• Anonym (Spiral)

    Någon som har/haft kopparspiral???

    Hej!

    Jag satte in kopparspiral för 12 dagar sen. Första dagarna hade jag bara blodiga flytningar men nu rinner det blod som mens sedan ett par dagar! Ska inte ha mens nu. Är det normalt? Hur länge blöder man?

  • Svar på tråden Någon som har/haft kopparspiral???
  • Berguven

    "Efter insättning av kopparspiral kan du få blödningar mellan menstillfällena, s.k. mellanblödningar. De kan du t.ex. få när du har ägglossning.

    Om du får mellanblödningar när du har fått en spiral insatt och du inte tidigare har haft det så kan det vara helt normalt, och det kan också vara ett tecken på att något är fel. Därför ska du kolla upp det. Du kanske har fått en infektion i livmodern i samband med att kopparspiralen sattes in, eller så kan kopparspiralen ha rubbats ur sin position, något som kallas partiell utstötning. Kolla alltså upp kopparspiral blödningar."

    Detta är vad jag hittar på www.kopparspiral.se/kopparspiral-biverkningar/kopparspiral-blodningar/

    Så mitt råd är att du hör av dig till platsen där insättningen skedde och rådgör med dem.

    Jag kommer inte ihåg om jag blödde efter insättning då det var flera år sedan jag hade kopparspiral. Jag hoppas dock det löser sig för dig. Lycka till!

Svar på tråden Någon som har/haft kopparspiral???