Link92 skrev 2021-04-29 09:49:59 följande:
Jamen exakt..vi blir lockade att köpa i områden där våra kompisar med barn köper men vill som sagt inte sitta med massa extra lån och inga barn. För köper vi hus finns inga pengar kvar till IVF så då är det väl lika bra att vänta.
Oj stor tvåa, vad härligt! :) Vår trea är 78 kvm. Ni har inte möjlighet att bygga ett extra rum då? :) Åh andra sidan lär bebis sova i samma rum tills den är minst ett så det är ju ingen panik.
Jag hakar nog mycket upp mig på att jag "bestämt" att jag skulle ha villa och minst ett barn innan 30 (helst innan 27). Det finns ju en chans att detta sker precis till jag fyller 30 om vi blir gravid nu eller nästa månad och vi skyndar oss med hus men det är ju inte rimligt? Man kan inte i förväg bestämma hur livet blir. Många bor ju med barn i lägenhet så det ska jag nog också klara av, om det nu kan ta och bli barn nån gång. I juni har vi försökt två år och tålamodet och självkänslan börjar minst sagt ta slut..
Ja, precis så tänker jag också. Det är så dyrt att köpa hus idag där vi bor, så pengarna kommer försvinna i det, och jag vill inte ha ett hus om vi inte har barn att ha i huset, så det känns bara som en onödig stress att lägga på mig själv.
Jo, det kanske vi kan göra! Bra idé :) På något sätt kommer det ju lösa sig, och som du säger, det är ju ingen panik. Först 9 månaders graviditet, och sen antagligen bortåt 1 år i samma rum i alla fall.
Jag har tänkt likadant. Jag skulle vara gift, ha 1 barn och 1 till på väg när jag var 30. Nu är jag 30+, varken gift eller har barn, men jag är så himla lycklig och min sambo är fantastisk, så i slutänden har det varit värt väntan. Förhoppningsvis är det inte för sent för oss att få barn heller. Det måste vara kämpigare för er som försökt så länge. :( Håller tummarna för att det går er väg riktigt snart <3