått med tandborstar samt få nummret till dagiset där svärmor jobbar och där borstar dom tänderna på barnen flera gånger om dagen, varsågod att skriv ett pm så kan du få infon där:)
  • Anonym (Soc)

Här är två av tandbostarna och krämerna (den andra är hos svärmor) har tyvärr slängt dom andra breven då vi fått dess brev från 4 månader, 8 månader och 9 månader :) senast i går fick vi den blå tandborsten

• Anonym (Soc)
    Tow2Mater skrev 2021-03-26 14:24:17 följande:

Inte konstigt de inte har tid med pedagogisk verksamhet då.

Dom har gott om tid :)
  • Anonym (Soc)
    Anonym (Oi) skrev 2021-03-26 19:54:49 följande:

Flera gånger om dagen? Hur hinner dem med det, när barnen ska också göra saker som leka och vara utomhus?

Man äter ju frukost lunch och middag samtkvällsmat på dagis oftast då borstas även tänderna där :) barn har inte hur mycket energi som helst vet du barn leker inte hela dagen oavbrutet försen dom blir mycket äldre föreldrar lämnar ju ofta sina barn från morgon till kväll nu för tiden tyvärr
  • Anonym (Soc)
    Anfield12 skrev 2021-03-26 19:20:59 följande:

Västra Götalands region skriver i och för sig själva att de skickar ut ETT sådant paket när barnet är kring sex månader så sluta ljug nu. Du har fått för flera barn eller tagit del av varuprover.

Jag saknar fortfarande information om den där förskolan där man tydligen inte gör annat än borsta barnens tänder.

Eller så erkänner du bara att du överdrev och larvade dig.

Har inte sagt att man inte gör nått annat den som överdriver och larvar sig är du och jag orkar inte med troll så bye, tillför nått till diskussionen nästa gång
Svar på tråden Olika syn på barnuppfostran