• Linneado

BIM MAJ, första barnet

Anonym (5 försök) skrev 2021-05-02 15:38:19 följande:

Hur planerar ni för ert försök? Förbereder ni er något? Vid vilka dagar har ni sex? Är rädd vi har sex för sällan men svårt att hinna vara jätteaktiv

Förbered med vitaminer (sån multi med folsyra och d och lite annat)

Har troligen äl på lördag och planerar att sexa på tisdag och torsdag. Min sambo är iväg över helgen annars hade vi planerat in lördag också. Har vi ork kör vi en morgonsnabbis innan jobb på fredag men väldigt osäkert de skulle ske.

Vi kanske också borde köra oftare men första försöker och vill inte överdriva, är rädd det kommer bli för hetsig ?sex för bebis? för oss om vi har det för ofta. Vi är inte särskilt aktiva i vanliga fall heller (snittar nog 1,5 gång/månad nu)
  • Linneado
    Amandannn skrev 2021-05-02 21:43:14 följande:

Det var ännu tydöigare ikväll så nu vågar jag skriva plussat. :)

Clearmoon, BIM 4/5, 27 år (1:a försöket)

Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket) PLUSSAT

Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

Link92 - BIM 5/5, 29 år (22:a försöket) PLUSSAT

Camilla82 - Bim 5/5, 38 år (6e försöket)

MsTintin - bim 6/5, 29 år (13 försöket)

Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

DrLavernius - bim 9/5, 27 år (1:a försöket)

Stickling, bim 9/5, 33 år (10:e försöket, två missfall)

Lisen91, BIM 10/5, 29 år (10:e försöket)

Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

Gulgja - bim 10/5, 28 år, (1:sta försöket efter stabiliserade prolaktinvärden)

hellow0rld, BIM 10/5

Mimow11 BIM 11/5, 29 år (2:a försöket)

hejhejkola - BIM 12/5, 26 år (6:e försöket, 3 tidiga mf)

Emmalucy, bim 13/5, 35 år (5:e försöket, 3 år misslyckade försök med exet)

RH93, BIM 14/5, 28 år (10:e försöket)

Rungirl, BIM 14/5, 32 år (7:e försöket)

Msofie, BIM 15/5 25 år (15:e försöket)

apan95, BIM 16/5, 25 år (19:e försöket, ett mf)

NatMar005, BIM 17/5, 33 år (27:e försöket, 7 mf)

Lilja3389, BIM 20/5, 28 år 1 års försök varav 1 missfall och 3 månaders paus

Micaelaaa, BIM 20/5, 25 år (10:e försöket)

Linneadou, BIM 20/5, 29 år (1:a försöket)

Ericky, BIM 21/5, 33 år (10:e försöket)

Paperlanterns, BIM 21/5, 32 år (5:e försöket)

Molybden, BIM 22/5, 26 år (11:e försöket, 4 eller 5 äl)

Soff, BIM 24/5, 33 (14:e försöket)

Weloty, BIM 25/5, 30 år (13:e försöket)

Septemberbarn123, BIM 26/5, 21 år (7:e försöket tror jag)

Eclipse, BIM 29/5, 31år, (4:e försöket, MF på försök 3)

STORT GRATTIS
  • Linneado
    NatMar005 skrev 2021-05-03 08:58:14 följande:

Jag håller på att explodera inuti och känner att jag måste få skriva av mig och se om jag/vi är ensamma i det här:

Det känns som om det här försökandet håller på att ta död på vår relation. Min sambo tycks aldrig vilja ha sex längre, han har inga problem med att det går en månad typ ocjbdet gör mig så stressad av flera skäl. Efter vårt senaste MF verkar han tom undvika all fysisk beröring bortsett ifrån enstaka pussar i förbifarten ungefär dessutom. Han har slutat säga godnatt, bara vänder sig om och somnar. Vi pratar knappt ens med varandra längre och när vi är ensamma är det som om han gör allt han kan för att faktiskt undvika att vara ENSAMMA. Alltså han hittar på projekt här hemma, renovering etc. Vi har en ledig helg i månaden tillsammans pga att jag jobbar skift. Då har det varit viktigt för oss att vi somnar och vaknar, äter frukost ihop. Den här helgen har jag både somnat och vaknat själv. Han grejar all vaken tid och efter middag vid typ 21 (jag har fått äta ensam för han "ska bara") så somnar han i soffan.

Jag har börjat få tankar så som "tänder han inte på mig längre? Älskar han mig inte? Vill han ens ha barn med mig?". Det är fruktansvärt jobbigt. Och att få nobben hela tiden tär på mitt självförtroende och självkänsla. Jag älskar ju honom och är superattraherad av honom. Jag vill ju ligga med honom barn eller inte liksom. Me han tycks inte vilja alls..

Vi bägge hade svårt att somna igårkväll och när han frågade mig vad som var fel och jag försökte berätta så svarade han med tystnad tills han till slut somnade. Och kvar låg jag och stirrade i taket...

Min älskade älskade sambo.kan inte tänka mig livet utan honom och nu känns det som att jag kanske måste börja göra det. Jag går sönder. Är det någon mer här som kan känna igen sig i att samlivet förändrats sen ni började försöka bli gravida? Hur har det påverkat er isf och hur är det mellan er? Goda råd tack.

Oj <3 jag förstår att det måste vara jättejobbigt för dig, och troligen er båda. Har du pratat mer honom hur du upplever det?

Kan det vara så att han kanske sörjer era MF? Jag blir också väldigt egen och drar mig undan när jag är ledsen.

Kan tyvärr inte svara på om hur det påverkat vårt samliv att försöka få barn men tänker att ni kanske behöver ta en paus från att kämpa? Förstår det är jobbigt också såklart
  • Linneado
    Ericky skrev 2021-05-03 11:14:34 följande:

Tack hörni :) Har klickat hem ett startkit "Bli gravid" från NC och kommer ta tempen en gång på morgonen när jag vaknar istället för att testa flera ggr på raken. 20-30 sek känns mycket mer motiverande än att ligga o vänta i 3 minuter och fundera på om termometern ens funkar :)

Bästa med NCs termometer är att man kan ta den och sen stänga av den direkt och somna om. Sen när man vaknat så trycker man igång den och då är den senaste tempen kvar i ett par sekunder.
  • Linneado

Hur går det för alla er andra med lite senare BIM?

Själv är vi mitt uppe i kommande ägglossning och försöker för fullt, har inplanerade sexkvällar med min sambo men ska försöka inte ?tjata? om äl och hur vi måste timea, tänker det kanske gör det lite mindre pressat.

• Linneado
    NatMar005 skrev 2021-05-03 18:40:32 följande:

Alltså det här måste vara murphys lag eller nåt. Fick precis fast gubbe på äl-test. Chansen att få ligga ikväll hade varit större om jag befunnit mig på mars och sambon kvar här på jorden... #jagärintebitter

De slår aldrig fel inte :(

Ni kan inte testa heminsiminering? Förstår känslan att inte vilja vara nära när man bråkar men om ni båda vill försöka kan det ju bara värt att testa, dock ingen aning hur man gör eller vad som krävs så kanske är mer jobb än jag tänker...
  • Linneado
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-05-03 18:07:16 följande:

Hade BIM igår och mensen har fortfarande inte kommit än. Jag var helt säker på att den skulle komma idag, men än så länge har den inte dykt upp. Har den inte kommit imorgon får jag åka in till stan och köpa mig ett test.

Spännande! Hoppas det är något ändå.

Själv hade jag aldrig kunnat hålla mig från att testa, har köpt hem 20 tidiga tester via babyplan, 10 RFSU vanliga och 2 vecko digitala. Plus äl test. Och har precis börjat ???? lär ju testa dagligen from äl+6
  • Linneado
    Gulgja skrev 2021-05-04 10:04:17 följande:

Hur lång lutealfas har ni?

Enligt NC 13+1
  • Linneado
    Gulgja skrev 2021-05-04 10:04:17 följande:

Hur lång lutealfas har ni?

Enligt NC 13+1
    NatMar005 skrev 2021-05-04 09:14:44 följande:

Hörrni, så lustigt hur allt kan vända. Kom hem till en fin middag med levande ljus och en flaska vin. En sambo som öppnade upp sig. Fina samtal och en TV som var avstängd tills vi gick och la oss. Bara vi och en massa härliga skratt. Och ett positivt ägglossningstest på det.

Tack för allt stöd och goda råd! Visade sig att mina farhågor var helt obefogade och att bristen på närhet ifrån min sambo och avståndstagandet berodde på något helt annat så som stress och skam. Det och ilskan/sorgen över alla våra MF. Stressen över remissen till Ivf osv. Känns så otroligt skönt att ha rert ut allt och extra skönt att der kom på hans initiativ. Blev så lättad och överraskad att jag började gråta när jag kom hem och såg vad han hade gjort. Min älskade, älskade sambo och livspartner. Gud, känner mig plötsligt som nykär igen, haha.

Men så fint av er båda <3 vad glad jag blev av att läsa det.
  • Linneado
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-05-04 12:36:17 följande:

Det känns så sjukt att skriva det här, och jag tvekade länge på om jag skulle göra det överhuvudtaget. Jag tog ett test i morse, helt övertygad om att det skulle vara negativt och bara få igång den försenade mensen.

Jag hade tokfel. Jag är gravid?! Det känns helt sjukt. Och jag har skuldkänslor också, för jag vet att så många av er har kämpat så länge, och här kommer jag. Nu hoppas jag bara att pyret vill stanna.

Men neeeej så kuuul!!! Vilka superspermier. GRATTIS! Skönt för er att det gick så smidigt, ha inte skuldkänslor!
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet