Väntar barn n.4 -ingen glad för oss!!
Grattis! Vad roligt! 4 är ett fint tal, jämn.
Vi var inte beredda på reaktionerna vi fick. Jag såg liksom framför mig att man gratulerar även om man kanske inte tycker det är så spännande.
Svärmor sa att vi minsann inte skulle förvänta oss hjälp, att hon skulle vänta med barnbarn tills hon fick barnbarn geografiskt närmare sig, att farmor var ändå ingen intresserad i utan mormor var det enda av betydelse för barnbarn, att hon inte skulle älskar våra barn som sina (de gör man nog naturligtvis inte eftersom det är två olika relationer tänker jag men som är helt onödigt att jämföra och ställa mot varandra), att hon alltid kommer sätta sina barn framför barnbarnen och stå på barnens sida (det blev väldigt konstigt för sonen eftersom hans egna barn är det viktigaste för honom). Vi fick inte något grattis från mina föräldrar (det fick vi från svärmor). De väljer själva. Det jobbiga för mig var när barnen började ställa frågor om varför de bara är vi i kärnfamiljen varje högtid, varför de inte kan sova över hos farmor som kompisarna gör eller bli hämtade i förskolan av mormor. Det är tungt att behöva förklara.