• Anonym (Mmm)

    Bråk med pojkvän! Hjälp

    Jag har skrivit en liknande tråd om detta men fick ingen respons där. Jag behöver hjälp nu.

    Jag har vart tillsammans med min pojkvän i 9 månader. Allt har vart jätte bra, vi har aldrig bråkat o inga tecken alls på att han skulle vilja göra slut, tvärt om snarare.

    Jag är van vid att höra ifrån honom hela tiden, har har skrivit till mig så fort han vaknar o jag har skrivit till honom.

    Iaf förra helgen dök det upp en notis att han fått en matchning på Tinder. Vi har aldrig pratat om att ta bort det men jag har tagit bort min app men inte själva kontot. Jag frågar honom om han har kvar Tinder o han svarar att ja det har han men han har inte vart där inne sedan vi träffades. Jag frågar då om matchningen men han säger att det kan ju vara någon som fått upp honom nu. Han frågar även om jag tagit bort min Tinder o söger sedan att han tar bort sin. Hela kvällen var lite spänd. Han frågade om jag var sur o jag sa nej men jag var som sagt tyst hela kvällen då jag kände mig besviken. På morgonen därpå säger jag att det var tråkigt det blev såhär. Vi börjar då kyssas o mysa. Just då köndes allt bra men efter att han åkt har allt varit konstigt.

    Han skrev aldrig som han brukar, ist skrev jag senare på kvällen. Dagarna efter har han skrivit men inte alls i så stor utsträckning. Jag har känt att jag försökt anstränga mig men när man bara får korta o tråkiga svar tillbaks tröttnar jag med. Detta har gjort att jag slutat skriva till honom då jag tycker att jag bara fått dryga svar tillbaka.

    Igår frågade jag om han ville komma o det gjorde han. Men visst köndes det stelt. Jag kände mig också stel då allt köndes konstigt. Ni vet kanske vad jag menar, både han o jag pratade men det var som att ingen varken vågade eller ville kyssa den andra. Jag är inte den som vågar söka kontakt när det känns som jag blir dissad. Vi kysstes iaf hejdå.

    Just nu känns det som han är Påväg o göra slut med mig samtidigt som det inte alls är en anledning pga en sådan sak, snarare jag som borde va arg.

    Hur ska jag bemöta detta? Någon som vart i en liknande situation där killen blivit så dryg? Jag har mått skit dåligt i en vecka nu då man märkt att han beteende blivit så förändrat o kallt. Att ligga o kramas, pussas o mysa fanns inte alls där igår, just nu könns han bara främmande.

    Och är det någon som vet hur Tinder funkar? Har försökt läsa lite o det står att man fortfarande finns kvar även om man är inaktiv. Sen har jag även sett en kompis ha sitt konto inaktivt, dvs hon måste låsa upp det typ för hon inte vart aktiv på länge. Någon som vet?

  • Svar på tråden Bråk med pojkvän! Hjälp
  • Anonym (Mimmi)

    Att påpeka vad någon annan ska göra kan döda de hetaste känslorna. 

  • Anonym (Mmm)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-04-02 14:04:57 följande:

    Att påpeka vad någon annan ska göra kan döda de hetaste känslorna. 


    Vad menar du med påpeka vad han ska göra?
  • Anonym (S)

    Efter 9 månader ihop så har man tagit bort såna appar på egen hand. Jag tror att han ljuger för dig, kan inte tänka mig att matchningar ligger kvar så länge som ni varit ett par.

    Du skulle inte ha ljugit för honom när han frågade om du var sur. Eftersom ni inte pratat klart om det där blir det istället tvärtom han som blir sur på dig, just pga att du inte erkänner dina känslor.

    Jag skulle inte slösa tid på en person som så tydligt visar att han inte är intresserad på riktigt. Du är en place holder tills han träffar nån bättre, kanske via Tinder.

  • Anonym (Mmm)
    Långbenopluto skrev 2021-04-02 14:07:11 följande:

    Alltså, det där är inget du vill satsa på.... hur gammal är han?

    Nä, sök vidare, du förtjänar mer!


    Han är 32...

    Jag förstår inte ens vad han har att vara sur på. Som sagt så skriver han, men med så stor skillnad. Antingen gör han det medvetet, men nästan som att han vill jag ska fatta han är sur. Inga hjärtan längre vid godnatt, inte alls samma svar som innan, men ändå skriver han.

    Så igår tex frågade jag om han ville komma på kvällen, han skulle fundera på det så jag skrev inget mer på hela kvällen. Sen 5 timmar senare frågade han om han skulle komma.

