• Anonym (Sm)

    Minimalt med smink eller helt osminkad.

    Jag har sedan tonåren i princip bara haft som mest mascara till vardags. Enda anledningen till att jag började använda det var gör att jag är väldigt ljus och har därmed ljusa ögonfransar och även ljusa ögonbryn (men de har jag inte brytt mig om att färga)

    Sminkar mig mer till fest och då kan jag lägga till kajal och ögonskugga.

    Ibland så är helt osminkad och visst så är de skillnad mot det lilla smink jag brukar ha men jag tycker absolut inte jag är ful helt naturlig.

    Är 40 år och inte mycket rynkor ännu.

    Folk som inte känner mig tror jag ännu inte fyllt 30 och blir chockade när jag säger jag har barn som gått ur skolan.

    Är väl mest nyfiken om det är fler runt min ålder som inte har behov utav mycket smink till vardags utan som trivs med sig själva precis som vi är?

  • Svar på tråden Minimalt med smink eller helt osminkad.
  • Anonym (Rosie)

    Kan man inte trivas med sig själv OCH sminka sig?

  • Anonym (Sm)

    [quote=81035405][quote-nick]Anonym (Rosie) skrev 2021-03-28 12:58:33 följande:[/quote-nick]Kan man inte trivas med sig själv OCH sminka sig?[/

    Men nu är frågan den att även trivas utan smink?

    Att smink inte är ett måste för att trivas med sig själv.

    Om du tycker du är ful utan så är du ju inte tillräckligt nöjd med ditt eget utseende.

  • Anonym (H)

    Jag sminkar mig väldigt sällan , och trivs lika mycket oavsett.

  • Spucks

    Jag har inte använt smink sedan jag var ungefär 23. Om folk tycker jag är för ful utan smink, behöver dem inte titta på mig.

  • Anonym (ointresserad)

    Jag använder i stort sett inte smink. När jag slår på stort och sminkar mig handlar det om mascara och läppglans typ om vi inte pratar om halloweensmink (jag är en riktigt läskig zombie Flört). Senast jag sminkade mig mer var på mitt bröllop för 4 år sen.

    Vill du inte titta på mig så låt bli är min åsikt. Speciellt nu under corona när jag ändå går omkring med munskydd större delen av dagen känns smink totalt onödigt.

  • Anonym (en gång)

    Jag har sminkat mig en gång i mitt liv. Ok, två gånger, för när det väl var gjort så satte jag i och stortjöt i ungefär 20 minuter så jag fick göra om alltihop. Jag var 11 år.

    Jag skulle nog se bättre ut med smink. Helt sminkad alltså, täckande foundation och fixade ögonbryn, mascara och alltihop. Jag har en hel del problem med hyn och är därmed inte särskilt attraktiv. Fast nu är det ingen idé längre då jag kommit till slutsatsen att jag inte sminkar mig för min egen skull då jag är ok med att vara utan och jag sminkar mig inte för någon annans skull eftersom jag ändå trivs bäst ensam. Intalar jag mig i alla fall, eftersom det är det enda jag har erfarenhet av.

  • Anonym (allergiker deluxe)

    Jag har oftast varit utan smink till vardags.

    Ville inte bli så fåfäng som yngre, har alltid haft perfekt hy men också väldigt känslig hud. Tycker även det är mycket roligare att folk ser någon skillnad när man är festsminkad så det blir lite WOW!! om det. Min man tycker jag är jättefin ändå och avskyr t.ex allt som kletas på läpparna. "Blä för trutvalla på en vacker kvinna man vill kyssa", säger han.

    När jag gifte mig och blev "spacklad" var vi tvungna att ta bröllopsfotona direkt efter och sen bort med det illa kvickt för jag blev allergisk.

    Numera tål jag i princip inget smink så nu går det inte av den anledningen.
    Ögonbrynspenna och mascara är max vad som funkar så då får det bli det om jag är på humör.

  • Anonym (Utan)

    Jag sminkar mig nästan aldrig. Maskara hade jag på mig sist för 4 år sedan på en fest. Läppstift använde jag aldrig.

    Jag tycker inte alls att jag är fint men däremot tycker jag att det blir bara jättekonstigt med smink.

    Jag är 30 år och folk tycker jag är runt 20.

    Jag har en gissning att de som inte sminkar sig o inte ?vårdar? huden lika mycket får rynkor senare. Vad tycker ni om det? Visst visst jag vet att det är genetiskt o tusen andra faktorer kan påverka det men ändå ...

  • Anonym (allergiker deluxe)
    Anonym (Utan) skrev 2021-03-28 23:44:26 följande:

    Jag sminkar mig nästan aldrig. Maskara hade jag på mig sist för 4 år sedan på en fest. Läppstift använde jag aldrig.

    Jag tycker inte alls att jag är fint men däremot tycker jag att det blir bara jättekonstigt med smink.

    Jag är 30 år och folk tycker jag är runt 20.

    Jag har en gissning att de som inte sminkar sig o inte ?vårdar? huden lika mycket får rynkor senare. Vad tycker ni om det? Visst visst jag vet att det är genetiskt o tusen andra faktorer kan påverka det men ändå ...


    Givetvis hjälper det att inte kleta irriterande kosmetikämnen på huden dagligen, men det viktigaste är att undvika rökning och solning.

    Jag fick visa leg på bolaget tills jag var 38 och vänner undrar om jag har ett Dorian Greys porträtt hemma.

    Men till sist kommer åldern ifatt en, har man torr hud kan det gå fort då. Min bästa hudbehandling är att äta nötter och choklad av god kvalitet (inte billigt skräp som Marabou där man har ersatt den välgörande kakaomassan med annat härdat vegetabiliskt fett).
Svar på tråden Minimalt med smink eller helt osminkad.