• Anonym (ABC)
    Wed 7 Apr 2021 07:22
    4693 visningar
    16 svar
    16
    4693

    Min man använder mina underkläder

    Igår hittade jag mina trosor och stayupps i min mans låda. Hittade även andra trosor som inte var mina där. Konfronterade givetvis min man med detta som först svarade att han inte visste vad han skulle säga. Sedan säger han att han tänder på att klä sig i damunderkläder och att de underkläder som inte var mina i lådan har han köpt till sig själv. Nu förvånar detta inte mig helt då han sedan ett par år tillbaka börjat klä sig i string kalsonger och helt slutat använda boxershorts. Han har hävdat att det är mer bekvämt så. Jag har motvilligt accepterat det, tycker egentligen att det känns feminint och bögigt att se min man i string. Vi har inte sex speciellt ofta, kan gå några månader mellan gångerna. Vi har varit gifta i 15 år och det här har han dolt för mig i alla år säger han. Jag tycker det känns vidrigt och mår illa av att bara tänka tanken på att min man går runt i damunderkläder när jag inte är hemma. Min man är utåt en väldigt ?ultra man? och ser bra ut för sina snart 50 år. Hur ska jag kunna komma nära honom och finna attraktion igen?

  • Svar på tråden Min man använder mina underkläder
  • Anonym (Glass­)
    Wed 7 Apr 2021 07:30
    #1
    +1

    Det är bara kläder. Tyg. Han är väl samma människa, som du älskar?

  • Anonym (Hemli­ga Arne)
    Wed 7 Apr 2021 07:32
    #2
    -2

    Först tänkte jag att du var lat och inte tvättade kläder ofta nog men nu när jag läst hela ditt inlägg så inser jag att din man är en stolpe och att du behöver överväga att skaffa en ny sexualparner.

  • Anonym (Hemli­ga Arne)
    Wed 7 Apr 2021 07:33
    #3
    -1

    Stolle och inte stolpe menar jag.

  • Anonym (oooo)
    Wed 7 Apr 2021 07:35
    #4

    För det första så kan han sluta använda dina underkläder och i så fall bara köpa egna. Jag vill inte dela mina underkläder med andra, spelar ingen roll med kön, liksom.

    Men huvudfrågan är ju hur du ska hantera din nya vetskap. Som redan är skrivet så är han ju samma person ändå, och klart att han inte ska behöva gömma det här i sitt eget hem. Frågan är om ni kan hitta en kompromiss? Tex att om ni ska ha sex så har han inte på sig nåt (tänker att de flesta är väl ändå nakna när de har sex). Resten av tiden, när han har kläder på sig så behöver du inte veta vad han har under. 

    Sedan funderar jag om om det finns andra som vet eller om det här är första steget, att våga berätta för dig. Kommer han nu blomma ut mer på det här området och hur kommer du hantera det? 

    Kan du inte leva med honom efter detta ja, då får ni skilja er. 

  • Anonym (Annor­lunda)
    Wed 7 Apr 2021 07:37
    #5
    -1

    Och min man tycker om att gå med blöja hemma.

    Alla är olika.

  • Anonym (Hantv­erkarn­)
    Wed 7 Apr 2021 07:45
    #6
    -1 +1

    Jag har nog lite svårt för att förstå varför man gör saker som man vet att ens partner inte gillar och tänder på. Kanske för att jag lever med tanken på att man ska vara attraktiv för varandra i ett förhållande. Att göra saker, att klä sig eller säga saker som man ser att den andre gillar är ju så tändande. Men visst alla är vi olika och man får gilla olika men då får man ju ta konsekvenserna av det också om man blir för olik i ett förhållande också.

  • Anonym (Ander­s)
    Wed 7 Apr 2021 08:39
    #7
    +2

    Tror att detta kan vara långt vanligare än vad många tänker. Din historia stämmer fint in på oss men med en positiv twist.

    Det låter som att ni känner varandra väl och i grunden vet var ni har varandra. Låter också som att ert sexliv står lite på tomgång och inte utvecklas.

    Det din man gör är att han utforskar något som lockar honom. Om han gillar det finns goda möjligheter att du kan vara en aktiv del och leda till en nytändning, så även om du känner dig frånåkt för att han utforskar på egen hand, så bejaka och uppmuntra! Ni har allt att vinna på att ha det gott tillsammans.

    Om du utforskade något du var nyfiken på utgår jag ifrån att du skulle föredra stöttning och intresse hellre än att bli ifrågasatt och motarbetad, eller hur?

