• Anonym (Sex för att "göra barn")

    Kärlek utan sex

    Jag har träffat en man som jag blev kär i rätt snabbt efter vi fått kontakt. Vi båda gillar varandras sällskap, och sist spelade vi badminton tillsammans och sen åt vi ute på restaurang, sen behövde han snabbt komma iväg till jobbet igen så det blev inger mer än så senaste gången. När jag frågade om vi ska träffas hemma hos honom nästa gång och jag var flörtig och log, så svarade han bara "kanske det, vi får se sen".

    Denna man är inte speciellt välutrustad, och jag själv har fött 1 barn sedan tidigare för 10 år sen. När vi hade sex andra gången gjorde han någon rörelse med händerna som visade att han tyckte att jag var slapp för han försökte pressa ihop mina blygdläppar samtidigt som han förde in den. Jag tror inte att han och jag kommer ha så mycket sex för enbart njutningens skull... Men vi älskar varandra och vill vara med varandra... Hade Ni också tagit samma beslut som jag då att - här har man sex för att man vill göra barn. Punkt slut. Men för övrigt tillfredsställer man sig på "egen hand" och fortsätter även att bo som särbos (vi bor ej långt från varandra). Är detta ett vettigt beslut, att sluta med sex TIDIGT i livet, men stanna med sin kärlek och bästa vän ÄNDÅ? <3 (Sex för att göra barn)

  • Svar på tråden Kärlek utan sex
  • Anonym (njutning)

    Tvivlar för det första väldigt mycket på att du 
    skulle kännas slapp. Ibland är det bara en fördel.
    Sen finns inget bättre en oralsex, både ge och få
    så det vore inget problem.
    Sen kan man ha sex på flera
    men kan ha sex med en älskar eller älskarinna
    så jag förstår inte var problemet ligger överhuvudtaget.

    sex kan man alltid lösa
    så länge viljan finns.

  • Anonym (njutning)
    Anonym (?) skrev 2021-04-01 20:23:06 följande:

    Kände du honom i dig?


    Anonym (?) skrev 2021-04-01 20:23:06 följande:

    Kände du honom i dig?


    Inte det minsta
    men jag förstod inte vad problemet är
    för jag tror att trångheten är en bort förklaring eller ett missförstånd.

  • Anonym (Sex för att "göra barn")

    Tack för svar! :) Speciellt tack till "njutning", vad snäll Du är som inte tror på att jag är slapp.

    Kanske detta löser sig ändå?! Ska jag gå vidare med honom? Han vill inget hellre än att få ett eget barn

  • Tecum

    Det är inget fel i att sluta med sex, under förutsättning att BÄGGE är överens om det och att lusten saknas! Att sluta för att sexet är dåligt kommer inte att fungera, snart träffar någon av er en annan och blir attraherad. Bättre då att försöka göra något åt det som inte fungerar i sexlivet.

  • Anonym (Em)

    Är sex bara samlag för dig? Det finns ju massor av sätt att tillfredsställa varandra på utöver samlag.

    Jag skulle aldrig nöja mig med ett sexlöst förhållande, även om han vore perfekt på alla andra sätt.

  • Anonym (Sex för att "göra barn")

    Jag kände inte honom så mycket i mig jämfört med min älskare jag hade precis innan honom! Skillnad i storlek där nere var enorm, men jag personligen bryr mig inte så värst mycket och jag vill ligga ändå... Men han verkar inte lika sugen förstås, med tanke på hur han pressar ihop min mus utan att säga något högt, och vill spela badminton och har inte bråttom till att ligga igen. Ska jag gå vidare med honom ändå och skaffa barn, om han känns rätt på andra sätt?

  • Anonym (Ja)
    Anonym (Sex för att "göra barn") skrev 2021-04-01 20:35:13 följande:

    Jag kände inte honom så mycket i mig jämfört med min älskare jag hade precis innan honom! Skillnad i storlek där nere var enorm, men jag personligen bryr mig inte så värst mycket och jag vill ligga ändå... Men han verkar inte lika sugen förstås, med tanke på hur han pressar ihop min mus utan att säga något högt, och vill spela badminton och har inte bråttom till att ligga igen. Ska jag gå vidare med honom ändå och skaffa barn, om han känns rätt på andra sätt?


    Ja jag hade gått vidare med honom och skaffat barn fast att sexet var dåligt. För mig är sex inte alls viktigt i en relation, lr ja jag kan inte bli kåt längre, för gammal för det tror jag så jag behöver liksom inte ha sex för njutnings skull lr för att få orgasm då jag ändå aldrig blir kåt. Behöver du inte sex så är det väl bara att köra på?

    Vart träffades ni förresten?
  • Anonym (Sex för att "göra barn")
    Anonym (Ja) skrev 2021-04-01 21:59:50 följande:

    Ja jag hade gått vidare med honom och skaffat barn fast att sexet var dåligt. För mig är sex inte alls viktigt i en relation, lr ja jag kan inte bli kåt längre, för gammal för det tror jag så jag behöver liksom inte ha sex för njutnings skull lr för att få orgasm då jag ändå aldrig blir kåt. Behöver du inte sex så är det väl bara att köra på?

    Vart träffades ni förresten?


    Tack så mycket för svar! Det var nog detta som jag hoppades på att höra, om jag ska få vara ärlig, ha ha. :) Jag trivs i hans sällskap, jag VILL vara lojal mot den jag haft sex med och överstiga hinder med en och samma person. Så, ja, då får det väl bli så att det blir han :)

    Jag är inte så jätteung själv, och jag har lekt färdigt med killar. Det var en himla tur att han och jag träffades nu och inte 3 år tidigare när jag fortfarande var "mitt i" att prova nytt sex. Men nu är jag redo för det "mogna förhållandet", och det här förhållandet har potential för det har vänskap! Så nu kör jag på. :)

    Han och jag träffades på tinder.
  • Tecum

    Jag är mer tveksam, vill du verkligen avstå ett bra sexliv? Du har tydligen haft ett aktivt sexliv tidigare och skriver att du "vill ligga ändå". Jag är rädd att när förälskelsefasen är över kommer du med tiden att sakna sex och bli olycklig i relationen. Om han är sval redan nu lär det inte bli bättre!

  • Anonym (Ja)
    Tecum skrev 2021-04-01 22:47:25 följande:

    Jag är mer tveksam, vill du verkligen avstå ett bra sexliv? Du har tydligen haft ett aktivt sexliv tidigare och skriver att du "vill ligga ändå". Jag är rädd att när förälskelsefasen är över kommer du med tiden att sakna sex och bli olycklig i relationen. Om han är sval redan nu lär det inte bli bättre!


    Bara för att man haft ett aktivt sexliv tidigare måste det väl inte ha varit bra för det. Jag har aldrig haft ett bra sexliv, men har haft regelbundet sex ändå då jag oftast haft en partner. Alla saknar inte sex, jag gör det inte och skulle helst slippa ha sex, har inget som helst behov av det. Låter som ts är likadan där.
  • Anonym (Kvinna 33 år)

    Jag har vestibulit och för oss är det fysiskt omöjligt att ha någon form av penetrerande sex. Men vi är älskar varandra och har det bästa förhållandet jag skulle kunna tänka mig. Vi är inne på 5e året och blir bara mer kära.

    Så för oss fungerar det utmärkt. Det går ju som några andra skrivit, att ha sex på andra sätt.

    Mitt tips är att prata om det. Jag berättade tidigt att vi aldrig kommer kunna ha det "traditionella" sexlivet, men det var okej för han. Han vill vara med mig för mig och inte min snippa.

    Är det rätt person så kommer det funka ändå! Men som sagt, öppenhet är a och o.

  • Anonym (Sex för att "göra barn")

    Tack för Era svar! Varje svar var värdefullt. Jag har funderat och funderat och jag fortsätter med honom ändå och blir familj sen <3<3<3

  • Anonym (Sex för att "göra barn")

    Idag tog det slut mellan honom och mig, efter ett bråk om att jag vill gå för fort fram med allt? (Vi är särbos) Vi hade inte haft sex på 8 veckor dessutom. Och inte nog med det, han sa slutligen även, erkände alltså, att han vill ha ett HELT sexlöst förhållande och bara vara vänner. Men han vill ha barn med mig ändå! (Jag tror han har något penis-komplex, men jag nrydde mig inte om storleken och jag har aldrig påpekat hans kuk negativt, aldrig!!) Jag tackade för mig i ett meddelande, mycket kort och artigt, vilket han sen inte svarade på.

  • Tecum

    Ärligt talat var det bäst som skedde. Jag tror inte du blivit lycklig med en person som är så ointresserad av sex.
    Det finns all anledning att dra öronen åt sig  om man träffar en person som inte ens vill ha sex under förälskelsefasen. Det blir inte bättre.

  • Bingen
    Tecum skrev 2021-04-07 17:41:50 följande:

    Ärligt talat var det bäst som skedde. Jag tror inte du blivit lycklig med en person som är så ointresserad av sex.

    Det finns all anledning att dra öronen åt sig  om man träffar en person som inte ens vill ha sex under förälskelsefasen. Det blir inte bättre.


    Jag håller med.
Svar på tråden Kärlek utan sex