• Anonym (Whyyyy?)

    Finnar som aldrig försvinner vad gör man åt det?

    Nu är det andra gången på ett halvår som jag får finnar som aldrig försvinner. Den ena punkterade jag med en nål efter 6 veckor och den andra har jag inte gjort något åt än men den har varit där i 5 veckor typ. Eventuellt blir den mindre och mindre och jag använder bara uttorkande finnmedel på den ibland och acnetvätt någon gång i veckan.

    Finns det några andra knep som inte innebär att sticka hål på den?

    Varför får jag såna finnar nu helt plötsligt när jag är lastgammal?

  • Svar på tråden Finnar som aldrig försvinner vad gör man åt det?
  • Anonym (Barnsligt tips.)

    Det här är antagligen en skröna och jävligt barnsligt men sperma. Smörja in finnarna med sperma. Jag har försökt, hjälpte inte ett dugg på mig men det finns personer som hävdar att det fungerar så det är kanske värt ett försök?

  • Anonym (Hmm...)

    Det låter inte som finnar. Finns ju andra bölder som liknar finnar, men inte är det. Rosacea tex.  Speciellt när man är lite äldre. Om du nu är det- vissa påstår ju sig vara lastgamla vid 30. Tungan ute

  • Anonym (samma)

    Jag har ungefär samma problem. Jag hade stora problem i ungdomen men efter två omgångar med roaccutan (som det hette då) så slapp jag acne under många år. Men de senaste åren har jag börjat få finnar igen inför mens (är nu närmare 50 år). Det är sååå störigt. Och en jag fick i början av januari finns fortfarande kvar - antagligen för att jag inte tog håll på den och för att den fick lite uttorkande på sig. Eller det är snarare mest en röd fläck kvar nu av den.

    Gissningsvis är det någon form av hormonell acne men mer än så vet jag inte. Det blev lite bättre när jag bytte min hormonspiral mot en ny men bara lite bättre. Det kan även vara ett tecken på förklimakteriet men än så länge har jag regelbunden mens. Så jag vet inte om det verkligen är det...

Svar på tråden Finnar som aldrig försvinner vad gör man åt det?