• Msofie

BIM MAJ, första barnet

BoringBrick92 skrev 2021-05-04 13:25:42 följande:

Grattis till plussen ni som lyckats denna månad!! Stort lycka till!

Jag är på ÄL +7(eller liknande) idag, igår hade jag korta stunder med typ ?mensvärk? och i morse hade jag en dipp i tempen. Vågar inte hoppas, men ändå blir man ju lite spänd. Hoppas på en rejäl temphöjning imorgon och sen slutar jag nog tempa för denna månad för att slippa noja för mycket. Hur är läget med er andra som väntar BIM?

Men oj vilken spännande dipp! Hoppas det är hos tecken.

Skulle varit typ ÄL + 2-4 men har inte ens bekräftat ÄL för mig cykel samt temp har varit helt crazy. Men men.
  • Msofie

Thank you Lord! Äntligen flera dagar för sent fick jag en peak. Kroppen är allt bra konstigt, ingen aning vad som gjorde att det blev så sent.
  • Msofie
    MsTintin skrev 2021-05-04 16:53:39 följande:

Gud det händer så himla mycket i denna tråd att jag knappt hinner med, men det är så kul att följa!

Först och främst - stort grattis till Link92, Amanda­nnn och Anonym (lite halvt) till era plus, så himla kul att det redan hunnit bli några plus denna månad!

NatMar005 - vad skönt att det löste sig med din sambo och vad härligt att ni kunde prata ut (på hans initiativ non the less!), jag blev som många andra i tråden rörd när du skrev vad han gjort :)

En helt annan fråga, jag genomgick ju en utredning i mars för infertilitet och de hittade inga fel. Jag tittade igenom min journal nu och såg att min AMH låg på 6,6. När jag sökt efter referensvärde verkar ju resultat på över 3,0 inte vara helt normalt, utan vara en indikation på PCOS. Detta var dock inget som min läkare påtalade, men man blir ju lite orolig...

Jag har inte högt BMI, har en ganska regelbunden cykel på ca 30 dagar, jag vet att jag ägglossar då detta bekräftades under två cykler med ultraljud, men kan det ändå vara så att jag har PCOS? Känner mig lite förvirrad och orolig i detta.

Hm jag tog fram mina resultat för att kolla. Det står " 36 pmol/L 6.4 - 70" innebär det att jag ligger på 6.4? I så fall vore det rätt högt med, precis som dig. Jag har fått göra att jag var en väldigt bra reserv och bra värden generellt.

Ska förvisso inte säga vad det innebär för dig, men tänker att om läkaren inte nämnde något, samt att du har en regel bunden cykel ska du nog inte vara för orolig. Min cykel verkar likna din (29 - 32 dagar), vilket min läkare menade tydde på bra ägg. Har dock aldrig innan hört att en lite längre cykel var ett gott tecken haha, men ändå. Och grejen med PCOS är väl att man har för många äggblåsor och inte ägglossar naturligt
  • Msofie
    apan95 skrev 2021-05-04 20:10:15 följande:

Herregud vad man missar mycket efter ett par dagar ifrån här! STORT GRATTIS om jag missat någon som plussat, så roligt! känns som en sjukt lång BIM-lista också denna månaden, så spännande!

Igår var vi på planeringsmötet inför IVF på kliniken, nu är allt bestämt med datum och ska jag hämta ut alla sprutorna i morgon på apoteket! fick även testa att ta spruta i magen vilket var mycket lättare än jag trodde! Kommer börja med sprutorna nu kommande mens, och flyttar fram mitt BIM en dag då jag misstänker ÄL i lördags!

Längtar nästan mest till mensen nu för att kunna börja med sprutorna haha! Mig lär ni hitta i juni-tråden framöver och det blir en extra spännande månad!

Clearmoon, BIM 4/5, 27 år (1:a försöket)

Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket) PLUSSAT

Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

Link92 - BIM 5/5, 29 år (22:a försöket) PLUSSAT

Camilla82 - Bim 5/5, 38 år (6e försöket)

Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

MsTintin - bim 9/5, 29 år (13 försöket)

DrLavernius - bim 9/5, 27 år (1:a försöket)

Stickling, bim 9/5, 33 år (10:e försöket, två missfall)

Lisen91, BIM 10/5, 29 år (10:e försöket)

Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

Gulgja - bim 10/5, 28 år, (1:sta försöket efter stabiliserade prolaktinvärden)

hellow0rld, BIM 10/5

Mimow11 BIM 11/5, 29 år (2:a försöket)

hejhejkola - BIM 12/5, 26 år (6:e försöket, 3 tidiga mf)

Emmalucy, bim 13/5, 35 år (5:e försöket, 3 år misslyckade försök med exet)

RH93, BIM 14/5, 28 år (10:e försöket)

Rungirl, BIM 14/5, 32 år (7:e försöket)

apan95, BIM 15/5, 25 år (19:e försöket, ett mf)

NatMar005, BIM 18/5, 33 år (27:e försöket, 7 mf)

Msofie, BIM 19/5 25 år (15:e försöket)

Lilja3389, BIM 20/5, 28 år 1 års försök varav 1 missfall och 3 månaders paus

Micaelaaa, BIM 20/5, 25 år (10:e försöket)

Linneadou, BIM 20/5, 29 år (1:a försöket)

Ericky, BIM 21/5, 33 år (10:e försöket)

Paperlanterns, BIM 21/5, 32 år (5:e försöket)

Molybden, BIM 22/5, 26 år (11:e försöket, 4 eller 5 äl)

Soff, BIM 24/5, 33 (14:e försöket)

Weloty, BIM 25/5, 30 år (13:e försöket)

Septemberbarn123, BIM 26/5, 21 år (7:e försöket tror jag)

Eclipse, BIM 29/5, 31år, (4:e försöket, MF på försök 3)

Mirabilis89, BIM 30/5, 32 år, 11:e försöket.

Åh vad jag har väntat på att höra hur det gick för dig, tänkte faktiskt på dig igår! Vilken lättnad för mig att höra att sprutorna kändes okej för dig, är lite orolig för det nämligen. När räknar du med att börja ta sprutorna? Räknar med att börja med dem nästa cykel, har uppstartsmöte om en vecka!
  • Msofie
    Molybden skrev 2021-05-04 20:44:11 följande:

Ni pratar nog om olika enheter, hon har fått sitt resultat mikrog/L gissar jag. Om resultatet fås i pmol/L så får man dividera det med 7.14 för att kunna jämföra. :)

Haha så bra att du sa till, är väldigt förvirrad i dessa siffrorna! Fick fram 5,04 då.
  • Msofie
    apan95 skrev 2021-05-04 20:36:26 följande:

Näää va du är gullig!

Skönt att din ägglossning äntligen kom! Såg att den va lite sen, kan ju hoppas på att det gör underverk haha!

Ja men tanken är att börja direkt nu kommande mens(CD2) så runt den 17/5 blir det nog! känns sjukt pirrigt och sjukt stort?! fick en rejäl tankeställare i går när mamma sa att jag tekniskt sett skulle kunna vara gravid om cirka 6 veckor?! Samtidigt känner jag mig ödmjuk inför sprutorna och hur min kropp kommer reagera, man vet ju aldrig! Läkaren vi träffade i går(en annan en vanligt) kändes även hon väldigt positiv till våra chanser så hoppas verkligen!

Ååååh, Hoppas ni får börja snart!!! Hade varit så roligt att följas åt i detta!

Men gud så spännande! Är verkligen nervös och pirrigt inför första besöket, men har hört mycket bra om kliniken. Är lite nervös för att se vill att jag ska vänta en cykel, men de som har varit i samma läge som jag och gått till den kliniken har inte behövt det. Har ju alla resultat och så. Så om allt går som jag vill och hoppas kommer jag börja runt 20/5!
  • Msofie
    MsTintin skrev 2021-05-05 15:54:50 följande:

Nu har jag pratat med min läkare, hon sa att det inte var något att oroa sig för eftersom att jag får ägglossning och är normalviktig. Tydligen är det bara positivt att jag har mycket äggblåsor och ett värde på 6,6 i min situation (och så länge den ser likadan ut) , då det innebär att jag har många år kvar av fertilitet och vid IVF så kan det ofta innebära att man kan plocka fler ägg. Så jag hoppas på att någon av alla dessa ägg ska mogna till ett riktigt guldägg och äntligen ge mig och min man det vi önskar oss mest av allt <3

Åh vad skönt att höra att du pratade med läkaren och att det var okej! Som sagt tänker att det annars hade flaggat för det, låter som positiva resultat!
  • Msofie
    Molybden skrev 2021-05-05 17:08:09 följande:

Alltså jag hatar att aldrig veta när ägglossningen kommer att ske. Hade ägglossningskänningar fredag till måndag vilket stämde med vad läkaren trodde. Dock inte fått någon tempökning än men mitt humör är dåligt idag så hoppas på tempen är seg. Eller så beror humöret på något annat typ att jag känner mig seg idag.

Vi har åtminstone börjat diskutera om jag ska säga upp mig från mitt jobb då jag mest mår dåligt av det och känns som att det kanske sabbar våra chanser. Men har inte fått ett nytt så känns risky men diskussion är åtminstone igång!

