• Anonym (Oskulden)

    Oskuld och osäker

    Tjena, jag är en kille på snart 17 år som är en total loser inom sex. Aldrig hånglat, kysst, rört eller strulat med en tjej. Än mindre haft sex. Detta stressar mig något otroligt, ju mer folk i min ålder gör det, ju mer stressad blir jag. Jag är inte dålig socialt eller med tjejer, ser varken bra eller dålig ut och har ingen dålig kropp. Men hur ska jag bli av med detta? Hur ska jag börja träffa tjejer, ska man gå in i dm eller hur gör jag? Hjälp tack :)
  • Svar på tråden Oskuld och osäker
  • Anonym (oooo)
    Anonym (Oskulden) skrev 2021-04-04 11:09:22 följande:
    Tjena, jag är en kille på snart 17 år som är en total loser inom sex. Aldrig hånglat, kysst, rört eller strulat med en tjej. Än mindre haft sex. Detta stressar mig något otroligt, ju mer folk i min ålder gör det, ju mer stressad blir jag. Jag är inte dålig socialt eller med tjejer, ser varken bra eller dålig ut och har ingen dålig kropp. Men hur ska jag bli av med detta? Hur ska jag börja träffa tjejer, ska man gå in i dm eller hur gör jag? Hjälp tack :)
    Men du är väldigt ung. Jag fattar att folk i tonåren får panik och tror att de är sist i världen att ha sex, men så är det ju inte alls. 
  • Anonym (Vänta)

    Man måste inte ha sex när man är 17, även om majoriteten kanske har haft det. Det kan vara lika bra om man är 18-19 och lite mognare.

  • Bingen
    Anonym (Vänta) skrev 2021-04-04 14:01:14 följande:

    Man måste inte ha sex när man är 17, även om majoriteten kanske har haft det. Det kan vara lika bra om man är 18-19 och lite mognare.


    Kan bara hålla med.
  • KlantSmurfen
    Ungefär lika mycket loser som hälften av killarna i din ålder.
    Sexualitet och hälsa bland unga i  Sverige
    UngKAB15 ? en studie om kunskap, attityder och beteende bland unga 16?29 år
    2017

    Ålder för sexdebut Medelåldern och medianåldern för sexuell debut med en partner var 16 år.
    Tjejer debuterade i medeltal vid 16,1 års ålder och killar vid 16,6 år. Bland personer som inte ville kategorisera sig utifrån kön var medelåldern 15,7 år (KI: 15?16,4) och medianen 15 år.

    www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/11272529714342b390d40fe3200f48cf/sexualitet-halsa-bland-unga-sverige-01186-2017-1-webb.pdf
  • Tallkåda

    Jag skriver som flera andra - försök ta det lungt. Det kommer ska du se! Och vill du ändå bara ha sex för att ha testat eller träna så finns det ofta lite äldre kvinnor än i din ålder som gärna "ställer upp" utan att vara "snusktanter" och inte först och främst det det som sexuellt utan som ett lärotillfälle för dig.

    En mogen kvinna vet vad hon vill ha och vad hon vill ge för njutning....praktisk kärleksutbildning helt enkelt! Y

  • Bingen
    Tallkåda skrev 2021-04-07 23:51:30 följande:

    Jag skriver som flera andra - försök ta det lungt. Det kommer ska du se! Och vill du ändå bara ha sex för att ha testat eller träna så finns det ofta lite äldre kvinnor än i din ålder som gärna "ställer upp" utan att vara "snusktanter" och inte först och främst det det som sexuellt utan som ett lärotillfälle för dig.

    En mogen kvinna vet vad hon vill ha och vad hon vill ge för njutning....praktisk kärleksutbildning helt enkelt! Y


    Ja, men så är det. Tyvärr är det oftast svårt att finna dessa fantastiska kvinnor när man är i den unga åldern som gärna vill ställa upp. Själv när jag var i den åldern lyckades jag finna en kvinna som tog mig till 7:e himlen. En fantastisk upplevelse, och som fått mig att fortsätta träffa äldre kvinnor.
Svar på tråden Oskuld och osäker