• rollingsky

    Hur länge orkar man jobba som gravid?

    Hej! Är gravid och i vecka 13. Jobbar på förskola. Vi planerar just nu semesterledigheten och jag vet inte hur jag ska tänka när det gäller den kommande semestern.

    Hur länge brukar man orka jobba? Har ett barn sen tidigare men då pluggade jag på distans, så jag vet inte hur det är att jobba och vara gravid.

  • Svar på tråden Hur länge orkar man jobba som gravid?
  • AmandaKS

    Jag har ju ett annorlunda jobb än vad du har, står i reception på hotell. Men jag hade mitt sista pass en vecka innan bebis kom.
    Men jag hade en enkel graviditet över lag, mådde bra utan krämpor.

  • Semlan3

    Beror också på hur man mår. Jobbar som sjuksköterska och har jobbat två, respektive tre veckor innan bf. Nu är det dock covid och antar att du inte får jobba om du är på en förskola då du är i riskgrupp efter vecka 20

  • rollingsky
    Semlan3 skrev 2021-03-30 18:13:37 följande:

    Beror också på hur man mår. Jobbar som sjuksköterska och har jobbat två, respektive tre veckor innan bf. Nu är det dock covid och antar att du inte får jobba om du är på en förskola då du är i riskgrupp efter vecka 20


    Det verkar vara lite olika hur arbetsgivaren ställer sig till det verkar det som. Har hört om andra på förskola som inte blivit beviljade att gå hem i förtid pga corona
  • rollingsky
    Semlan3 skrev 2021-03-30 18:13:37 följande:

    Beror också på hur man mår. Jobbar som sjuksköterska och har jobbat två, respektive tre veckor innan bf. Nu är det dock covid och antar att du inte får jobba om du är på en förskola då du är i riskgrupp efter vecka 20


    Det verkar vara lite olika hur arbetsgivaren ställer sig till det verkar det som. Har hört om andra på förskola som inte blivit beviljade att gå hem i förtid pga corona
  • nnnnnnnn