• Anonym ("Du kommer ångra dig som fan")

    Borde man ta tillvara på de tillfällen som ges?

    Riktat mest till andra män, men kvinnor får givetvis kommentera också. Om man blir uppvaktad och erbjuden sex och kanske mer av en attraktiv kvinna, alltså hon jagar dig, inte du jagar henne är man då dum om man avstår?

    Tex. vill avstå för att man nyss separerat och det känns alldeles för tidigt att träffa någon. Visst i normalfallet som singel och inte deprimerad hade det vart mer än gärna baserat på hur hon ser ut, men nu känns det fel.

    Är man dum om man avstår? Får man bara ett sånt guldläge en gång i livet och borde ta tillvara på det? Är man otacksam om man nekar? Om man skulle neka skulle man då ångra sig som fan, gräma sig över att man inte tog tillfället och ha den känslan återkommande resten av livet?

    Om hon dessutom ligger "flera nivåer" över en själv utseendemässigt är man då alldeles för kräsen, rentav korkad om man tackar nej? Ges inga fler chanser och måste man ta dem när det erbjuds? Kan man förlåta sig själv om man försitter ett sånt tillfälle?

  • Svar på tråden Borde man ta tillvara på de tillfällen som ges?
  • Anonym (Kvinna)

    Beror väl på vad du vill och saknar. Om du gillar henne och är attraherad så varför inte passa på och njuta lite? Vad skulle vara nackdelen?

    Jag är själv deprimerad och hade gärna fått lite uppmärksamhet och närhet för och pigga upp i allt det svarta och gråa.

  • Smajkel
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-03-28 13:04:09 följande:

    Beror väl på vad du vill och saknar. Om du gillar henne och är attraherad så varför inte passa på och njuta lite? Vad skulle vara nackdelen?

    Jag är själv deprimerad och hade gärna fått lite uppmärksamhet och närhet för och pigga upp i allt det svarta och gråa.


    Du är bra som du är!
  • Anonym ("Du kommer ångra dig som fan")
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-03-28 13:04:09 följande:

    Beror väl på vad du vill och saknar. Om du gillar henne och är attraherad så varför inte passa på och njuta lite? Vad skulle vara nackdelen?

    Jag är själv deprimerad och hade gärna fått lite uppmärksamhet och närhet för och pigga upp i allt det svarta och gråa.


    Jag vill mest av allt vara gift igen. Skilsmässan är inte klar men det är bara en tidsfråga. Saknar min fru.

    Hon den andra är väldigt attraktiv och kan väl säga så mycket att hon har en stark personlighet. En personlighet som säkerligen många hade gillat men som kanske inte direkt tilltalar mig. Vet inte vad nackdelen skulle vara.
  • Anonym (Kurt)

    Tja... gratis fitta är som gratis käk... fast jag föredrar gratis käk. Könsjukdomar, graviditet och känslomässiga utbrott klarar jag mig utan.

    Jag har nog tackat nej till 6-7 tjejer som blev ledsna. Vissa var hyffsat attraktiva och man får en ego må bra känsla som sitter kvar i minnet rätt länge.

    Varför sa jag nej? Ganska uttråkad på kåta tjejer som behöver bekräftelse utav att knulla x antal män höger och vänster, som ljuger, manipulerar, som är otrogna, fittan luktar eller man blir uttråkad på dem ganska snabbt.. att dejta är skittråkigt. ONS känns rätt meningslös.

    Men, om det känns bra för dig så kör på!

  • Anonym (iii)
    Anonym ("Du kommer ångra dig som fan") skrev 2021-03-28 13:13:39 följande:
    Jag vill mest av allt vara gift igen. Skilsmässan är inte klar men det är bara en tidsfråga. Saknar min fru.

    Hon den andra är väldigt attraktiv och kan väl säga så mycket att hon har en stark personlighet. En personlighet som säkerligen många hade gillat men som kanske inte direkt tilltalar mig. Vet inte vad nackdelen skulle vara.
    Det är ju så att du inte är redo än. Säg det till den här kvinnan. 
  • Anonym (Ta chansen)

    Tycker du ska ta chansen att se om det leder till något om du framöver kommer att vilja ha en ny partner.Tror du kommer ångra dig när du tids nog upptäcker vad svårt det är att träffa en vettig person som du klickar med.Hon skulle inte vilja vara med dig om hon inte tycker om dig även om du ser nivåskillnader i utseendet.Var bara tydlig med att du vill ta det lugnt eftersom det är så nära er separation.Vill du vara singel och inte dejta så ska du vara det.Vem vet,du kanske inte får fler chanser med någon som hon men du kanske är lika nöjd ändå.Lycka till!

  • Anonym (Äldre man)

    Jag skulle svara att det beror väldigt mycket på tjejen och hennes personlig samt vad man bedömer att hon är ute efter.

    Jag har haft rätt många "äventyr" i mina dar. Men jag har också avstått från direkta inviter för jag har varit tveksam till att jag skulle vilja ha en relation med tjejen ifråga och jag har bedömt det skulle vara väldigt trassligt att dra sig ur. Jag har också avstått från inviter från tjejer som jag på något sätt har varit överordnad till eller som har stått i någon form av beroendeställning till mig (till exempel studentskor som jag har varit lärare för [Men jag har haft studentskor som älskarinnor när jag inte varit deras lärare]) samt nära kollegor. Även om det sker på tjejens initiativ så finns det ändå risken för att det uppstår rätt allvarliga komplikationer vid eventuellt trassel eller att man utsätts för skvaller om det är fråga om kollegor (det finns alltid ögon som ser!).

    Kan väl också säga att jag har haft givande längre relationer (antingen som partner eller som älskarinna) som har grundats i att tjejen visat sig vara intresserad och tagit initiativ.

    Sammanfattningsvis så skulle jag säga att man inte ska ta tillvara på alla tillfällen som ges för att det kan komma surt efter, men man ska inte heller vara för försiktig. Det går alltså inte att svara generellt på frågan utan det handlar alltså om att bedöma från fall till fall vad som är lämpligast.

Svar på tråden Borde man ta tillvara på de tillfällen som ges?