• Anonym (Vän till båda)

    Blockerad men slutar inte

    Jag känner båda i ett före detta par. Hon gjorde slut för över 3 år sedan. Jag har behållit vänskap med båda, jobbar på samma firma som henne, bor nära honom. Han var väldigt bitter och gjorde mycket för att jävlas med henne och ringde messade så mycket att hon till sist blockerade honom på alla kanaler. Jag pratade med honom då att det inte var okej och att han skulle sluta. Han gick direkt in i ny relation, har gift om sig. Hon har gått vidare och pratar aldrig om honom. Han tar ofta chanser att prata med mig om hur hemsk hon är, ljuger till andra om henne. Idag frågade jag henne om han hört av sig. Hon sa han är blockad på allt så det kan jag inte se. Jo sa jag man kan gå in i loggen ändå. Det gjorde vi och det var helt crazy med samtalsförsök och osympatiska sms skickat i stort sett varje vecka sedan hon blockade, över 100. Är han galen eller fyller detta någon form av behov hos honom? Han vet att han är blockerad. Finns någon erfarenhet av detta på forumet? 

  • Svar på tråden Blockerad men slutar inte
  • Anonym (ppp)

    Tycker synd om hans nya, för hon vet väl inte detta. Han har uppenbarligen inte bearbetat allt det gamla tillräckligt. Detta kan vara en kanal, trots att han vet att han är blockad. 

    Jag hade en bekantskap ett tag, men när jag ville avsluta tyckte han det var så ledsamt och jobbigt. Han saknade mig, ville skriva till mig men jag sa nej. Då valde han att göra en blogg där han skrev. Bloggen var hemlig så ingen annan kunde se den men jag fick en länk. Jag sa att jag inte tänkte gå in där också läsa men han sa att bara tanken på att jag ändå hade länken och kunde gå in om jag ville, gjorde att det kändes bättre för honom. Han hade bloggen ett par månader, tills han kände att han kunde sluta skriva. Jag tänker att mannen i TS kanske fungerar likadant? Han vet att TS har blockat men det är ändå "något" att kunna försöka ta kontakt den vägen även om han inte förväntar sig att lyckas. 

  • Anonym (Anonym)

    Jag är utsatt för en stalker. Han ringer ifrån dolt nummer. Han har en personlig störning. Men garanterat en psykisk sjukdom av nått slag.

    Han försöker få mig och göra ärenden åt honom. Han har kontaktförbud mot sin familj. Jag tror att familjen bor långt härifrån. Han fick en knäpp när dom skildes åt. Man förstod redan då att det var något konstigt med mannen innan allt hände.

    Han försöker få information igenom flera familjer för att få kontakt med sin fam. Dotter är han ute efter. Han har inte förstått att han har kontaktförbud mot sin familj ens.

    Jag tror att han har kontaktförbud mot fler personer som han stör. Tex jag har fått Kontaktförbudet så han får inte ta kontakt med mig.

    Ni måste börja polisanmäla och säga som det är. Polisen kommer förmodligen erbjuda er ansöka om kontaktförbud. Sen är det rätten som avgör.

  • Friger

    Låter sjukt ärligt talat....

    Att skriva så många sms. Jag orkar på sin höjd skriva några enstaka per månad och då oftast: "Ja", "Nej", och "Ok".

  • Anonym (Tyvärr)

    Lär dig att bruka skiljetecken och , när så påkallas, stor bokstav.
    Det du skriver är ju rätt obegripligt annars.

Svar på tråden Blockerad men slutar inte