Inlägg från: Anonym (Man ska) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man ska)

nötter till småbarn?

Man ska ju börja ge nötter redan när man börjar ge smakportioner för att minska risken för allergier, sen kan en nöt vara en kvävningsrisk i denna åldern men går bra om någon sitter med

• Anonym (Man ska)

Man ska ju börja ge nötter redan när man börjar ge smakportioner för att minska risken för allergier, sen kan en nöt vara en kvävningsrisk i denna åldern men går bra om någon sitter med

• Anonym (Man ska)
    Jag är bara jag skrev 2021-04-09 14:32:14 följande:

Nu tror jag faktiskt du skämtar. En familj som vare sig äter salt eller socker. Då återstår knappt nån mat öht. Spenat kan innehålla farliga ämnen och bör undvikas före 1 år. men Bvc verkar inte vara nåt du lyssnat på.

Har spenat farliga ämnen? Trodde bara att de va för hög järnhalt för små barn man ska ju undervika för mycket järn till bäbisar
  • Anonym (Man ska)
    Anonym (Biobonus) skrev 2021-04-11 00:10:27 följande:

Livsmedelsverket:

?Ge inte gröna bladgrönsaker som exempelvis salladsblad, ruccola och spenat eller rödbetsjuice före ett års ålder. De innehåller mycket nitrat som omvandlas till nitrit i kroppen. Små barn är särskilt känsliga för nitrat och nitrit, som i för stora mängder påverkar kroppens förmåga att transportera syre i blodet.?

Tack för informationen :) då vet jag det, inte för att hon ätit nått sånt än men bra att veta att jag ska vara försiktig
Svar på tråden nötter till småbarn?