Inlägg från: Anonym (lite halvt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lite halvt)

BIM MAJ, första barnet

MAKL skrev 2021-05-02 13:40:01 följande:

Segt, även fast ni inte börjat försöka ordentligt än och att sambon va sjuk vid din äl. Kul du blir kvar här ett tag till :)

Själv har jag börjat tappa hoppet för det här försöket också. Brösten börjar så smått göra ont, som alltid nu för tiden, som ett tecken på att mensen kommer inom en vecka. Men jag ska försöka hålla hoppet uppe tills motsatsen är bevisad.

Hur känner ni andra som också har passerat äl och har bim snart? :)

Ja det är konstigt det där hur hoppet ändå klamrar sig kvar på något sätt. Min mens har inte kommit än och mensvärken har både försvunnit och kommit tillbaka, dock väldigt svagt. Så en liten, naiv del av mig hoppas ju såklart att det ändå blivit något på något mirakulöst sätt.

Hoppas verkligen att mensen håller sig borta för dig, men jag kan tänka mig att hoppet sviker när de vanliga tecknen på mens börjar dyka upp. :( <3
  • Anonym (lite halvt)
    Amandannn skrev 2021-05-02 21:43:14 följande:

Det var ännu tydöigare ikväll så nu vågar jag skriva plussat. :)

Så himla fantastiskt! Stort grattis <3
  • Anonym (lite halvt)
    NatMar005 skrev 2021-05-03 08:58:14 följande:

Jag håller på att explodera inuti och känner att jag måste få skriva av mig och se om jag/vi är ensamma i det här:

Det känns som om det här försökandet håller på att ta död på vår relation. Min sambo tycks aldrig vilja ha sex längre, han har inga problem med att det går en månad typ ocjbdet gör mig så stressad av flera skäl. Efter vårt senaste MF verkar han tom undvika all fysisk beröring bortsett ifrån enstaka pussar i förbifarten ungefär dessutom. Han har slutat säga godnatt, bara vänder sig om och somnar. Vi pratar knappt ens med varandra längre och när vi är ensamma är det som om han gör allt han kan för att faktiskt undvika att vara ENSAMMA. Alltså han hittar på projekt här hemma, renovering etc. Vi har en ledig helg i månaden tillsammans pga att jag jobbar skift. Då har det varit viktigt för oss att vi somnar och vaknar, äter frukost ihop. Den här helgen har jag både somnat och vaknat själv. Han grejar all vaken tid och efter middag vid typ 21 (jag har fått äta ensam för han "ska bara") så somnar han i soffan.

Jag har börjat få tankar så som "tänder han inte på mig längre? Älskar han mig inte? Vill han ens ha barn med mig?". Det är fruktansvärt jobbigt. Och att få nobben hela tiden tär på mitt självförtroende och självkänsla. Jag älskar ju honom och är superattraherad av honom. Jag vill ju ligga med honom barn eller inte liksom. Me han tycks inte vilja alls..

Vi bägge hade svårt att somna igårkväll och när han frågade mig vad som var fel och jag försökte berätta så svarade han med tystnad tills han till slut somnade. Och kvar låg jag och stirrade i taket...

Min älskade älskade sambo.kan inte tänka mig livet utan honom och nu känns det som att jag kanske måste börja göra det. Jag går sönder. Är det någon mer här som kan känna igen sig i att samlivet förändrats sen ni började försöka bli gravida? Hur har det påverkat er isf och hur är det mellan er? Goda råd tack.

Vilken tuff och påfrestande situation. Vad starka ni var som ändå öppnade dörren för att prata om det här igår! Jag har inga jättebra råd utifrån egen erfarenhet, men jag har ju många vänner som varit i din sits. Jag tror att den här situationen stressar oss på olika sätt, där män och kvinnor reagerar lite olika, och det verkar inte så ovanligt att mannen i förhållandet reagerar som din sambo. 

Det är fruktansvärt jobbigt att få nobben hela tiden, för då kommer ju just de tankarna som du beskriver att du får. 

Jag har inga bra svar att ge förutom att ni har tagit ett jättestort första steg, vilket är att prata om det, även om det inte blev mycket till dialog. Kanske kan ni prata om det i lugn och ro idag? Ta en promenad, till exempel. Ofta har vi bättre dialoger i tuffa situationer när vi fysiskt faktiskt går åt samma håll (sitta i bilen och åka fungerar också bra). 

Det är okej att vara ledsen och orolig för situationen du befinner dig i, och jag förstår att det känns väldigt läskigt att inte veta var ni står i er relation, men jag tror verkligen att det bästa ni kan göra är att fortsätta prata om det och rensa luften. <3 
  • Anonym (lite halvt)
    NatMar005 skrev 2021-05-03 10:28:17 följande:

Vi skulle egentligen få hit hans son idag, det är pappavecka, men han sa nyss att han blivit sjuk och därför inte kommer. Min sambo blev ledsen även omndet är nödvändigt i pandemitider såklart. Bra tips annars, ska lägga det på minnet. Men just idag vet jag att hans sinne kommer vara någon annanstans pga besvikelsen över att inte få träffa sitt barn och saknaden av honom.

Ja du har rätt, jag vet ju det. Och som vanligt lär det få bli jag som drar i det. Det emtionella ansvaret tycks alltid ligga på mig och jag har sagt förut hur jobbigt jag tycker att det är. Han tycker liksom att han har gjort sitt när han har frågat vad som är fel.

Det blir lätt så hos oss också, och det är så frustrerande. För mig hjälper det med att skriva ner mina tankar och det som gör mig ledsen, för då släpper det lite på trycket inombords och samtidigt har jag en möjlighet att strukturera mig lite till dess att vi har samtalet om det. Skulle något liknande kunna vara aktuellt för dig?

För mig känns det som att jag inte riktigt når fram förrän jag har brutit ihop en gång. Missförstå mig rätt, min sambo är helt fantastisk, men jag tror att det handlar mycket om könsnormer och hur man är uppfostrad, och det sätter käppar i hjulet för relationer ibland.
  • Anonym (lite halvt)

Hade BIM igår och mensen har fortfarande inte kommit än. Jag var helt säker på att den skulle komma idag, men än så länge har den inte dykt upp. Har den inte kommit imorgon får jag åka in till stan och köpa mig ett test.

• Anonym (lite halvt)
    Linneado skrev 2021-05-03 19:54:06 följande:

Spännande! Hoppas det är något ändå.

Själv hade jag aldrig kunnat hålla mig från att testa, har köpt hem 20 tidiga tester via babyplan, 10 RFSU vanliga och 2 vecko digitala. Plus äl test. Och har precis börjat ???? lär ju testa dagligen from äl+6

Jag är så inställd på att det är negativt att det känns onödigt på något sätt. Det var seglivade spermier om det blivit nåt, haha. Vi hade sex 4-5 dagar innan ÄL, om jag ska tro min app, sen var ju min sambo sjuk. Jag vill helst inte hoppas för mycket, utan jag antar bara att mensen blivit sen. Jag har lite molande värk, men bara som en lightversion av mensvärk som aldrig riktigt kommer igång. Den kommer och går hela tiden och har gjort så sen i lördags, vilket är konstigt. Min plan var ju att beställa hem en massa test när vi ska börja försöka ordentligt, haha.

Jag är ändå helt inställd på att mensen kommer senast imorgon, men jag lovar att hålla er uppdaterade!
  • Anonym (lite halvt)
    Emmalucy skrev 2021-05-03 20:55:17 följande:

Känner du till din menscykel? Har glömt om du svarat förut :) det är inte många som har äl prick på cd14 och mens prick på cd28. Lycka till! <3

Jag har en mensapp, men jag tempar inte. Min cykel är på 26 dagar och brukar vara punktlig, men förra månaden och nu denna har den krånglat. Däremot vet jag ju inte exakt när jag har ägglossning, utan det är appen som ger mig ett troligt fertilt fönster, men det enda den räknar på är ju antalet dagar i cykeln. Det brukar stämma väldigt bra med ÄL-flytningar, dock, så antagligen stämmer det väl i stora drag i alla fall. :) Den krånglar säkert för att vi bestämt oss för att börja försöka så småningom, och så blir det någon undermedveten stress som stör. :/
  • Anonym (lite halvt)
    NatMar005 skrev 2021-05-04 09:14:44 följande:

Hörrni, så lustigt hur allt kan vända. Kom hem till en fin middag med levande ljus och en flaska vin. En sambo som öppnade upp sig. Fina samtal och en TV som var avstängd tills vi gick och la oss. Bara vi och en massa härliga skratt. Och ett positivt ägglossningstest på det.

Tack för allt stöd och goda råd! Visade sig att mina farhågor var helt obefogade och att bristen på närhet ifrån min sambo och avståndstagandet berodde på något helt annat så som stress och skam. Det och ilskan/sorgen över alla våra MF. Stressen över remissen till Ivf osv. Känns så otroligt skönt att ha rert ut allt och extra skönt att der kom på hans initiativ. Blev så lättad och överraskad att jag började gråta när jag kom hem och såg vad han hade gjort. Min älskade, älskade sambo och livspartner. Gud, känner mig plötsligt som nykär igen, haha.

Men åh, vad fint! Jag blir helt tårögd för din skull. Vad härligt att det blev något helt annat än dina farhågor. Världens bästa känsla! Njut :) 
  • Anonym (lite halvt)

Det känns så sjukt att skriva det här, och jag tvekade länge på om jag skulle göra det överhuvudtaget. Jag tog ett test i morse, helt övertygad om att det skulle vara negativt och bara få igång den försenade mensen.

