Inlägg från: Glinda från Oz |Visa alla inlägg
  • Glinda från Oz

Omskärelse barn, var och hur?

Låt din pojke bestämma själv när han är 18 år istället. 

• Glinda från Oz
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-07 08:41:36 följande:

Det hjälper inte ett dugg att be mig vänta eller inte göra det alls, manlig omskärelse är inte olagligt och sker regelbundet i Sverige. Skillnaden är att jag ber om råd på hur det funkar eftersom jag inte gjort detta tidigare. Alla i vår närmsta omgivning med pojkar har gjort det utomlands när de åkt, vissa barn t.o.m runt 2-3 år. Det vill jag personligen inte utan max 2 veckor efter födseln för att få det gjort snabbt.

Så sluta fylla tråden med onödiga inlägg för återigen är det fullt lagligt idag.

Det finns mycket som är lagligt men inte vettigt. Barnäktenskap, barnaga och våldtäkt inom äktenskapet har också varit lagligt. Det du vill göra är misshandel, en typ av misshandel som fortfarande är laglig men ändå misshandel. Att slå barnet vid ett tillfälle ger mindre men. 
  • Glinda från Oz
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-07 08:56:21 följande:
    I mina ögon är det inte barnmisshandel och eftersom det dessutom är lagligt så spelar det ingen roll. För någon annan som tycker att det är barnmisshandel så ska man givetvis inte göra det även om det är lagligt.
    Du hade alltså slagit ditt barn om det var lagligt? Har du ingen etik och moral alls? Som sagt att slå barnet (vid ett tillfälle) ger mindre bestående men blåmärken läker det gör inte förhuden. 
  • Glinda från Oz
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-07 19:17:09 följande:

www.familjeliv.se/forum/thread/80620609-tar-hal-i-oronen-pa-flickbebisar/3

Inlägg 29.

Varför sitter du och talar om misshandel (som faktiskt är olagligt) när du själv utsatt ditt barn för något som de flesta i denna tråd skulle kalla för misshandel? Är du ute efter en klapp på axeln eller är det för att känna dig lite lite bättre?

Kul med en följare Läser du alla mina inlägg?
  • Glinda från Oz
    FtS70 skrev 2021-04-07 19:37:08 följande:

Är de här inläggen på riktigt, eller bara tänkta att röra upp antimuslimska och antisemitiska känslor? Hur kan man tro att FL år 2021 är rätt ställe för att få konkret hjälp i en sådan här fråga? Det är helt ofattbart för mig. Khitan kan väl imamen råda dig kring och brisen rabbinen? Ett gäng med övervägande ateister - så uppfattar jag det - på sociala medier med barnets bästa för ögonen kan omöjligt hjälpa dig. Det borde du ha insett nu.

Man är alltså antisemit för att man inte gillar misshandel? Jag kan inte se en enda som har nämnt religion här! Religösa ska hur som helst inte ha särskilda regler.
  • Glinda från Oz
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-07 21:37:39 följande:

Du svarade inte på mina frågor.

Och du svarade inte på min Läser du alla mina inlägg?
  • Glinda från Oz
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-08 00:07:34 följande:
    Nej, jag kommer dock ihåg vissas användarnamn i vissa trådar jag läst.

Ändå komiskt att du först sitter och poängterar att detta är misshandel trots att jag säger att både jag och lagen inte håller med, medan du själv tar hål i öronen på din bebis för att "det är fint" och vägrar se det som misshandel trots de flestas syn på denna sida att både hål i öronen och omskärelse är barnmisshandel. Kasta inte sten i glashus.
    De gör de flesta men få kommer ihåg exakt vilken tråd det var 6 månader senare och tar sig dessutom tid att leta upp vilket inlägg. Eller mindes d det också?  

Det är två olika saker som inte har med varandra att göra. Hål växer igen eller så kan man strunta i dem, förhuden växer inte tillbaka. Det påverkar penisens funktion och sexlivet blir annorlunda hörseln påverkas inte av hål i öronen. 
  • Glinda från Oz
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-08 10:58:34 följande:
    Få kommer ihåg, men jag är duktig och just jag kom ihåg tråden och dina inlägg direkt. Inte så kaxig längre ser jag.

Det är såklart två helt olika saker men båda handlar om att göra något med bebisens kropp utan att bebisen har en aning om det, så på så sätt blir det väldigt likt faktiskt.
    Jag har inte ens hunnit svara, hur skulle jag kunna vara kaxig då?, Sen är det väl bra med en hobby, själv pluggar jag till röntgensjuksköterska, medan du kommer ihåg allt som skrivits på FL  

Att klippa barnets hår är också en helt annan sak men det handlar om att göra något med bebisens kropp så det är väldigt likt faktiskt. 
  • Glinda från Oz
    Anonym (XXX) skrev 2021-04-08 09:21:30 följande:
    Självklart är både konsekvenserna och riskerna större vid ett ingrepp i underlivet än vid en piercing av örsnibbarna (ett hål i varje, normalt placerat). MEN det finns en likhet: att föräldrarna tar sig rätten att bestämma om ett onödigt kroppsligt ingrepp ÅT barnet. Det är fel enligt det västerländska sättet att se på barnets rätt till kroppslig integritet. Själv har jag valt att inte ha hål i öronen, och jag skulle aldrig ha förlåtit min mor om hon hade gjort detta på mig, när jag för liten för att försvara mig. 
    Har du förlåtit din mamma för att hon klippt ditt hår eller jobbar du fortfarande på det? Det är något man gör med barnets kropp som inte är nödvändigt, i alla kulturer klipper man inte håret. Det ger ännu mindre konsekvenser än att ta hål i öronen men det är ändå en frihet man tar som förälder. Det jag vill komma fram till är att det handlar om vart man drar gränsen. Drar man den vid klippa håret, ta hål i öronen, omskärelse (pojkar) eller könsstympning (flickor) 
  • Glinda från Oz
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-08 11:31:55 följande:
    Du har redan skrivit 8 inlägg i tråden, hur är det att inte ha hunnit skriva? Ja, jag älskar min hobby.

Jämför du att klippa håret med hål i öronen? Förresten kan jag förstå att många här kritiserar att jag ska omskära min son (även om det inte kommer hjälpa ett dugg), men att DU ska göra det när du själv tagit hål i öronen på din bebis är lite kul. Det är dubbelmoral och går inte ihop.

Men herregud, du ville att jag skulle reagera på något jag inte svarat på. 

Anser du att det är dubbelmoral att du omskär din pojke och att du är emot att könsstympa flickor också? Det är verkligen motsägelsefullt. Båda två är könsstympning. (Jag tar mig friheten att anta att du inte kommer könsstympa framtida döttrar) 

Svar på tråden Omskärelse barn, var och hur?