Ofrivilligt barnlös, gravid syster. Frånvarande partner.
Du verkar tycka att alla runt dig är skyldiga dig saker för att du vill ha barn. Jag förstår att du är jätteledsen. Men din syster ÄR inte skyldig dig att donera sina ägg. Hon HAR rätt att bli gravid och vara glad över barnet. Din man(som bara verkar undvika hela karusellen och inte vilja alls men inte säger ifrån för han inte vill såra-ni har inte setts på en månad?) är inte skyldig dig att ge dig ett barn eller genomgå IVF.
Ditt liv går inte före deras trots att du är ledsen. Tror du måste se sanningen i vitögat här som någon sa och ställa dig upp ur den här situationen och ta kontroll över den själv istället för att förvänta dig att andra ska skjuta till stora delar av sig själva, som de uppenbarligen inte är bekväma med, för att du ska känna dig hel.
Det är bara jag jag jag i din text. Du försöker få din syster att framstå som elak genom att dra upp ovidkommande saker om henne och säger att hennes timing är dålig. Skulle hon väntat med att försöka menar du? Tycker du att man kan kräva det av någon och att man har rätt att styra någons liv så?
Tror du behöver förlika dig med att ditt liv kommer bli annorlunda än du tänkt. Det kan ändå bli bra.