polisanmäla för kränkning?
Jag tänker så här: Vad är målet med en anmälan?
Vill du uppnå ensam vårdnad så är klart alla aggressiva händelser av intresse för att handläggare ska förstå hur barnen kan påverkas av detta.
Handlar det bara om rätt ska vara rätt/ge igen så är väl frågan om det är värt att lägga din energi på, det är väldigt liten risk att han blir dömd.
I vardagen hade jag hellre velat hitta en buffertperson som kan ta barnen från honom och lämna till dig så att ni slipper mötas alls, för barnens och din skull.
Finns det ingen sådan möjlighet- föräldrar, vänner, eller hans sambo om så är?
Bara ta barnen och deras saker och leda dem till dörren? Kommunicera kan ni göra per sms, då finns dessutom allt på text.
Min far levde rövare också efter skilsmässan när det var umgänge och jag var rädd för honom hela min barndom. Jag önskar mycket att mamma hade vågat strida för att jag skulle slippa åka till honom när jag var 12-13 år och jag minns vagt att jag satt på socialen en gång och skulle berätta vad jag ville men sen struntade de ju i det ändå, eftersom han inte slog mig.
Att han skröt för mig om sin otrohet mot styvmor, körde i 180 på motorvägen och körde om på insidan, berättade att han minsann hade vapen hemma, samt blev vansinnesarg med jämna mellanrum och gav sig ut och buskörde eller hade sönder saker i hemmet, det var inget de kom på att fråga om och inte vågade jag berätta det heller.