Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Bråk med pojkvän! Hjälp

Efter 9 månader ihop så har man tagit bort såna appar på egen hand. Jag tror att han ljuger för dig, kan inte tänka mig att matchningar ligger kvar så länge som ni varit ett par.

Du skulle inte ha ljugit för honom när han frågade om du var sur. Eftersom ni inte pratat klart om det där blir det istället tvärtom han som blir sur på dig, just pga att du inte erkänner dina känslor.

Jag skulle inte slösa tid på en person som så tydligt visar att han inte är intresserad på riktigt. Du är en place holder tills han träffar nån bättre, kanske via Tinder.

• Anonym (S)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-02 14:16:46 följande:
    Jag ångrar mig att jag inte sa exakt hur jag kände då. Men har så svårt att tala om sådant då jag tidigare blivit dumpad när jag tagit upp saker jag inte gillar. Men skulle helt klart sagt som det var o vi kunde diskutera. Så du tror han är sur på mig nu?
    Han är 100 % sur på dig! Det märker du ju också på hans meddelanden. Sluta skriv till honom direkt när du ser att han håller på så där. Sluta fråga om han ska komma förbi. Är han sur så är det ingen idé att ni umgås. Förr eller senare måste ni prata ut om det här, och då ser du väl var ni landar. Själv skulle jag inte vänta på det samtalet utan göra processen kort. Jag vill inte vara nån killes andrahandsval.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-02 14:55:30 följande:
    Bra du förstår lite vad jag menar. I början tänkte jag att jag skulle bete mig moget så jag skrev till honom o ville inte visa mig sur, men när man får korta otrevliga svar så har även jag börjat tappa intresset. Så vid många tillfällen har jag slutat svara, men så får jag sån ångest. Jag trodde det skulle bli som vanligt igen efter att vi setts, men kände mig bara dissad när jag försökte vidröra honom o så. Dock förstår jag inte vad han är så sur över o så pass länge heller. Vad jag fattat på honom är han ingen som skriker eller slåss när han är arg. Tex blev han sur på sin kompis en gång o då började han skriva till mig att han aldrig mer ska prata med kompisen, det höll dock bara en dag typ.

Så du tycker att jag iaf ska låta bli att skriva till honom?
    Jag tycker du har två val. Antingen vänta ut honom (sluta skriva) eller ta en slutdiskussion direkt. I vilket fall kommer det inte bli bra mellan er, bara frågan om hur lång tid det tar. Hur kul är det att vara med en kille som blir så där långsur för en sådan sak, när det är HAN som gjort fel? Nej glöm det, livet är för kort. Du träffar garanterat en ny kille snart.

Jag tror han är sur för att han inte fattar att han gjort fel och han är sur på dig för att du reagerade. Glöm honom, vid hans ålder så borde man ha mognat för länge sen.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-04-02 15:06:51 följande:
    "Jag frågar honom om han har kvar Tinder "
    Om man är i en seriös relation har man inte kvar dejtingappar! Och jo ts har all rätt att ifrågasätta!
  • Anonym (S)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-02 16:41:18 följande:
    När vi sa hejdå sa han: vi hörs väl sen. Ska jag ändå låta bli att höra av mig? Som sagt har han alltid tidigare skrivit inom en timme från att han sagt hejdå
    Ja HAN kan höra av sig om han vill laga saker mellan er. Och sen känns det verkligen konstigt om ni hörs så där snart efter att ha skilts åt, det behövs verkligen inte. Låt honom vara så länge medan du funderar ut vad du vill egentligen.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-04-02 17:16:07 följande:
    Visst, man har rätt att ifrågasätta precis vad man vill. Absolut.
    Man har också, som ifrågasatt, rätt att reagera efter hur man känner.

Vill han inte längre efter att ha blivit ifrågasatt så är det helt i sin ordning, dock skulle han kunna säga det rakt ut istället för att smita undan.
    Ja, och hans reaktion är barnslig. Och ts har rätt att välja att inte vara i en sån relation. Men din utgångspunkt att man inte ens får ta upp saker som stör en är ju helt världsfrånvänd.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-02 18:31:34 följande:
    Tack för du tycker jag har rätt att ifråga sätta en sådan sak. Jag började få ångest att jag överreagerade. Kan tillägga att jag inte direlt blev arg utan ifrågasatte o den var jag såklart ledsen under kvällen o han upplevde nog mig som sur.

Det är han som velat ha kontakt exakt hela tiden. Har jag tex slutat svara honom har han skrivit inom en timme o har t.o.m. då frågat om jag ignorerat honom. Det blir därför tydligt att han ändrat sätt.

Han skickade iaf en snap chat till mig. Ska de hur han beter sig idag.

Jag har bara så svårt att veta sanningen. Min magkänsla sa i början att han talade sanning men nu vet jag inte alls. Det känns som han är en främling för mig o det känns jätte jobbigt. Innan kunde jag skriva vad som till honom men nu tar det verkligen emot då jag inte vet vad jag får för svar o det gör att även jag backar ifrån honom.
    För mig är det en självklarhet, du frågar eftersom du inte vet hur Tinder funkar, han vet garanterat att han gjort fel men vill inte erkänna att han fortfarande swajpar. Det gör man inte i en relation.

Han verkar väldigt konstig. Nu vet jag inte hur du tänker men det är inte normalt att höras av hela tiden, inte om man är i en vuxen relation. Då förstår man att den andra har ett liv och det kan väl inte ens bli intressant att höras så ofta till slut.

Jag har aldrig haft Tinder, kanske andra vet bättre hur matchningar funkar, jag ska fråga en kompis också som kanske vet för man blir ju nyfiken. För mig känns det inte som att han är helt sanningsenlig, eller så klarar han bara inte av att bemöta dina känslor. Klart man frågar om ens kille har en dejtingapp när han får matchningar!
  • Anonym (S)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-02 18:55:07 följande:
    Nej jag har ju aldrig tidigare hörts så mycket som vi gjort i tidiga relationer. I början var han extremt på. Slutade jag svara på kom ett nytt inom 30 min. Nu kan det tex va att jag slutat svara o så kan det 3 timmar senare komma om jag somnar. Svarar jag då nej så skriver han: jaha du ignorerade mig bara!

Kolla gärna med din kompis hur Tinder funkar. Jag har kunnat läsa olika saker. En sida skriver att man alltid finns kvar så länge man har kvar kontot men en anna skriver att det blir inaktivt.

Förstår bara inte hur han kan vara så på innan..
    Ok, nu har jag iaf fått svar från min kompis och googlat lite själv.

Om en person har ett gratis konto så försvinner en Like efter 24 timmar. Alltså måste personen varit aktiv senaste 24 timmarna och gjort en Like för att få en matchning.

Om en person har ett betalkonto så vet vi inte exakt hur länge en Like ligger aktiv, men eftersom ni varit tillsammans ca 9 månader så måste han isf ha betalat för ett abonnemang på minst lika lång tid för att det ens ska finnas en teknisk möjlighet att kunna ligga kvar, och då är det bara helår som gäller och det kostar 909:- som din kille då skulle ha betalat max 3 månader innan ni blev ett par. Jag förstår personligen inte varför man skulle betala för ett helår på Tinder när det finns kortare abonnemang där man inte slänger bort lika mkt pengar ifall man träffar nån.

Prislista: dejting-sidor.com/recension/tinder/

Man kan radera sitt konto för gott så klart men man kan annars välja att pausa det. OBS - detta är ett aktivt val man gör i appen! Om man inte gör det fortsätter kontot vara aktivt och man är synlig för andra. Om man pausar Tinder ska man inte få några mail eller några aviseringar i mobilen heller.

Pausfunktionen: lanera-austral.com/sv/how-to/581-how-to-delete-or-deactivate-tinder-account.html

Det räcker inte heller att ta bort appen från telefonen för att radera kontot - det finns kvar ändå! När man sedan installerar appen igen så finns alla matchningar och meddelanden som dykt upp under tiden och väntar på användaren.

androidstandard.com/swe/hur-du-tar-bort-alla-dina-matchningar-pa-tinder/

Kort sagt - din kille ljuger för dig. Han är aktiv på Tinder och klickar Likes på andra tjejer. Det är inte rimligt att han betalat för ett helår på Tinder och hela hans beteende skriker att han är skyldig.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-02 21:22:17 följande:
    Hur ser det ut när man pausar det?