    Jag - och många män - gillar att bära damunderkläder.

    Andra snitt och material känns sköna mot huden.

    Är i en 30 årig relation.

    Min fru var precis som du frågande till min nyfikenhet, men när vi fick igång en bra dialog gillar hon att leka och dominera mig så.

    Det öppnade också upp rum för att hon berättar om sina fantasier och resan mot dem fick bränsle.

    Jag skulle föredra en partner som gör NÅGOT och vill utvecklas hellre än en som inte gör det.

    Man är två i en relation och vill man vara ihop över tid är det viktigt att ha kul och njuta!

    Se möjlighet till något nytt härligt i detta! Har ni en bra bas är detta en stor tillgång, inte ett negativt hot.

    Köp honom något snyggt och överraska!!! det blir garanterat bra för er båda!

  • Anonym (Sussi­)
    Wed 7 Apr 2021 08:50
    #8
    +1

    Kan inte tycka att det är så farligt..Min man gör det också, men har gått hela vägen med klänningar, skor, smink, ja han klär om till kvinna större delen av fritiden. Faktiskt är han mycket vacker som kvinna och vi har våra tjejkvällar där han är enormt rar och omtänksam. Sexlivet är jättebra. Han började dock också med trosor och nylonstrumpor.
    Så varför inte ställa ett ultimatum att han måste på prov gå hela vägen, vårt liv blev mycket bättre på det sättet

  • Wed 7 Apr 2021 09:36
    #9
    +1

    Jag känner igen mig i det där. Har också lekt en del med kvinnounderkläder.
    Men det har varit något av en säkerhetsventil - ett eget experimenterande för att kompensera för brister i sexlivet.

    Jag misstänker att det finns brister i TS sexliv som hennes man kompenserar med egna lekar. Samlagsfrekvensen tyder på att sexet inte är speciellt bra.
    Hur är det TS? Är det så som hos oss att du är lite dålig på att testa nytt? Är du aktiv och visar att du tänder på honom? Visar du att du tänder på hans kuk och hans manlighet?

    För min del handlade det nog lite om att jag inte kände mig åtrådd, en man vill också känna sig sexig och älskad av sin partner, man kan tröttna på att alltid vara den som uppvaktar men aldrig få samma uppskattning tillbaka. Då kan man få en längtan att få känna sig som en kvinna som alltid får uppskattning. Män får tyvärr ofta för dålig uppskattning av sin kropp - man förväntas alltid att vara aktiv och visa kvinnan uppskattning utan att få speciellt mycket tillbaka.

  • Wed 7 Apr 2021 09:41
    #10
    Anonym (Hantverkarn) skrev 2021-04-07 07:45:06 följande:

    Jag har nog lite svårt för att förstå varför man gör saker som man vet att ens partner inte gillar och tänder på. Kanske för att jag lever med tanken på att man ska vara attraktiv för varandra i ett förhållande. Att göra saker, att klä sig eller säga saker som man ser att den andre gillar är ju så tändande. Men visst alla är vi olika och man får gilla olika men då får man ju ta konsekvenserna av det också om man blir för olik i ett förhållande också.


    Håller inte riktigt med. Varför ska man hela tiden anpassa sig till sin partner?
    Ska man gräva ner sina egna lockelser bara för att det inte passar partnern?

    Jag tycker tvärtom - man ska acceptera partnern som hen är utan att fördöma eller försöka forma varandra. Jag skulle uppskatta om min partner visade lite nya sidor även om jag inte tänder på precis samma.
  • Anonym (Hantv­erkarn­)
    Wed 7 Apr 2021 09:54
    #11
    Anders 386 skrev 2021-04-07 09:41:10 följande:

    Håller inte riktigt med. Varför ska man hela tiden anpassa sig till sin partner?

    Ska man gräva ner sina egna lockelser bara för att det inte passar partnern?

    Jag tycker tvärtom - man ska acceptera partnern som hen är utan att fördöma eller försöka forma varandra. Jag skulle uppskatta om min partner visade lite nya sidor även om jag inte tänder på precis samma.


    Jo vad jag menar är att man visst får ha egna lockelser men samtidigt så om inte partnern går igång på eller gillar så förstår jag inte riktigt meningen med det i ett förhållande. Man kan ju strutta omkring hemma i vad man vill och bli kåt av det men hur kul är det om partnern "kräks" åt en. Är ju bara en tidsfråga innan förhållandet spricker på något sätt.
  • Wed 7 Apr 2021 11:11
    #12
    Anonym (Hantverkarn) skrev 2021-04-07 09:54:38 följande:
    Jo vad jag menar är att man visst får ha egna lockelser men samtidigt så om inte partnern går igång på eller gillar så förstår jag inte riktigt meningen med det i ett förhållande. Man kan ju strutta omkring hemma i vad man vill och bli kåt av det men hur kul är det om partnern "kräks" åt en. Är ju bara en tidsfråga innan förhållandet spricker på något sätt.
    Om förhållandet spricker beroende på att en man testar lite kvinnokläder i sin ensamhet så är nog den partnern inte så mycket att ha ändå.

    Men håller med om att sånt här gör man just när man är ensam, inte när man är med sin partner.
  • Wed 7 Apr 2021 11:16
    #13

    Så länge det är nedvärderande för en man att klä sig i kvinnokläder - lika länge kommer ojämlikheten mellan könen att bestå.

    Vi lever fortfarande i en tid då en man klassar ner sig när när han närmar sig det kvinnliga. Kvinnor som närmar sig det manliga har inte samma problem, det är mer accepterat. Kan tom få positivt gensvar.

  • Wed 7 Apr 2021 14:02
    #14

    Placerade han underkläderna så att dom var lätta att hitta?

    Jag gjorde lite så eftersom jag tyckte illa om att smyga med det. Men det blev en väldigt negativ effekt - min fru blev klart chockad och skitsur. Hon accepterade det inte, har för mig att jag fick slänga dom. Men det var på 80-talet, innan toleransen för sexuella varianter hade fått genomslag.
    Numera är det inte så spännande längre, händer bara nån enstaka gång att jag testar nån av min frus spetstrosor. (Som tur är klär hon sig fortfarande snyggt under trots att hon är 60+, och jag tror att hon gör det mycket för min skull, hon vet att jag gillar snygga trosor i spets eller lite glansiga material. Så till viss del tror jag ändå hon accepterat att jag tänder på typ såna underkläder.)

    Jag förstår inte riktigt upprördheten hos TS, som synes är det en inte helt ovanlig fetisch. Ni kanske kan få ett häftigare sexliv om du accepterar. Jag anar att det inte slår gnistor om det just nu?

  • Wed 7 Apr 2021 16:21
    #15
    +1

    Känner igen mig lite här. Innan jag ens flyttade ihop med min blivande fru, så berättade jag om min förkärlek för kvinnokläder mm. Hon var OK med det och vi gjorde en "provkväll" som var mycket trevlig. Och jag tror att det är just det med ärlighet mot sin partner som är viktig. .Att bli "påkommen" med sin fetich efter x antal år, kan ju kännas som svek och snudd på otrohet. I mitt fall låg alla korten på bordet och jag älskar att ha en fladdrande kjol på mig med matchande strumpbyxor och blus till. Jag älskar att klä mig i fin klänning, stay ups och högklackat. Lite smink o bling bling också. Ibland även lösnaglar. Kan ej förklara riktigt men vi är 10tusentals killar som gillar det. Tyvärr, även om samhället blivit mer tolerant, så gömmer vi oss fast vi ej gör någon nåt ont. Men....snälla TS, i ditt fall handlar det om några strumpor och trosor. Han har hemlighållit detta enbart av rädsla för dig, samt skamkänslor. Herregud, han slår väl inte ihjäl folk eller våldtar barn.
    Nej, red ut detta med din man, så tror jag att det kan bli nåt riktigt bra till slut.
    /Kram/Jackie

  • Sun 7 May 2023 19:44
    #16
    +3

    Gammal tråd men oj vad jag känner igen mig i många! Har varit gift 38 år och har sen jag var liten grabb smugit med min fetisch.... En dag kom min fru på mig, jag hade som många ett hemligt förråd med snygga underkläder!
    Hon tycker jättemycket mig i damkläder,  snygga klänningar, trosor, strumpbyxor... med mera, vi hade det bra innan,  men nu är allt ännu bättre,  jag får presenter och sexiga nattlinnen.
    Sexet är också jättebra. Så jag förstår inte varför måste vi män ha så tråkiga kläder och varför ska det vara tabu att få klä sig som man vill? 

    Nä vi män måste ha fula tjocka kalsonger och grova kläder för annars..... 😉

    Har alltid på mig något snyggt under numera utan att jag klassar mig som trans eller crossdresser

Svar på tråden Min man använder mina underkläder