Jag hade tokfel. Jag är gravid?! Det känns helt sjukt. Och jag har skuldkänslor också, för jag vet att så många av er har kämpat så länge, och här kommer jag. Nu hoppas jag bara att pyret vill stanna.

• Anonym (lite halvt)
    NatMar005 skrev 2021-05-04 12:44:04 följande:
    Hey, tänk inte så. Du har all rätt i världen att få vara glad och förväntansfull alldeles oavsett hur kort eller länge ni har försökt. Ibland går det fort, ibland tar det tid och det är bara så livet är. Så otroligt härligt för dig och jag är glad för din skull! Stort grattis. Håller tummarna för dig och er att Pyret vill stanna ochbatt ni alla får må bra. Njut och tack för alla fina ord, kommer inte att glömma det. <3
    Linneado skrev 2021-05-04 12:44:11 följande:
    Men neeeej så kuuul!!! Vilka superspermier. GRATTIS! Skönt för er att det gick så smidigt, ha inte skuldkänslor!
    Tack vad fina ni är! Jag blir helt gråtfärdig. Jag satt och darrade i chock en bra stund efter att jag sett resultatet på testet. Jag är jätteglad såklart, men det var inte alls vad jag hade väntat mig. 

Tji fick jag, som var helt knäckt när mamma berättade att det tagit över ett år för henne att bli gravid med mig och syskon. 

Ja, det var riktiga superspermier! Pyret måste verkligen ha velat bli till, haha. 

Håller tummarna för er <3 

• Anonym (lite halvt)
    Molybden skrev 2021-05-04 13:10:06 följande:
    Story grattis! Ha inte skuldkänslor, du har varit stöttande i den här tråden så jag är genuint glad för din skull. Det är ju inte ditt fel att det tar tid för någon annan. Lycka till! <3
    Tack snälla du! <3 Det känns helt overkligt och lite oförtjänt, men jag är otroligt tacksam såklart. Jag hoppas verkligen att pyret vill stanna nu. Håller tummarna för dig <3 
  • Anonym (lite halvt)
    Elise96 skrev 2021-05-04 13:17:52 följande:
    Åh så roligt, stort grattis till dig!! Håller med ovanstående talare gällande att absolut inte ska känna skuldkänslor. Detta är din resa och den ska inte jämförs eller värderas gentemot andras <3 
    Tack, vad snällt <3 Så är det ju, såklart, men det känns lite orättvist. Nu vet vi ju såklart inte om pyret tänker stanna, men vi får hoppas det. <3 Håller tummarna så hårt för er allihop! 
  • Anonym (lite halvt)
    Gulgja skrev 2021-05-04 13:21:33 följande:
    STORT GRATTIS!!! Fantastiska nyheter. Håller alla tummar jag kan för din skull.

Berätta gärna mer om vilka dagar ni hade mys i förhållande till din ÄL samt hur du höll koll på ÄL. Alltid intressant att veta av personer som plussat!
    Tusen tack <3 Min sambo var sjuk vid ÄL, så vi hade sex 5 dagar innan, och 4 dagar efter, så antagligen var det superspermier som hängde kvar i fem dagar.

Jag har en mensapp där jag reggar när jag har mens och hur länge, och utifrån det räknar den ut ett troligt fertilt fönster, eller vad man ska säga. Jag har alltså inte tempat eller nåt, så min ÄL kan absolut ha varit en annan dag. Min cykel är dock väldigt regelbunden och ÄL-flytningarna stämmer bra med den fertila perioden som appen räknar ut, så gissningsvis har ÄL varit därikring i alla fall. Vi hade inte tänkt börja försöka aktivt förrän i höst, men slutade skydda oss vid sex nyligen. Vi har fertilitetsproblem i min familj, så jag antog att det skulle bli tufft för oss. Vi är båda 30+ också, så vi är inte purunga någon av oss. 
  • Anonym (lite halvt)
    Vickan31 skrev 2021-05-04 13:49:38 följande:

Ååh men wow så roligt, stort grattis! Hjärta Som någon annan skrev, det är inte ditt fel att det tar tid för några av oss andra. Jag förstår att du var orolig för att din mamma (och var det någon fler i släkten också kanske?) hade svårt för att bli gravid, men se hur bra det gick! För mig är det tvärtom, min mamma och syster har blivit gravida på första försöken medan jag och min sambo har försökt i mer än ett år, men på något sätt lever ändå hoppet (i alla fall vissa veckor i månaden). Som sagt, du har varit så stöttande och fin så det var roligt att följas åt den här cykeln och dela tankar och funderingar med dig Skrattande Är så glad för din skull och hoppas att allt ska gå bra Hjärta

Tack vad du är fin! <3 Så är det ju såklart, men jag önskar att orättvisan var lite jämnare fördelad. :( Nu vet vi såklart inte om pyret vill stanna, men jag hoppas så innerligt på det. Jag hoppas verkligen att det går vägen för er snart. Du verkar vara en så himla fin person! <3 
  • Anonym (lite halvt)
    Gulgja skrev 2021-05-04 13:51:39 följande:
    Åh, hejja superspermier!!!

Hur berättade du för sambon? Det är verkligen något jag ibland kan dagdrömma om, hur jag ska berätta för min man och min familj. Tittat massa youtube videos där folk överraskar sina partners och familj, blir lika exalterad varje gång inför den dagen jag kan överraska familjen.
    Jag önskar att jag hade gjort det lite fint, men jag var i en sån chock, så jag ringde honom på jobbet och han trodde först att något hemskt hade hänt tills jag lyckades klämma fram hur det ligger till. Han blev jätteglad, vilket kändes extra fint eftersom det inte var så planerat (om än väldigt välkommet). Jag hoppas att han vill att vi överraskar våra familjer på något kul sätt. Det vore roligt att göra något särskilt! 
  • Anonym (lite halvt)
    Lisen91 skrev 2021-05-04 14:07:08 följande:
    Men wow vad kul! Stort grattis! <3
    Tack snälla! <3 
    Vickan31 skrev 2021-05-04 14:17:49 följande:
    Nämen tack, gud vad glad och rörd jag blev över dina fina ord! Hjärta Jag förstår att det såklart finns en liten oro där i bakhuvudet, men försök att trycka undan den oron så länge och fira nu med sambon och sedan med nära och kära när ni berättat för dem Skrattande Vad roligt att din sambo blev så glad också! Önskar dig verkligen all lycka till och kommer att sakna dig här i tråden för du verkar vara en så himla fin person också! Stort tack och stor kram Hjärta
    Ja, jag ska njuta så länge det varar! Oron kommer ju finnas där, men så länge jag sköter mig med var jag äter osv, så finns det ju inget jag kan påverka för att pyret ska stanna. 

Jag kommer stanna ett tag tills jag känner mig lite mer säker på situationen, men kommer såklart inte skriva en massa om mig. Jag kommer sakna er allihop, men jag har framförallt uppskattat våra samtal. Det har varit himla fint! Du får gärna hålla mig uppdaterad om er resa om du vill det, genom DMs (kan man skicka det) eller så, om du känner dig bekväm med det. Förstår såklart om du inte vill det alls! Stor kram <3 
    Msofie skrev 2021-05-04 14:46:46 följande:
    NEJ MEN JAG DÖR, SKREK. Wow wow wow. Du verkar vara en så genuint fin person och jag är så glad för din skull. Och jag är så glad för att du inte behöver genomgå den kampen och sorgen många av oss behöver gå igenom. Vilken jävla frihet.

Och bara för att jag säger så menar jag inte att du inte ska vara överlycklig eller känna skuldkänslor gentemot oss andra. Njut tillfullo av detta fantastiska och kanske något oväntade som har skett er. Stort grattis från mig!
    nä men ååååh <3 Fy vad fina ni är. Jag blir helt gråtfärdig. <3 Jag håller såååå tummarna för att ni alla ska få det ni längtar mest av allt efter. Det finns nog inga som förtjänar ett plus lika mycket som ni. Underbara människor! 
  • Anonym (lite halvt)
    Amandannn skrev 2021-05-04 17:23:59 följande:

Åhh så kul! Stort grattis <3 Samma här, trodde också att det skulle ta länge, mamma kämpade 3 år för att få mig och min syster har gjort ivf, så hade inga förhoppningar. Kände också skam känslor först att det gick så fort men får helt enkelt se det somm att alla är värda lyckan oavsett om det går fort eller om det tar längre tid <3

Det har du såklart helt rätt i! Vad härligt att det gick snabbt för dig, trots att du inte trodde det. <3 grattis igen!
  • Anonym (lite halvt)
    Emmalucy skrev 2021-05-04 16:45:26 följande:

Shit vad mycket meddelande man missar när man försvinner ett par timmar hahah, stooort grattis! Och för dig som har varit här för så många i tråden denna månad, du är ju värt det! :) jag känner mig glad att du kommer att vara här ett tag till, du har verkligen varit underbar i denna månadstråd! Kram <3

Tack fina du! Ni är ju ett fantastiskt gäng, så på ett sätt känns det lite tråkigt att min tid med er blev så kort. Sen är jag väldigt lycklig och tacksam för att det gick som det gick, såklart. Håller tummarna för att det går vägen för dig snartsnartsnart <3
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet