• Medborgare

    Hjälp mig förstå min sambos personlighet

    Han låter som en mansbebis, tycker jag.

    Curla inte honom, låt hans matlådor ligga kvar, väck honom inte mer osv. Då märker han kanske vad han håller på med. Så länge du går efter honom och fixar, så ordnar det sig för honom, så sluta med det. 

  • Medborgare
    blueswedes skrev 2021-04-14 15:32:31 följande:
    Intressant "StuierKemi", tack för input.

    Det som också är intressant är att båda som svarat utgår från att min sambo är en man. Det är jag som är man och min sambo är kvinna. Men jag förstår det för det verkar ju vara så i 99% av fallen. I alla fall om man googlar och går efter allmänt snack så är det mannen som är en ansvarslös slashas. 

    "Medborgare" Det är ju exakt så jag tänker och har även tagit upp det så men då är det jag som är dum och taskig. Att det i själva verket är hon som har dåliga vanor som landar i knät på mig det går liksom inte fram. Eller, det vet jag att hon är 100% medveten om för hon är inget dumskaft på något vis, tvärtom. Men det är just det att kunna erkänna dåliga vanor och faktiskt visa vilja att jämka lite för att avlasta mig som är så omöjligt. Någon slags stolthet som är orubblig som gör att min respekt för henne avtar.
    Oj, ja jag var helt inställd på att det var en kvinna som skrev, mina fördomar om att det är mest kvinnor som skriver här. Jag reagerade lite på det med tiden på toaletten, men inte ens då kom tanken på att du skulle kunna vara en man. Jag skäms lite för att jag är så fast i de traditionella. Givetvis finns det även kvinnor som inte tar sitt ansvar hemma. 

    Låt henne tycka att du är dum och tramsig, ta inte diskussionen med henne, bara låt henne sköta sitt eget. Som du skriver, hon är inte dum, men hon gör så här för att hon kan. 
Svar på tråden Hjälp mig förstå min sambos personlighet