• Kexsmula

Narkosläkare/ sjuksköterska operation opiater

Nej, herregud det är inga problem alls! Jag har genomgått två stora bukooperationer och har 28 mg Buprenorfin/dag (vilket är extremt mkt starkare än Tramadol) och det ska inte ha någon som helst inverkan på en operation, vilket också personalen sa. Det är värt att tänka på att de som arbetar som apotekare generellt sett är överdrivet nojiga med allt som är narkotikaklassat.

• Kexsmula

Alltså, du kan lika gärna säga det precis på narkosbädden om du vill, det kommer inte förändra någonting och du kommer absolut inte att dö av det. Det är betydligt mer potenta grejer än lite Tramdadol du får under operationen.

Som sagt, googla Buprenorfin/Subutex och du ser att det är en oerhört mycket starkare opioid än Tramadol. Trots detta så är det ingen narkosläkare som ens blinkar när de hör att patienten står på en hög dos. Tramadol är en av de två allra svagaste opioiderna och också den allra vanligaste. Det kommer inte höja risken för din operation ett skit och de kommer heller aldrig neka dig om du berättar om den trots att den inte står med i din medicinlista. Så du kan vara helt lugn!

Tänk bara på att inte berätta om du inte har den på recept, annars kanske de skriver in missbrukare i din journal och det är oerhört jobbigt att få ut något läkemedel då.

• Kexsmula
    Anonym (....) skrev 2021-04-05 22:47:56 följande: