Inlägg från: Anonym (4) |Visa alla inlägg
  • Anonym (4)

Positivt test 4 veckor efter sent missfall

Om det nu är en ny graviditet är du runt v.5. Man blir gravid v.2+0 som är äl. Så tidigt syns inget på VUL så helt klart besked kanske du ändå inte får, Men då får du antingen ta hcg-prov några gånger eller göra nytt VUL igen om några veckor.

• Anonym (4)
    Anonym (Mm) skrev 2021-04-05 21:07:09 följande:
    För att förtydliga: vecka 5 eller 4+ :) Dvs, du har påbörjat 5e veckan, men inte fullföljt 5 veckor än utan 4 veckor + x antal dagar
    Eller bara sent v.4- det är det runt v.5 betyder. 
  • Anonym (4)

Jag har haft 4 missfall. Det i v.11 hade jag ingen äl alls efter före nästa mens. Ett i v.6 hade jag rester kvar länge och blödde 4 veckor. Det i v.14 blödde jag 7 veckor. Så det är troligare att du inte är gravid. Men man ska aldrig tvärsäkert uttala sig utan det bör kollas upp som sagt.

• Anonym (4)

Vi fick 2 barn till slut. Glad

Som du säger brukar rester komma ut med mensen. Men får du plus nästa vecka är det ändå lite märkligt. Jag tog hcg-prov samma kväll jag fick m.f v.14 och det var så lågt som drygt 400. Tog inget mer test, men antog att det gick ur ganska snabbt.

• Anonym (4)
    Anonym (Mm) skrev 2021-04-06 13:30:08 följande:
    Ja, alltså, jag menade inte att rätta dig! Jag bara insåg att mitt inlägg, där jag skrev att ts är i v4+,  kanske blev förvirrande m tanke på att du hann posta ditt inlägg, där du skrev att ts är runt v5, innan mig :) v4+ (4+0-4+6) är ju det samma som v5 - det var det som var min poäng :)
    Ja, jag tänkte mest på de svaga testen att om man nu är gravid är det vanligare att man kanske är bara i slutet av v.4. och då skrev jag runt v.5- dvs nånstans 3+4-4+3 kanske. Men oavsett menade vi samma sak i stort. 
Svar på tråden Positivt test 4 veckor efter sent missfall