    Förut har han tex påpekat ifall jag inte skrivit på visst antal timmar o om jag ignorerat honom
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (S) skrev 2021-04-02 14:13:25 följande:

    Efter 9 månader ihop så har man tagit bort såna appar på egen hand. Jag tror att han ljuger för dig, kan inte tänka mig att matchningar ligger kvar så länge som ni varit ett par.

    Du skulle inte ha ljugit för honom när han frågade om du var sur. Eftersom ni inte pratat klart om det där blir det istället tvärtom han som blir sur på dig, just pga att du inte erkänner dina känslor.

    Jag skulle inte slösa tid på en person som så tydligt visar att han inte är intresserad på riktigt. Du är en place holder tills han träffar nån bättre, kanske via Tinder.


    Jag ångrar mig att jag inte sa exakt hur jag kände då. Men har så svårt att tala om sådant då jag tidigare blivit dumpad när jag tagit upp saker jag inte gillar. Men skulle helt klart sagt som det var o vi kunde diskutera. Så du tror han är sur på mig nu?
  • Anonym (Annika)

    Jag har Tinder, och när jag en gång inte varit inne på två veckor fick jag en notis om att ifall jag inte var aktiv skulle jag bli osynlig. Så att någon skulle få upp honom när han inte varit inne på nio månader låter osannolikt!
    Dock vet jag inte hur det funkar med betal-medlemskapen, då kanske det skulle kunna vara så att en tjej har det, och då hamnar han i hennes lista över vilka som likat henne, och ifall man ligger kvar där för alltid kan hon ju ha likat tillbaka först nu.

  • Anonym (Hemskt)

    Tycker just den tiden är hemsk, när man kommit varandra så nära men ännu inte bor tillsammans...

    Jag var med om lite samma grej med min man efter att vi varit tillsammans i typ ett halvår, och vi bodde isär. Han hade en massa dejtingprofiler på olika sidor och jag råkade snubbla på en när jag lånade hans dator, han hade inte loggat ut....

    När jag frågade honom om det blev han först arg och defensiv, det var för mig otroligt obehagligt då jag var beredd att ge honom hans frihet bara han öppnade sig för mig och var ärlig.... Han sa till slut att han inte vågat eftersom han trodde jag skulle vara arg/vilja göra slut. Jag fick veta att hans ex (efter 9 år) dumpat honom när hon hittat honom på dejting sidor.... Detta var bara några år tidigare. Han hävdade att det var bara för bekräftelse och en fantasi för honom. Trots att jag och han hade dessutom träffats just via nätet.

    Nåväl. Nu är vi gifta oss har barn, 8 år har gått... Han har varit trogen vad jag vet, men förra året berättade en gemensam vän att hen råkat hitta honom på tinder... SUCK... Detta har lett till att jag inte har så höga förhoppningar på vår relation, ev skulle vi kunna ha ett öppet förhållande men det har han inte gett grönt ljus till, än.... Men jag skriver emellanåt med andra män eftersom jag känner att han trots all vår kärlek kanske ändå inte är min sista...? Det får tiden visa.

    Vet inte om mitt svar medförde något men jag ville bara dela vår historia, er situation påminde mig så mycket om min egen...

  • Anonym (S)
    Anonym (Mmm) skrev 2021-04-02 14:16:46 följande:
    Jag ångrar mig att jag inte sa exakt hur jag kände då. Men har så svårt att tala om sådant då jag tidigare blivit dumpad när jag tagit upp saker jag inte gillar. Men skulle helt klart sagt som det var o vi kunde diskutera. Så du tror han är sur på mig nu?
    Han är 100 % sur på dig! Det märker du ju också på hans meddelanden. Sluta skriv till honom direkt när du ser att han håller på så där. Sluta fråga om han ska komma förbi. Är han sur så är det ingen idé att ni umgås. Förr eller senare måste ni prata ut om det här, och då ser du väl var ni landar. Själv skulle jag inte vänta på det samtalet utan göra processen kort. Jag vill inte vara nån killes andrahandsval.
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (Annika) skrev 2021-04-02 14:21:17 följande:

    Jag har Tinder, och när jag en gång inte varit inne på två veckor fick jag en notis om att ifall jag inte var aktiv skulle jag bli osynlig. Så att någon skulle få upp honom när han inte varit inne på nio månader låter osannolikt!

    Dock vet jag inte hur det funkar med betal-medlemskapen, då kanske det skulle kunna vara så att en tjej har det, och då hamnar han i hennes lista över vilka som likat henne, och ifall man ligger kvar där för alltid kan hon ju ha likat tillbaka först nu.


    Ja lite så jag tänker.. dock kan jag inte förstå att om han nu är aktiv så vet han att det brukar komma notiser, skulle han då låta mig ligga o hålla på med hand telefon o inte ens ta bort notiser
Svar på tråden Bråk med pojkvän! Hjälp