Inlägg från: Anonym (Teddy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Teddy)

Varför har "vanliga svenssons" så svårt att relatera till vad människor i utanförskap och missbruk varit med om?

En missbrukares vardagsmiljö är ju så extrem att det inte går att veta, än mindre föreställa sig. Det är väl inte så konstigt.

Om du gör såna övertramp vad gäller hur man umgås och beter sig så kan du väl förklara och be om ursäkt.

• Anonym (Teddy)
    Anonym (Relatera) skrev 2021-04-13 09:16:51 följande:

Jag brukar ursäkta mig och förklara mig om och när så sker. Jag har gått in mycket de två sista åren för att anpassa mig och bli som vanligt folk är mest. Men ibland är det som att det står skrivet i pannan på en att man haft problem.

Jag förstår om du tycker att du inte får chansen till omstart, börja på nytt blad. Men alla är vi ju produkten av våra erfarenheter. Du hade ju inte varit den du är idag utan dina erfarenheter. Kan du inte se på det mer positivt om du tänker så?

Om personer ser ner på dig pga den du är, är det vänner du kan vara utan. Om det är så att du har lite problem med sociala koder är ju det nåt du kan öva på. Och en del får du kanske bara acceptera som en del av vem du är.
Svar på tråden Varför har "vanliga svenssons" så svårt att relatera till vad människor i utanförskap och missbruk varit med om?