• Anonym (Regn)

Cykla och pendla i regn! Hjälp!

Ni som cyklar mycket.

Funderar på att börja cykla till jobbet.

Men, eftersom dagar med störtregn kan uppträda.

Hur gör ni som pendlar i regn med cykel för att undvika att bli genomblöta av regn?

• Svar på tråden Cykla och pendla i regn! Hjälp!
  • Ruter

Jag cyklar hela tiden oavsett väder. Köpt ordentliga regnkläder och ett par regnvantar i galon. Funkar kanon.

• Sockerikaffet

Jag blir alltid så svettig så jag har med ombyte som jag byter till på jobbet, så det spelar inte så stor roll om jag blir blöt.

• minst

Jag cyklar varje dag, 7,5 km varje morgon och givetvis minst lika långt hem igen. Ofta tar jag en extra lång tur någon gång i veckan då jag cyklar förbi affären och storhandlar. Jag cyklar i en sån takt att jag duschar och gör i ordning mig på jobbet för jag svettas redan innan jag har tagit ut cykeln från förrådet. Jag tar med mig hela veckans kläder i ryggsäcken på måndag för att slippa släpa varje dag och så tar jag med mig all tvätt hem. Regnar det så har jag regnjacka och ett par speciella regnbyxor på mig. Det spelar inte så stor roll vad jag har på mig i regnet, blir liksom svettig i regnkläderna ändå. Hänger upp allt i omklädningsrummet så det är torrt när jag cyklar hem igen. Spar massor av tid hemma på morgonen då jag inte behöver gör mig i ordning hemma och jag får en massa bra motion utan att jag tänker på det. Älskar mina cykelturer!

• Anonym (E)

Ha regnkläder på dig.

• Anonym (Västkustcyklist)

Bra regnkläder kommer man långt med. Jag har en goretex-jacka med dragkedjor under armarna som gör att man får in sval luft den vägen och slipper bli lika blöt av svett som av regnet. Damasker kan vara bra ifall det blir glipa mellan skorna och byxorna. Och så har jag ett överdrag till hjälmen också så att jag slipper att knö in huvan till jackan under hjälmen (eller ha den utanpå och förlora sikten åt sidorna).

• Anonym (Lia)

Regnjacka och så ett par torra strumpor jag kan byta till på jobbet och så går jag i blöta jeans tills de torkat. Ingen höjdare kanske, men sanningen har inte dusch på jobbet, iaf inte så tillgänglig för mig. Byta byxor skulle väl gå men jag orkar inte släpa.

• Anonym (K)

Förutom regnkläder, såklart så ha damasker!
    Det är en pina att bli blöt om fötterna och är +-0...

• Anonym (Jag)

På den tiden jag jobbade och cyklade hade jag regnkläder och bytte om när jag kom fram. 

Svar på tråden Cykla och pendla i regn! Hjälp!