Anonym (lite halvt) skrev 2021-04-24 13:58:08 följande:
Det ska jag kolla in! Jag tror att det blir lite för knepigt (och jag är lat) att tömma ur och fylla på nya bönor, men vi har ju en vanlig kaffebryggare också. :)
Youtube! Bettina Rae precis som Emmalucy tipsade om. Det var jättebra, lugna övningar som jag tycker passar bra för att grunda mig i mig själv. Sök på Bettina Rae fertility yoga, och så kör jag mest den som passar att använda oavsett var i cykeln man är. Jag tror att det finns för olika delar av cykeln också. :)
Jag förstår precis! 3 av 4 veckor är ju helt rimligt. Sen ska vi ju (förhoppningsvis, om det blir som alla vi här inne önskar) vara duktiga i 9 månader. Lite måste vi få unna oss innan dess. :)
Ja, det känns spännande! Jag tänker att det blir lite som en bekräftelse på att min andra app har hyfsat rätt. Å andra sidan tycker jag att det stämmer väldigt bra med flyttningar och så, så det borde väl vara en indikation.
Anonym (lite halvt) skrev 2021-04-24 16:00:49 följande:
Idag känner jag mig lite discouraged (förlåt för svengelskan, men jag kom inte på ordet). Min mamma berättade precis att det tagit över ett år att få till både mitt syskon och mig. Hon har en negativt blodgrupp och sa att det kanske kan bero på det. Eller att hon har bakåtlutande livmoder. Jag vet att jag inte har negativ blodgrupp, men hur min livmoder ligger vet jag inte. Jag vet såklart att det inte måste betyda att jag kommer ha svårt att bli gravid bara för att min mamma hade det, men jag blir ändå lite deppad över det här, så jag kände att jag behövde skriva av mig lite i den här tråden. :(
Aah men vad bra, då har du ändå lite att testa :)
Ja vad bra, tack båda två! Det låter ju nyttigt, att få använda oavsett var i cykeln man är samt att det kan vara lugnande :)
Jo men precis, det har du ju rätt i! Tycker att det var en bra sak att tänka på som du skrev nu: att sen ska man ju vara "duktig" i 9 månader så lite måste man få unna sig nu innan ;)
Exakt, flytningar är ju en väldigt bra indikation tänker jag. Som sagt, man lär sig så mycket om sin kropp och cykel nu när man ska försöka få barn. Och jag tycker att det är intressant med apparna så länge det inte blir för stressigt :)
Ååh vad jobbigt att höra, jag förstår att du blev discouraged (kommer inte heller på ett bra svenskt ord, haha) men samtidigt kan det lika gärna gå jättefort för dig, ibland är det inte så lätt som att det bara är genetiskt utan det kan vara jätteolika. Hoppas att det känns lite bättre imorgon, och att hoppet kommer tillbaka till dig <3