Jag tänker att oavsett livssituation ska man göra det som får en att må bra! Risken i denna processen är att man väntar på att ens situation ser annorlunda ut, eller till man får barn, men eftersom man inte vet hur långt tid de tar ska man nog försöka vara lycklig på vägen. Sen tänker jag kanske att det kan vara farligt att tänka att det i sig sabbar något, bara så att du inte skuldbelägger dig själv!
  • Msofie
    Emmalucy skrev 2021-05-06 16:49:46 följande:

Vet ni vad, jag lovar att den dagen jag får den äran att berätta för folk att jag väntar barn, kommer jag skriva överallt hur långt det tog och det jag behövde gå genom för att bli gravid. Tror många skulle uppskatta ärligheten. Plus att om någon frågar mig ?när blir det din tur? kommer de får ett ärligt svar. Men jag tror att många gav upp denna fråga eftersom jag berättade för mina näraste om hur det gick under tiden jag och exet försökte. 

Gud vad jag kände ditt inlägg! Jag har tänkt så mycket på detta på senaste tiden. Om jag gör någon typ av inlägg på FB eller dylikt kommer jag def vilka förtydliga vår resa. Jag tänker att när andra har gjort det har jag känt mig mindre ensam. Tycker det är ett dåligt omtalat ämne!
  • Msofie
    BoringBrick92 skrev 2021-05-06 22:06:07 följande:

Verkligen! Det är ju det enda man tänker på! Kära nån.. :-P

Haha.. det är en himla berg och dalbana verkligen! Leker med tanken på att testa tidigt på lördag eller söndag så jag förhoppningsvis kan lugna ner huvudet lite. Vi får se..

Väntar du in BIM/mensen nu eller tänker du testa något innan tror du?

Hade nästan hellre velat tycka på en knapp tre dagar efter ÄL och få veta resultatet. Även om ett negativt resultat kan få en att må så dåligt är väntan fan nästan värre.
  • Msofie
    Linneado skrev 2021-05-09 08:27:00 följande:

Har för första gången i mitt liv en oregelbunden cykel. Såklart när man väl börjat försöka.

Har alltid haft Äl på dag 16-17, är nu inne på dag 20 och hoppas på ett positivt äl test idag iaf. Varken temp, kroppen eller test tyder på att ägglossning skett eller är på gång ens.

Vad är oddsen kroppen misslyckas med ägglossning på ens första försök ????

Vi fortsätter ligga varannan dag tills bekräftat men börjar (tyvärr) bli rätt tröttsamt nu faktiskt.

När i cyklen har ni tänkt att börja ligga? Jag har även ÄL generellt på CD 15-18, vi brukar börja ligga på CD 12.
  • Msofie
    BoringBrick92 skrev 2021-05-09 11:09:02 följande:

Ingen mens ännu, men totalt blankt test nu på morgonen cd28(brukar ha 28/29 dagars cykel). Bröt sönder testet av ren besvikelse.. Vet att det finns ni som försökt bra mycket längre och gått igenom mf osv och jag känner för er så mycket. Men just nu känner jag mig bara så trött och besviken på detta försökande utan resultat. Har haft seriös barnlängtan i sådär 5-6 år, men min man ville vänta till efter vi gift oss så det gjorde vi.. Lycka till ni andra!

Tänker att du har så rätt till dina känslor, oavsett hur långt tid de har gått för er eller för andra. Känslan är ju fortfarande den samma. Vissa kanske känner så redan efter tre försök, medan andra inte känner så förens efter ett två år. Men jag känner igen mig i vad du beskriver, jag har också haft en intensiv barnlängtan i cirka 5 års tid, en ville vänta tills vissa saker var på plats. Ibland kan jag önska att jag hade följt mitt hjärta istället.
  • Msofie
    NatMar005 skrev 2021-05-10 10:58:30 följande:

Hallå gänget!

Äl+6 idag, 8 dagar kvar till bim. Inga symptom bortsett ifrån Acne som kom redan äl+3 vilket är typiskt för mig när jag blir gravid. Vi har bestämt oss för att lyssna på er och testa tidigt/bim för att få en chans att få en ev. Graviditet och mf dokumenterat då vi står i en missfallsutredning samt påbörjat infetilitetsutredning. Tufft.

Tror jag kommer hänga på msofies initiativ då det tär på mig med att hoppa från månadstråd till månadstråd. Men möjligt att vi syns i junitråden med då en del av er kommer hänga där. Har inte bestämt mig än, vi får se hur denna månaden går först kanske men jag är inställd på att det antingen inte tog sig denna gången eller att jag får ett missfall till. Svårt att inte tänka så nu för tiden.

Nu ska jag gå in till min vän som är i v17. Hon har inte kämpat särskilt länge men har ett tufft mf bakom sig samt en svår och riskfylld graviditet såhär långt så känns ändå okej. Hon tar det inte för givet och hon är fin att prata med. Kan ju inte undvika alla jag känner bara för att de är gravida innan mig känner jag..

Hoppas att din akne är ett tecken på att det är denna månaden för er!

Jag förstår precis vad du menar, jag har tre personer i min närhet som är runt den veckan. Det är tufft, men olika tufft beroende på relationen. Sen kan och kan, skulle du verkligen känna att det inte går just nu så försök sätta dig själv i första rum!
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet