• EpicF

Min dejt berättade först nu att hon har barn

Anonym (-) skrev 2021-04-09 12:32:22 följande:

Hur är jag omogen för att jag inte vill ha barn? Förklara gärna.

Var nog snarare "Jag vill inte leva ett sånt liv där jag ska behöva anpassa mig, ta ansvar och hjälpa till," som folk reagerar på eftersom det är något man gör i ett förhållande oavsett om man det finns barn med i bilden eller inte.

För mig låter det som att du inte ens är redo för att seriöst förhållande eller ens någonsin kommer att bli.
  • EpicF
    Anonym (LL) skrev 2021-04-09 13:14:40 följande:

Nja, den som vill ha barn ansvarar för att ta upp den saken och fråga. Har man barn sedan innan så brukar man dock berätta det omgående.

Brukar? Nej, det brukar man inte. Det väljer man själv. Aldrig att jag hade berättat att jag har barn vid första dejten om det inte kom upp.

När jag och min sambo började dejta så kom den från upp på första dejten eftersom båda hade barn sedan innan. Dejtade en innan min sambo och där var inte barnfdågsn uppe alls. Jag berättade inte eftersom jag inte var säger på om det skulle bli något och det blev dock inget heller.
  • EpicF
    Anonym (koskenkorven) skrev 2021-04-09 16:20:07 följande:

Varför inte? Vad är poängen att slösa bort sin tid på fler dejter om personen inte vill ha någon som har barn?

Frågar man inte får man inget svar. Man (både kvinnor och män) kan känna att de inte vill dela en sådan detalj fören man är någorlunda säker på att det kan leda någonstans.
  • EpicF
    Anonym (K) skrev 2021-04-09 17:17:00 följande:

Detalj? Du kallar alltså dina barn för en DETALJ? Ja herregud..

Det är en detalj i mitt liv. Som ingår och som ingen ev framtida partner kommer ifrån.
  • EpicF
    Anonym (koskenkorven) skrev 2021-04-09 17:18:11 följande:

Det är väl snarare tvärtom, en sån detalj är ju helt avgörande för om man öht vill ha ett förhållande och då är det väl bättre att kläcka ur sig det med en gång istället för att slösa bort tid på att ta reda på om det kan leda till något bara för att det ska skita sig då istället?

Ja, det kan man tycka. Men då man fråga. Min dejt innan min sambo frågade aldrig och jag ville inte berätta eftersom jag inte var säger på att det skulle leda till något. Fick rätt på den punkten. Med min sambo kom frågan upp på första dejten och då kändes det naturligt att berätta eftersom berättade att han hade barn.
  • EpicF
    Anonym (Sara) skrev 2021-04-09 21:31:04 följande:

Haha, jösses.. håller med..! Mina barn är mitt allt och verkligen ingen ?detalj?. Och givetvis nämnda i min profil när jag dejtade, självklart för mig.

För mig var det absolut inte självklart att man mina barn i någon dejtprofil eller på första dejten. Det är en detalj I mitt liv som jag inte delar på första dejten, såvida inte frågan kommer upp. Och ja, jag kallar det dör detalj även km mina barn är mitt allt.
Svar på tråden Min dejt berättade först nu att hon har barn