• Anonym (Sunt)

    Fler utbrända?

    Tow2Mater skrev 2021-04-03 15:56:51 följande:

    Ja du, de flesta inser ju vad de orkar med efter ett eller två barn och stannar där, men nu är det väl som det är.... Skaffa en sk barnflicka kanske?


    Men vad var det där för kommentar? Nu är det ju inte barnen som gjort henne så utmattad utan arbetsmiljön och den höga trycket som vi alla vet att de som arbetar inom sjukvården och tar hand om corona-patienter har.
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (Lök) skrev 2021-04-04 07:19:12 följande:

    Jag har märkt att kvinnor på mitt jobb som har problem med stress/ är utbrända troligtvis inte blir det pga jobbet utan av sina liv.

    Dom stressar inte mer än någon annan men på fritiden är det egen häst och häst till barnen. Det är fjällstuga som man ska åka till och allt detta gör att man aldrig jobbar mer än typ 30 timmar/vecka.

    Utöver detta är det alltid drama med gamla ex man som naturligtvis också har barn med. Det är konflikter o tjafs med andra kvinnor på jobbet och sen är det alltid nån syster som har missbruksproblem.

    Dom blir inte sjuka av jobbet, det är den friskaste och lugnaste delen av deras liv.


    Oj, vilken villfarelse du verkar leva i!! Allt det du nämner att de gör på fritiden är ju såna saker som ger energi om det är ett intresse. Att passivt vila efter arbetet för att orka arbeta heltid... Vad är det för liv?

    Jag kan av egen erfarenhet säga att 70 procents arbete i en dålig arbetsmiljö gjorde mig fullständigt utmattad, men 100 procent i en bra och hälsosam miljö var inga problem att klara av. Det enda som skavde lite var att det blev lite för lite tid med barnen i vardagen.
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (Lök) skrev 2021-04-04 08:04:08 följande:

    Jag till skillnad mot dig anser att man bör jobba 40 timmar i veckan om man har svårt att hinna med och känner stress.


    Hahaha, vad rolig du är.... Om man har en chef som ständigt stressar och nästan jobbar dygnet runt som bossar över de andra och hetsar dem att jobba snabbt och effektivt, snabbt och effektivt, för att det ska kosta så lite som möjligt... tror du verkligen att arbetet blir effektivt då?

    Om chefen varje dag kommer till jobbet med en taskig attityd och klagar hela tiden, tror du folk kommer trivas och vara glada då?

    För övrigt jobbar jag gärna 40 timmar i veckan i en bra arbetsmiljö där jag trivs och när jag trivs så presterar jag bra, men jag jobbar inte gratis och ger inte bort tid till en arbetsgivare som inte ger någonting tillbaka!!
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (Lök) skrev 2021-04-04 09:02:56 följande:

    Det du tar upp är exakt problemet med kvinnlig utbrändhet. Kvinnor blir sjuka av sina liv men det är arbetsgivaren som blir sittande med rehabansvaret.

    Men om man tar upp att dom skulle minska på privata belastningen eller förbättra sin hälsa blir det ett jävla liv. Det är visst en mänsklig rättighet att flänga runt som en galning med tusen bollar i luften om man känner för det även om det innebär att man inte klarar av sitt jobb.


    Nej, det var inte det jag tog upp. Jag tog inte upp problemet med kvinnor som har för många bollar i luften och inte vill inse det. Jag tog ett exempel på en chef som förpestar tillvaron för sina anställda och sen förväntar sig ett bra, effektivt och felfritt arbete. Med tanke på hur du svarar så kan man undra om du är riktigt nykter...
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (Sunt) skrev 2021-04-04 10:40:34 följande:

    Nej, det var inte det jag tog upp. Jag tog inte upp problemet med kvinnor som har för många bollar i luften och inte vill inse det. Jag tog ett exempel på en chef som förpestar tillvaron för sina anställda och sen förväntar sig ett bra, effektivt och felfritt arbete. Med tanke på hur du svarar så kan man undra om du är riktigt nykter...


    Eller jag, haha. Läste visst för snabbt så citerade lite fel:)

    Dags att pausa och ta sig ut i solen istället för att fastna här!
  • Anonym (Sunt)
    Anonym (Lök) skrev 2021-04-04 09:02:56 följande:

    Det du tar upp är exakt problemet med kvinnlig utbrändhet. Kvinnor blir sjuka av sina liv men det är arbetsgivaren som blir sittande med rehabansvaret.

    Men om man tar upp att dom skulle minska på privata belastningen eller förbättra sin hälsa blir det ett jävla liv. Det är visst en mänsklig rättighet att flänga runt som en galning med tusen bollar i luften om man känner för det även om det innebär att man inte klarar av sitt jobb.


    Om du som chef får höra av flera kvinnor att det är problem i den arbetsmiljö som du är ansvarig för, så måste du rannsaka dig själv och din verksamhet och ta till dig det! Titta på miljön, finns det möjlighet till pauser i jobbet eller måste dina anställda köra på non-stop 8 timmar i sträck? Det verkar som att många klagat och att dessa individer är aktiva även på sin fritid. Kanske är du själv så utmattad att du inte kan ta till dig problem som kan finnas?
Svar på tråden Fler utbrända?