Fler utbrända?
Jag skulle sjukskriva mig själv om jag vore du och kontakta vården direkt - mycket lättare att komma tillbaka om man bryter mönstret och får hjälp i tid.
Hmm, svårt att säga vilka mina första tecken var för jag normaliserade mitt eget mående länge och levde nästan i ett vakum i ett år innan mina kollegor samt make tvingade mig till läkaren...Min man hade varit på mig länge om att jag betett mig konstigt och annorlunda men jag kunde inte ta in det - jag var så inne i mitt. Mitt minne är permanent skadat från tiden innan och början av min sjukskrivning så minns inte allt heller...Men det jag minns var att jag fick som blackouts och gjorde saker på reflex. Skulle gå ut på skolgården (arbetar som lärare) och minns att jag klädde på mig, sedan var det som att jag bara vaknade upp och då stod jag plötsligt mitt på stadens torg ...hade alltså bara gått rakt från jobbet och fortsatt gå, ett under att jag inte blev påkörd. Minnet började överlag svikta, minns hur jag skulle gå och handla (affären ligger ungefär i mitten av vägen hem från jobbet så går där varje dag) och jag glömde genuint hur jag skulle gå för att komma hem. Hade sådan panik, var helt vilse. Jag tappade förmågan att sortera mina tankar, har i efterhand läst mina loggar/planeringar osv och det var hemskt. Jag jobbade så mycket men inget är begripligt, en enda röra och inget att visa. Jag hade konstant en känsla av att ligga efter, att behöva göra mer så flera gånger smög jag hemifrån mitt i natten för att åka till jobbet och arbeta i smyg och sedan pep jag hem igen innan personalen kom och min man vaknade. Helt stört beteende men var fullkomligt normalt enligt mig just då.