Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

    Vad lägger ni på kläder ?

    I förskolan var det enbart funktion och bekvämlighet som gällde. Mjuka och lekbara kläder. Nästan allt var secondhand. Helt och rent var ledordet.

    Nån enstaka gång kunde dom få ha på sig nya och fina kläder i förskolan, om det var nån särskild dag. Typ deras födelsedag, avslutningen, Lucia eller liknande.

    På så sätt behövde jag aldrig nojja över färg på kläderna, revor i overallen eller liknande. Bara kasta med gott samvete och behöver inte gå bananas över ytterkläder som inte tålde torkskåp etc, bara hänga in och torka.

    Dyrare kläder som märkeskläder etc kunde dom få ha privat hemma när jag själv kunde styra lek och aktiviteter.

    Vartefter barnen har vuxit upp så har det blivit mer av deras egna tycke och smak som styr inköp. Yngsta sonen är extremt petig med vilka strumpor han bär och bara en viss sort från Ica Maxi duger.

    Nu är yngsta 13 år och ensam kvar hemma och jag lägger kanske 2000 kr om året. Han vill mest ha enfärgade mysbyxor och matchar med mönstrade T-shirts från Dressmann och svarta hoodies.

  • Fjäril kär
    Lillafamd skrev 2021-04-02 01:49:31 följande:

    Här känns det som att man ska bräcka varandra hela tiden, jag har bestämt mig för att börja gå mot strömmen och köpa billig men bra, det här är verkligen intressant ämne att prata om, .. jag tänker skänka de kläder jag rensade till en familj här i byn som haft det tuft, så jag vet att dom kommer uppskattas.


    Bara en tanke.. Att bräcka varandra kan ibland vara så enkelt som att de flesta är orolig över vad alla andra ska tycka och så skapas nån slags trend bland mammorna som känner sig tvingad att hela tiden vara den där bra föräldern som köper nytt och modernt och inte behöva bli den som pekas ut. Jag lovar att det finns flera föräldrar som undrar varför man köper ullsockor för 300 kr paret till sin 2-åring..
Svar på tråden Vad lägger ni på kläder ?