Dock tycker jag det där med 24 h lät lite konstigt. När jag var aktiv på Tinder var del vid flertalet gånger jag swipade ja på killar som jag sedan matchade med över en vecka Senare.

Idag har han vart lite mer på. Nyfiken o grejer vad jag gör.
    Jag har inte Tinder själv så vet inte hur det ser ut i själva appen men det som är tydligt är att du inte får några notifieringar, som din kille fick.
  • Anonym (S)
    Gertland skrev 2021-04-02 22:50:48 följande:

Om man har betaltjänsten ser man vilka som gillat ens profil även om de inaktiverat sitt konto och man kan fortfarande matcha med någon på sin gillalista. Teoretiskt kan han alltså ha gillat någon tjej för länge sen och tjejen kan om hon är betalmedlem matcha med honom trots att han inaktiverat sitt konto.

Men om han inaktiverat sitt konto ska han ju inte få några notifieringar alls?
  • Anonym (S)
    Gertland skrev 2021-04-02 23:01:54 följande:
    Om han avslutat sitt konto ja. Men om han har pausat det nej.
    Vad är det då för vits att pausa om man både kan matchas och får meddelanden?? Dessutom så står det ju online specifikt att man inte ska få notifieringar om man pausat.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-02 23:05:27 följande:
    Men jag tror inte han har inaktiverat sitt konto utan isf skulle det enbart vara att han inte gått in på appen något. Så kontor är ju kvar.

Sen undrar jag lite om kontot låser sig o blir inaktivt av sig självt om man inte är inne på appen på ett tag eller om det är något man själv måste göra?
    Nej man måste aktivt pausa kontot under inställningarna i appen.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-03 09:46:46 följande:
    Så även om man inte är inne i appen på flera veckor händer inget? Man loggas inte ut eller liknande automatiskt?
    Nej inget händer. Kontot är kvar, aktivt. Man måste in i appens inställningar och sedan klicka på "avsluta konto", därefter får man välja om man ska pausa eller ta bort helt.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-03 12:09:16 följande:
    Det konstiga är att han som sagt vart extremt på med att skriva, samtidigt som han alltid prioriterat mig långt efter sina vänner. Dvs han vill ses betydligt mindre jämfört med kontakten han vill ha. Hans vänner betyder allt för honom! Dom umgås o sover över hos varandra. Jag är dock hundra på att det inte är en tjej han umgås med.

Idag har han vart som vanligt k text mot mig. Kanske hjälpte det att backa ifrån honom o sluta svara när han var dryg.
    Jag håller med Lollo om varningsklockorna!! Han försöker styra dig med känslomässig utpressning och beter sig som en barnrumpa.

Även om han är som vanligt nu så måste ni ta den där diskussionen sen, och då inte bara om Tinder utan om hur han är emot dig.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-03 15:04:25 följande:
    Men då är det ju möjligt att han kan ha haft kontot utan att vara inne?
    Hans Like måste ha gjorts inom 24 timmar så han måste ha varit aktiv senaste dygnet för att få en matchning. Den försvinner efter 24 timmar om man har ett gratis konto.
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-03 15:06:17 följande:
    Idag är han typ helt som vanligt.. kan det ha vart jag som inbillade mig innan att han var dryg? Bara för att han inte gjorde emojis o bla bla? Känns dock inte så. Även om han pratade som vanligt när han var här men stämningen stel så märkte man att han inte alls var intresserad när jag försökte mysa utan då kände jag mig bara dissad.

Kommer nog fortsätta backa lite till
    Nej du ska lita på din känsla. Du vet precis vad han håller på med.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-03 16:05:06 följande:
    Men hur är det möjligt att jag fått matchningar efter en vecka förrut då när jag har gratis konto?
    Ingen aning ärligt talat.
Svar på tråden Bråk med pojkvän! Hjälp